با هدف گسترش فرهنگ بیمه صورت گرفت؛
همکاری معاونت رسانهای
و صندوق تامین خسارتهای بدنی
با هدف گسترش فرهنگ بیمه، معاونت رسانهای وزارت فرهنگ و صندوق تامین خسارتهای بدنی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، طرفین با بهرهگیری از ظرفیتهای خود، به تولید محتوا با موضوع ترویج و گسترش فرهنگ بیمه، افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه، ترغیب رانندگان فاقد بیمهنامه شخص ثالث به اخذ بیمهنامه و پیشگیری از حوادث رانندگی کمک میکنند تا به موجب این همکاری و همراهی ویژه رسانه ها، از زیانهای ناشی از حوادث رانندگی و تصادفهای جادهای کاسته شود.
این تفاهمنامه توسط محمدرضا نوروزپور معاون رسانهای وزارت فرهنگ و مهدی قمصریان مدیر صندوق تأمین خسارتهای بدنی امضا و مبادله شد.
بابک رضایی:
هنرمندان در کنار مردم ایستادند
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نقش هنرمندان موسیقی در روزهای اخیر، تأکید کرد که موسیقی همواره در بزنگاههای اجتماعی همراه مردم بوده است.
بابک رضایی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره عملکرد هنرمندان موسیقی طی تجاوز رژیم اشغالگر به کشور گفت: پیش از هر چیزی به خانواده افرادی که در حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونسیتی جان خود را از دست دادند، تسلیت میگویم. موسیقی همیشه با اتفاقات اجتماعی همگام و همراه بوده است و طی این مدت برنامههایی که از رسانه ملی و سایر رسانهها پخش شد، در راستای همبستگی ملت و جنگ تحمیلی بود که برای ما اتفاق افتاد.
او ادامه داد: در حوزه موسیقی آثار درخشانی با موضوع ملی و میهنی ساخته شد که این امر رسالت موسیقی را مشخص کرد و هنرمندان ما به این رسالت خویشتن به خوبی عمل کردند. حضور جامعه موسیقی در این روزها با تولید آثار زیبا و اثرگذار همراه بود که نقش بهتر و مهمتری را ایفا کرد. در این مدت اجرای کنسرت آقای قمصری و ارکستر سمفونیک تهران اتفاق بزرگی بود که از آنها کمال تشکر را دارم. خرسندم که آقای قمصری، هنرمند فهیم و عزیز موسیقی کشور به طور خودجوش و از صمیم قلب این برنامه را طراحی کرد و در روزهای ناآرام کشور در کنار مردم بود. حتما این برنامه اثرگذار بوده است و نشان داد که هنرمندان نیز همانند رزمندگان و نیروهای عزیز نظامی پرچم ایران را به احتزاز درآوردند و حقانیت ایران عزیزمان را از زبان هنر و موسیقی فریاد زدند. این برنامهها آمادگی روحی بالا و آمادگی جامعه ما را در مقابل نیرنگ دشمن نیز به نمایش گذاشت.
رضایی درباره چگونگی ایجاد امنیت برگزاری چنین اجراهای در شرایط جنگی گفت: این گونه برنامهها با دستگاههای مسئول و مراکزی که فراهم کردن امنیت کشور را برعهده دارند هماهنگ و مجوزهای لازم اخذ میشود. درست است که وارد یک جنگ ناخواسته شدیم اما شرایطی نیست که بخواهیم تمام فعالیتهای اجتماعی خود را تعطیل کنیم یا اینکه تمامی برنامههای فرهنگی را از مسیر خود خارج کنیم. در چنین شرایطی این نوع از برنامهها میتوانند با حفظ هوشیاری و آمادگی برای آحاد مردم روحیه بخش باشند تا روزهای سخت را بتوانند با مقاومت بیشتر در کنار نیروهای نظامی کشور پشت سر بگذارند و اینگونه کسانی که به خاک مقدس ایران دست درازی کردهاند را پشیمان کنند.
او همچنین درباره از سرگیری برگزاری کنسرتها گفت: اکنون که وارد محرم شدهایم، همانند همیشه برگزاری کنسرتها متوقف میشود اما پس از پایان این ایام امیدوارم کنسرتهای موسیقی با سرود پیروزی ملت ایران آغاز شود.
رضایی درباره استفاده از تجربیات دو سال شیوع ویروس کرونا در چنین شرایطی گفت: قطعا تجربههای گذشته میتوانند فراروی آینده ما قرار بگیرد؛ البته که میتوان از تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی هم استفاده کرد. آن جنگ بسیار بزرگ بود و ما در برابر تمام دنیا جنگیدیم. درست است که به ظاهر در مقابل عراق و دیکتاتوری مانند صدام قرار داشتیم، اما در اصل تمام کشورهای دنیا که مخالف بزرگی، استقلال و اقتدار ایران بودند، در برابر ما ایستاده بودند و با به روزترین و مخربترین سلاحها با ما مقابله میکردند. با این حال در آن ایام تمام فعالیتهای روزمره در کشور جریان داشت. حتی در دورههایی که شهرهای مدام مورد حمله عراق بود و هدف صدام تخریب خانه شهروندان بود، مردم همیشه فعالیتهای خود را داشتند و برنامههای خود را تعطیل نمیکردند.
او ادامه داد: اگر طی روزهای ابتدایی تجاوز رژیم صهیونسیتی به خاک ایران مردم مضطرب شدند و بخشی از آنها تهران را ترک کردند؛ به علت این بود که دشمن به ما شبیخون زد، اگرچه در حال نزدیک شدن به ششمین دوره مذاکرات با آمریکا بودیم و مردم انتظار این را نداشتند که دشمن بخواهد چنین غلطی کند. همچنین افراد وطن فروشی که با این رژیم جعلی همکاری میکردند، لازم بود توسط نیروهای امنیتی شناسایی شوند و به مرور تسلط نیروهای امنیتی به اوضاع افزایش یافت. در همین جهت بخشهای مختلف جامعه از جمله بخشهای هنری باید با رعایت احتیاط و با اقتدار در کنار هم حضور پیدا کنند.
حضور کیت بلانشت
در قسمت آخر «بازی مرکب» همه را شوکه کرد
فصل آخر سریال پربیننده نتفلیکس با یک پیچش غیرمنتظره در دقایق پایانی به پایان میرسد و نوید فصل یا سریال جدیدی را میدهد.
در حالی که مخاطبان سریال کرهای پرطرفدار نتفلیکس، «بازی مرکب» (Squid Game) برای فصل سوم و پایانی آن لحظهشماری میکردند، هیچکس انتظار نداشت که پایان داستان نهتنها سرنوشت قهرمان اصلی، «گیهون» با بازی لی جونگجائه را بهصورت دراماتیک رقم بزند، بلکه راه را برای ادامهای جهانیتر با حضور غافلگیرکننده یک ستاره برنده دو جایزه اسکار هموار سازد.
در لحظات پایانی اپیزود ششم از فصل سوم که به تازگی در نتفلیکس منتشر شد، دوربین ناگهان از کرهجنوبی به خیابانهای لسآنجلس میرود و شخصیتی جدید را در حال جذب بازیکنان آمریکایی برای نسخهای تازه از بازی مرگبار میبینیم. بازیگر این شخصیت کسی نیست جز کیت بلانشت، ستاره مطرح و تحسینشده استرالیایی که پیشتر دو بار برای فیلمهای «هوانوردر» و «یاسمن غمگین» برنده اسکار شده است.
این حضور کوتاه از کیت بلانشت، به سرعت گمانهزنیها درباره ادامه داستان «بازی مرکب» در خاک آمریکا را دامن زده است. گرچه نتفلیکس هنوز جزئیاتی درباره فصل جدید یا اسپینآف این مجموعه اعلام نکرده، اما مشخص است که با این حرکت، بذر داستانی تازه در دنیای «بازی مرکب» کاشته شده است. اینکه آیا بلانشت در فصل بعدی هم حضور خواهد داشت؟ چه کارگردانی قرار است نسخه آمریکایی را بسازد؟ و آیا «هوانگ دونگ-هیوک»، خالق اصلی سریال، همچنان در رأس پروژه خواهد بود؟ پرسشهایی است که پاسخ آنها به ماهها یا هفتههای آینده موکول شده است. اما فعلا طرفداران این مجموعه سراسر جهان باید با شش اپیزود تازه فصل سوم، که بهتازگی عرضه شده، سرگرم شوند.
فصل سوم که در ادامه داستان فصل دوم عرضه شده، پایانی پرتنش و خونین برای قهرمان داستان یعنی «سونگ گیهون» رقم میزند؛ او در این فصل به مصاف نهایی با شخصیت تاریک با بازی لی بیونگ-هون میرود. روند داستان، همچنان پر از لحظات شوکهکننده و بازیهای مرگبار است. یکی از جنجالیترین نقاط داستان، ورود یک نوزاد به بازیهاست که از سوی برخی منتقدان بهعنوان افراطیترین حرکت نمادین ضدسرمایهداری سریال تاکنون توصیف شده است.
فصل اول سریال «بازی مرکب» در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر و به سرعت به پربازدیدترین سریال نتفلیکس تبدیل شد. این مجموعه نهتنها موفق به کسب چند جایزه مهم از جمله دو جایزه امی برای بازیگر و خالق آن شد، بلکه با روایت تیرهوتار از بیعدالتی اجتماعی، نابرابری اقتصادی و ببحرانهای انسانی، توجه منتقدان و مخاطبان را در سراسر جهان جلب کرد.
هوانگ دونگ-هیوک، نویسنده و کارگردان این سریال، تمام قسمتهای سه فصل را بهتنهایی نوشته و کارگردانی کرده و بهخاطر همین، بارها از فشار کاری سنگینی که به او وارد شده سخن گفته است. با این حال، فصل دوم نیز موفق ظاهر شد و رکورد بیشترین تماشای یک سریال یا فیلم در هفته نخست انتشار در نتفلیکس را شکست. در نهایت، فصل دوم تبدیل به سومین عنوان پربازدید تاریخ این پلتفرم شد.