مسئولین به هوش باشند؛
شلوغ کاری برای اسکله ی بدونِ مجوز
قطعاجرای هر گونه پروژه غیرفنی، غیراصولی و بدون مجوزی که ممکن است در درازمدت به جنوب استان بوشهر خسارت وارد کند از نگاه افکار عمومی استان مردود بوده و نباید اجازه داد برخی با استفاده از روابط بر ضوابط چیره شده و منافع گروهی خود را بر منافع مردم استان بوشهر ترجیح دهند.؛
به گزارش بوشهرنیوز، چند روز قبل یکی از رسانه های پایتخت نشین مطلبی درمورد جلوگیری از فعالیت خصوصی ترین اسکله گاز ایران در جنوب استان بوشهر منتشر کرد.
این رسانه که سعی کرده بود توپ را به زمین سازمان منطقه ویژه پارس انداخته و مطالبات این سازمان از یک شرکت را دلیل ممانعت از فعالیت آنان بداند اما پیگیری های خبرنگار بوشهرنیوز نشان می دهد موضوع چیز دیگریست
بررسی ها نشان می دهد شرکت موردنظر مجوزات لازم را از سازمان منطقه ویژه اخذ نکرده و از طرفی برخی شنیده ها حاکیست این اسکله در محدوده مرز منطقه ویژه پارس نیست.
این که چرا و به چه دلیل برخی رسانه های پایتخت نشین بدون اطلاع از کم و کیف کار سعی دارند استان بوشهر را تحت فشار قرار دهند پرسشی است که خود باید بدان پاسخ گویند اما شایسته است مسئولین ارشد استان بوشهر به ویژه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به این نکته مهم عنایت داشته باشند که دفاع از حق و حقوق استان بوشهر از وظایف مهم وی بوده و نباید تحت تاثیر شانتاژهای رسانه ای هدفدار قرار بگیرد.
قطعا اجرای هر گونه پروژه غیرفنی، غیراصولی و بدون مجوزی که ممکن است در درازمدت به جنوب استان بوشهر خسارت وارد کند از نگاه افکار عمومی استان مردود بوده و نباید اجازه داد برخی با استفاده از روابط بر ضوابط چیره شده و منافع گروهی خود را بر منافع مردم استان بوشهر ترجیح دهند.
فعالیت فعالان اقتصادى و سرمایه گذارى در چارچوب مقررات وسریع ترین زمان انجام مى شود
در پی درج مطلبى در برخى رسانه ها در مورد این که سازمان منطقه ویژه پارس، خصوصى ترین اسکله گاز ایران را به بهانه مطالبات زمین تعطیل کرده است، جوابیه اى توسط روابط عمومى این سازمان منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-در این جوابیه آمده است:
سازمان منطقه ویژه اقتصادى انرژی پارس بر حسب وظیفه قانونى خود در راستاى حمایت از تولید و سرمایه گذارى با هدف تسهیل فرآیند صدور مجوزها و ترغیب سرمایه گذاران نسبت به اصلاح شیوه نامه واگذاری اراضى و اصلاح دستور العمل سرمایه گذارى نموده است.
از آنجایى که صنایع مستقر در منطقه ویژه پارس، پالایشگاه هاى گازى و مجتمع هاى پتروشیمى بوده و در زمره صنایع پر خطر قرار مى گیرند لذا صدور هرگونه مجوز فعالیت و ساخت وساز، مستلزم بررسى از بعد فنى و عملیاتى، رعایت حریم ایمنى، پدافند غیرعامل و ... مى باشد که برهمین اساس ضمن رعایت استانداردها، سعى شده است در حداقل زمان ممکن مجوزهاى لازم صادر شده وفعالیت فعالان اقتصادى معطل نشود.
شرکت یاد شده علیرغم نداشتن قرارداد و عدم پرداخت حقوق قانونى دولت در منطقه ویژه پارس فعالیت مى نماید چنانچه اسکله متعلق به شرکت مذبور وفق ماده ١٠٣ امور گمرکی در زمره مرز مجاز گمرکی باشد، فعالیت آن بعد از اخذ مجوز ( ماده ٧ قانون مناطق ویژه) از سازمان منطقه ویژه بلامانع خواهد بود.
اهمیت بهینهسازی موتورخانهها در استراتژی بهینه مصرف گاز طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری
مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری در این نشست تشریح کردند : بهینهسازی موتورخانهها یکی از ارکان اساسی در استراتژی بهینه مصرف گاز طبیعی برای مشترکین سطح استان چهارمحال و بختیاری به شمار میرود. با توجه به اهمیت روزافزون مدیریت مصرف انرژی و نیاز به کاهش هزینهها، این اقدام به عنوان یک ضرورت در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست مطرح است.
موتورخانهها به عنوان قلب تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در ساختمانها و مجتمعهای بزرگ عمل میکنند. بهینهسازی عملکرد این سیستمها میتواند تأثیر مستقیمی بر کاهش مصرف گاز طبیعی و در نتیجه کاهش هزینههای انرژی مشترکین داشته باشد. این فرآیند شامل بررسی و اصلاح سیستمهای گرمایشی، بهکارگیری تجهیزات مدرن و کارآمد، و همچنین تنظیم و کنترل دقیق دما و فشار در موتورخانهها است.
در استان چهارمحال و بختیاری، به منظور ارتقاء سطح آگاهی و توانمندسازی مشترکین، برنامههای آموزشی و مشاورهای و انجام عملیات به صورت رایگان توسط شرکت گاز استان در حال انجام است. این برنامهها به مشترکین کمک میکند تا با روشهای بهینهسازی آشنا شوند و بتوانند از امکانات موجود به بهترین نحو بهرهبرداری کنند.
از مزایای بهینهسازی موتورخانهها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش هزینههای انرژی:
افزایش کارایی سیستم:
حفاظت از محیط زیست:
کاهش مصرف گاز طبیعی به معنای کاهش انتشار گازهای گلخانهای و بهبود کیفیت هوا است.
پایداری انرژی: با بهینهسازی مصرف، میتوان به پایداری منابع انرژی کمک کرد و از هدررفت آن جلوگیری نمود.
در نهایت، بهینهسازی موتورخانهها نه تنها به نفع مشترکین است، بلکه به عنوان یک گام مؤثر در راستای توسعه پایدار و حفظ منابع انرژی برای نسلهای آینده نیز محسوب میشود. امید است با همکاری همه جانبه و مشارکت فعال مشترکین، بتوانیم به اهداف بلندمدت خود در زمینه بهینهسازی مصرف گاز طبیعی دست یابیم.
در سفر به استان البرز صورت گرفت:
بازدید معاون اجرایی رئیسجمهور از پروژه آزادراه شهید سلیمانی و قطار شهری کرج
کرج – سیروس رنجبرکهن:محمدجعفر قائمپناه، معاون اجرایی رئیسجمهور، در بدو ورود به استان البرز، از پروژه آزادراه شهید سلیمانی و قطار شهری کرج بازدید کرد .
محمدجعفر قائمپناه، معاون اجرایی رئیسجمهور، در نخستین سفر استانی خود به استان البرز، از پروژه آزادراه شهید سلیمانی بازدید کرد. این پروژه بزرگراهی که به منظور کاهش گرههای ترافیکی و تسهیل عبور و مرور در منطقه احداث شده، از اهمیت ویژهای برای استان البرز و استانهای همجوار برخوردار است.
در جریان این بازدید، قائمپناه از بخشهای مختلف پروژه، از جمله پل B۱ که به عنوان بزرگترین پل خاورمیانه که از پیچیدهترین سازههای مهندسی در کشور به شمار میرود، بازدید کرد. استاندار البرز، مجتبی عبداللهی، نیز در این بازدید حضور داشت و به تشریح جزئیات پروژه و تاثیرات آن بر بهبود وضعیت ترافیکی منطقه پرداخت.
به گفته عبداللهی، بهرهبرداری از این آزادراه، حداقل ۳۵ درصد در کاهش گرههای ترافیکی و تسهیل عبور و مرور تاثیر خواهد داشت و به تبع آن، موجب صرفهجویی قابل توجهی در مصرف سوخت خواهد شد.
عبداللهی همچنین اظهار امیدواری کرد که با تلاشهای شبانهروزی تیم اجرایی، این پروژه در آینده نزدیک به طور کامل افتتاح و تحویل مردم استان البرز و تمام استانهایی که از مسیر کرج-قزوین استفاده میکنند، شود.
معاون اجرایی رئیسجمهور پس از بازدید از آزادراه شهید سلیمانی، از پروژههای دیگری نیز در استان البرز بازدید کرد که از جمله آنها میتوان به پروژه قطار شهری کرج اشاره کرد. شایان ذکر است ، پروژه آزادراه شهید سلیمانی به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای زیربنایی استان البرز، نقش مهمی در بهبود وضعیت ترافیکی منطقه و تسهیل عبور و مرور ایفا میکند. با بهرهبرداری از این آزادراه، علاوه بر کاهش زمان سفر و صرفهجویی در مصرف سوخت، شاهد کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی مردم نیز خواهیم بود. محمدجعفر قائمپناه ضمن بازدید از قطار شهری کرج به توضیحات مسئولان گوش سپرد و در دیداری که از ایستگاه شهید سلطانی انجام گرفت رئیس سازمان قطار شهری کرج توضیحاتی درباره اقدامات و نیازهای مجموعه ارائه داد. کوزهکنانی گفت: طول کل خط ما ۲۷ کیلومتر است که تا ملارد ادامه پیدا میکند و از این میزان ۱۴ و نیم کیلومتر با برخورداری از ۱۴ ایستگاه به عنوان فاز اول طرح در اولویت قرار دارد.