روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ شنبه ۱۵ دي - شماره 4750

ناهید مسلمی:

متاسفم که با «جوکر» دیده شدم


  شرکت‌کننده مجموعه «جوکر» گفت: همه بعد از «جوکر» مرا شناختند؛ برای خودم متاسفم که با «جوکر» دیده شدم. من ۴۰ سال در این مملکت تئاتر کار کردم؛ چرا مردم تئاتر نمی‌بینند تا من و امثال مرا بشناسند؟
ناهید مسلمی گفت: ۴۰ سال در این مملکت تئاتر کار کردم، اما همه بعد از برنامه جوکر مرا شناختند؛ برای خودم متاسفم که با جوکر دیده شدم.
وی ادامه داد: دلیل تاسف من تعداد اندک مردمی است که تئاتر می‌بینند؛ این مایه تاسف است. چرا مردم تئاتر نمی‌بینند تا من و امثال مرا بشناسند؟ همه بعد از جوکر تازه مرا شناختند و نام خانوادگی مرا یاد گرفتند.
بازیگر سریال شهرزاد افزود: همه خیلی مرا دوست دارند. بعد از سریال شهرزاد هم تا حدی شناخته شده بودم؛ با اینکه ۴۰ سال تئاتر بازی کرده بودم اما کسی مرا نمی‌شناخت.
این بازیگر با اشاره به بازخورد مخاطبان پس از تماشای جوکر گفت: بعد از پخش جوکر خستگی‌ام در رفت. مردم بعد از جوکر برای من دعای خیر کردند.
مسلمی در پاسخ به اینکه پس از جوکر پیشنهاد شرکت در رئالیتی‌شوهای دیگر را پذیرفته یا خیر، توضیح داد: بعد از جوکر برای شرکت در رئالیتی‌شوهای دیگری نیز پیشنهاد داشتم اما خودم فعلا نمی‌خواهم با رئالیتی‌شو دیده شوم.
جوکر یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی احسان علیخانی است. تعدادی از چهره‌های مشهور شامل بازیگران، خوانندگان، کمدین ها,... در یک استودیوی بسته برای خنداندن یکدیگر رقابت می‌کنند در شرایطی که خودشان نباید بخندند. این مجموعه با الگوبرداری از نمونه‌های واقع نما با ایده و اجرای یک کمدین ژاپنی، ساخته شده‌است.

فصل ۲ «بازی مرکب» غوغا کرد؛
۶۸ میلیون نفر سریال را تماشا کردند
 فصل دوم «بازی مرکب» با ۶۸ میلیون تماشاگر کارش را شروع کرد تا عنوان پربیننده ترین قسمت اول سریال نتفلیکس را از آن خود کند.
به گزارش ورایتی، همانطور که انتظار می رفت، فصل دوم «بازی مرکب» یک موفقیت عظیم رقم زد و با ۶۸ میلیون بازدید در ۴ روز اول نمایش خود کارش را شروع کرد تا بیش از هر سریال دیگر نتفلیکس تماشاگر داشته باشد. این سریال به این ترتیب رکوردی را که سریال «چهارشنبه» با ۵۰.۱ میلیون بازدید در سال ۲۰۲۲ به ثبت رسانده بود شکست و از آن خیلی فراتر رفت.
این فصل همچنین به سرعت در فهرست محبوب‌ترین عناوین تلویزیونی غیرانگلیسی زبان نتفلیکس در تمام دوران در رتبه ۷ قرار گرفت. فصل نخست «بازی مرکب» در حال حاضر با ۲۶۵.۲ بازدید در صدر این لیست قرار دارد، اما فصل ۲ هنوز وقت زیادی دارد تا بتواند از این رقم فراتر برود.
این استقبال موجب شد فصل دوم «بازی مرکب» پربیننده‌ترین عنوان هفته نتفلیکس هم بشود و در عین حال دوباره فصل یکم را نیز در معرض توجه قرار داد و آن را به سومین سریال تلویزیونی غیرانگلیسی زبان هفته با ۸.۱ میلیون تماشاگر بدل کرد.
«بازی مُرکب» یک مجموعه تلویزیونی دلهره‌آورِ از کره جنوبی است که توسط هوانگ دونگ هیوک برای نتفلیکس ساخته شد. این مجموعه بر یک رقابت پنهانی تمرکز دارد و در آن ۴۵۶ بازیکن که همگی در تنگنای اقتصادی شدیدی هستند، برای عبور از یک سری بازی‌های کودکانه مرگبار با یک جایزه ۴۵٫۶ میلیارد وونی، زندگی خود را به خطر می‌اندازند. عنوان این مجموعه برگرفته از بازی کودکانه کره‌ای به همین نام است.
هوانگ این ایده را بر مبنای چالش‌های اقتصادی خود و نابرابری طبقاتی در کره جنوبی و سرمایه‌داری خلق کرد. فصل نخست «بازی مرکب» سپتامبر ۲۰۲۱ در سطح جهانی در دسترس قرار گرفت و در هفته نخست نمایش، به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های نتفلیکس در ۹۰ کشور بدل شد و ۲۸ روز پس از انتشار با بیش از ۱۱۱ میلیون بیننده به پربیننده‌ترین مجموعه این شبکه تبدیل و نامزد ۱۴ جایزه امی ساعات پربیننده شد.
انتظار می‌رود فصل سوم و پایانی سال ۲۰۲۵ پخش شود.

کاهش فروش سینماهای اسپانیا در سال ۲۰۲۴؛
«درون بیرون ۲» هم کمک نکرد
 با وجود نمایش فیلم‌های موفقی مانند «درون بیرون ۲» آمار فروش سینماهای اسپانیا در سالی که گذشت کاهش یافت.
به گزارش ورایتی، اسپانیا اعلام کرد که با اعتصابات سال گذشته هالیوود، مجموع فروش سینماهایش در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ به میزان ۲ درصد کاهش یافت و از روند سه سال بهبود متوالی در سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ دور شد. سال ۲۰۲۴ با پذیرش ۷۱ میلیون تماشاگر، تعداد تماشاگران اسپانیا نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است. فروش سینماها نیز ۴۷۷ میلیون یورو (۴۹۶.۱ میلیون دلار) بود که به معنی کاهش ۲۹ درصدی نسبت به میانگین پیش از دوران کووید در سال ۱۹-۲۰۱۷ است.
با این حال، برخی از نتایج سال ۲۰۲۴ در اسپانیا دلگرم کننده بود.
دیوید رودریگز مدیر کل فیلم های کامسکور برای اسپانیا و پرتغال، اظهار کرد: در حالی که پذیرش در نیمه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشت، نیمه دوم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ مجدداً شتاب گرفت.
با وجود این که «درون بیرون۲» با فروش فوق‌العاده ۴۵.۵ میلیون یورو (۴۷.۳ میلیون دلار) دومین فیلم پرفروش یک فیلم در اسپانیا پس از «امور اسپانیایی» در سال ۲۰۱۴ شد که ۵۶ میلیون یورو فروش کرده بود، اما به بالا کشیدن کل سال کمک نکرد. «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۱ میلیون یورو فروش کرده بود.
به طور کلی، انیمیشن‌ها پنج مورد از ۱۰ فیلم پرفروش اسپانیا در سال ۲۰۲۴ را تشکیل دادند.
از میان فیلم‌های اسپانیایی، «پدر تنها یک ۴ است» به نویسندگی، کارگردانی و بازی سانتیاگو سگورا ۱۳.۴ میلیون یورو (۱۳.۹ میلیون دلار) فروخت. این پنجمین بار در ۶ سال گذشته است که فیلمی از سگورا به پرفروش‌ترین فیلم اسپانیایی در اسپانیا تبدیل می‌شود.
سال ۲۰۲۴ سهم بازار فیلم‌های اسپانیایی با افزایش ۲ درصدی به ۱۹ درصد رسید. این رقم، در سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ درصد و ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۲ بود.
والت دیزنی در سال ۲۰۲۴ به عنوان بزرگترین توزیع کننده در اسپانیا شناخته شد.

رئیس مرکز سیما فیلم:
«زیرخاکی ۵» و «نون‌‌خ ۶» فعلاً در دستور کار نیست
 رئیس مرکز سیما فیلم در ششمین همایش افق تحول رسانه گزارشی از ساخت سریال‌ها ارائه می‌دهد که شاید مهمترین آنها احیای برندهای موفق و ساخت زیرخاکی، نون‌خ و پایتخت باشد.
در ششمین همایش افق تحول رسانه گزارشی توسط رییس مرکز سیما فیلم ارائه شد که به ساخت و پخش فصل‌های جدید«نون‌خ» و «زیرخاکی» اشاره شد اما ماجرا به این صورت نبوده است؟
پیگیری‌های نشان می‌دهد نقویان قصدِ تبیین احیای برندهای موفق و فصل دوم‌سازی در سیمافیلم داشته است.
او در این همایش به هنگامِ طرح موضوع احیای برندها و نهضت فصل دوم‌سازی، می‌گوید: «زیرخاکی»، «نون خ»، «پایتخت»، «کارآگاه علوی3»، «بهترین تابستان من2»، «دودکش» و «آژانس دوستی» در دستور کارند. تولید فصل دوم «رخنه»، «طوبی» و «مهیار عیار» نیز در دستورکار قرار دارد.
اما منظورِ نقویان ادامه ساختِ «زیرخاکی» و «نون‌خ» نبوده بلکه موضوع را تبیین کرده و یک توضیحی از شروع این اتفاق داشته که با این دو سریال رقم خورده است. چرا که آغاز نهضت احیای برندها با «نون‌خ» و «زیرخاکی» بوده است. به همین خاطر به این معنا نبوده که در حال حاضر ادامه ساخت این دو سریال در دستور کار باشد.
اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد با ساختِ «پایتخت» که برای نوروز قرار است از تلویزیون پخش شود، «دودکش»، «طوبی» و خیلی از برندهای دیگر، احیای برندهای موفق و فصل دو‌م سازی در اقدامات جاری و برنامه‌ریزی‌های آتی سیمافیلم قرار دارد. بر این اساس هر سریال موفقی که ظرفیت داشته و امکان تولیدش مهیا باشد میتواند در آینده در این فرایند جا داشته باشد‌.
با این اوصاف، هنوز درباره ادامه «نون‌خ» و «زیرخاکی» بحث‌هایی می‌شود و در عین حال درباره «زیرخاکی» هم هنوز چراغِ سبزی برای ادامه آن از سویِ سازندگان روشن نشده است. اگرچه «زیرخاکی» با پایانی که در فصل اخیر خود داشت بتوان این نکته را مطرح کرد این سریال دیگر به پایان راه رسیده باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه