عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
مهار تورم تکلیف شرعی قانونی سه قوه است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مهار تورم تکلیف شرعی قانونی سه قوه است، گفت: باید وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی گزارش مهار تورم را به مجلس ارائه دهند.
به گزارش کائنات، الهام آزاد در جلسه علنی در تذکری با گرامیداشت سالروز نهم دی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: گرانیها و افزایش قیمت ارز مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.
وی با اشاره به نطق رییس مجلس گفت: مجلس باید بحث ارز و گرانی را در دستور کار خود قرار دهد چراکه بحث مهار تورم تکلیف شرعی قانونی سه قوه است.
آزاد یادآور شد: بر اساس فرامین رهبر انقلاب و بند ۲ سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و ماده ۷ قانون برنامه هفتم توسعه، باید وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی گزارش مهار تورم را به مجلس ارائه دهند که انتظار میرود برنامهریزی منظم و منسجم وجود داشته تا این بیماری اقتصادی توسط سه قوه درمان شود.
3 نکته طلایی که دریافتکنندگان چک کاغذی باید به آن توجه کنند؟
گیرندگان چک کاغذی در زمان تایید دریافت چک به وضعیت اعتباری صادرکننده چک، تطبیق مشخصات چک کاغذی با مندرجات چک در سامانه صیاد و به نام گیرنده چک دقت کنند.
به گزارش کائنات، براساس قانون اصلاح قانون صدور چک، تمامی چک های صادره باید در سامانه صیاد ثبت شوند و در صورت عدم ثبت چک، بانک تکلیفی برای پذیرش و پرداخت وجه چک به ذینفع آن ندارد.
برهمین اساس، وظایفی در زمان دریافت چک و انجام مبادلات، بر عهده گیرنده چک میباشد که لازم است نسبت بدان اقدام کرده تا دچار خسران نشود:
1- دریافتکننده یا ذینفع چک ملزم است پیش از دریافت چک و تائید دریافت آن در سامانه صیاد، وضعیت اعتباری صادرکننده را بررسی کرده و از مجموع مبلغ چکهای برگشتی صادرکننده چک (شامل چکهای برگشتی رفع اثر شده و نشده) و همچنین مجموع مبلغ چکهای در راه (و یا تسویه نشده) صادرکننده چک، کسب اطلاع کرده و با استفاده از اطلاعات یادشده، نسبت به پذیرش و دریافت چک اقدام کند.
2- ذینفع و یا دریافتکننده چک مکلف به مراجعه به سامانه صیاد به منظور اطمینان از ثبت چک به نام خود است و میبایست اقلام اطلاعاتی مندرج در برگ چک و ثبت شده در سامانه صیاد شامل اطلاعاتی نظیر تاریخ، مبلغ و هویت صادرکننده چک و گیرنده آن را بررسی و در صورت تطابق، نسبت به تائید دریافت چک اقدام کند.
3- باتوجه به این که امکان ثبت چک برای بیش از یک نفر پیش بینی شده تا افراد در صورت نیاز بتوانند چکهای صادره را برای بیش از یک نفر نیز صادر و ثبت کنند، لازم است ذینفع و یا دریافتکننده نسبت به بررسی و تطبیق اطلاعات ذینفعان و یا دریافتکنندگان چک اقدام کند؛ بنابراین گیرندگان چک در زمان تایید آن حتما به نام گیرنده توجه داشته باشند و در صورت عدم تطابق، چک را تایید نکنند.
گفتنی است؛ دسترسی به سامانه صیاد از طریق پیامک به سرشماره 4040701701، برنامکهای پرداخت، موبایل بانک، اینترنت بانک، خودپردازها و شعب بانکها برای عموم مردم فراهم بوده و مشتریان میتوانند از طریق درگاههای یادشده، ثبت صدور، تائید، استعلام و انتقال چک را انجام دهند.
توسعه همکاری بیمه ایران با بانک رفاه کارگران
علی جباری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بیمه ایران در دیدار با دکتر للهگانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به پوشش بیمه زندگی ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی از سوی بیمه ایران از امکان تعریف محصول مشترک بیمه و بانک برای این قشر خبر داد.
به گزارش کائنات، جباری در دیدار با مدیرعامل بانک رفاه کارگران برضرورت توسعه همکاری متقابل بیمه ایران و بانک رفاه تاکید کرد و گفت: بیمه ایران آمادگی دارد در حوزههای مرتبط با پرتفوی، فعالیتهای شرکتهای تابعه و سامانههای بانک رفاه همکاری متقابل داشته باشد.
مدیرعامل بانک رفاه نیز در این دیدار با اشاره به ارائه خدمات بانک رفاه به مشتریان، بهویژه بازنشستگان و مستمری بگیران، ابراز امیدواری کرد این خدمات در همکاری متقابل با بیمه ایران گسترش یابد.
للهگانی ضمن اشاره به برخی بسترهای بانکی، زمینههای همکاری مشترک با بیمه ایران از جمله پوشش خرید اقساطی، سامانه رفاه کار و کارگزاری بیمهای بانک رفاه را تشریح کرد.
گفتنی است بازیابی سهم بازار براساس مدل مدیریت ریسک و سودآوری از استراتژیهای دوران تحولی محسوب میشود که در راستای آن مذاکره با بانکهای بزرگ کشور باهدف گسترش همکاریها، انعقاد تفاهمنامه و تعریف بسته بانک و بیمه درحال انجام است.
مدیرعامل بیمه ما تاکید کرد؛
بیمه زندگی؛ ابزار اعمال سیاست های پولی
در اقتصاد کشور
همایش سراسری تقدیر از نمایندگان برتر و منتخبین کانون انجمن صنفی نمایندگان شرکت بیمه ما با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، قائم مقام مدیرعامل، معاونین و تعدادی از مدیران شرکت در استان مازندران برگزار شد.
به گزارش کائنات، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ما در این همایش با بیان این که شبکه فروش، پیشانی صنعت بیمه است، گفت: صنعت بیمه با داشتن شبکه فروش گسترده و موثر در سراسر کشور می تواند به اجرای سیاست های پولی در اقتصاد کشور کمک کند.
ابراهیم کاردگر افزود: از این طریق است که می توان اقتصاد کشور را مردمی و منافع آن را به سوی مردم هدایت کرد تا حلاوت رشد و توسعه اقتصادی کام همه را شیرین کند.
وی با تاکید بر این که صنعت بیمه به عنوان یک نهاد مالی مهم می تواند در بخش های اقتصادی، بسیار تاثیرگذار باشد، ادامه داد: بیمه توانایی حل بخشی از مشکلات کشور را دارد، به شرط آن که همه اعضای این خانواده با هم یکدل و همسو باشند.
مدیرعامل شرکت بیمه ما ادامه داد: وقت آن رسیده است که با توجه به تاکید مسئولان ارشد اقتصادی کشور در خصوص توسعه بیمه های زندگی متصل به دارایی، بیمه های زندگی را به عنوان ابزار اعمال سیاست های پولی در اقتصاد کشور به جامعه و سیاستگذاران اقتصادی معرفی کنیم.
گفتنی است در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان با مدیرعامل و معاونین بیمه ما در مورد مسائل و دغدغه های نمایندگان برگزار شد و نمایندگان سوالات خود را در خصوص مسائل فنی، فروش، بازاریابی و تبلیغات مطرح کردند.
در پایان طی مراسمی از نمایندگان برتر سال 1402 که در فروش کلیه بیمه نامه ها و شاخص های بیمه گری و مالی برتر بودند، تقدیر به عمل آمد.
برگزاری نشست هماندیشی
و ارزیابی عملکرد شعب بانک دی
نشست هماندیشی و ارزیابی عملکرد شعب تهران، با حضور رییس هیأتمدیره و سرپرست بانک، اعضای هیأتمدیره و مدیران ستادی بانک برگزار شد.
به گزارش کائنات، در این نشست پیشبرد روند فعالیت شعب تهران، از پایان آذرماه نسبت به پایان مهر ماه و همچنین پایان آذر ماه نسبت به ابتدای سال، در شاخصهایی مانند روند منابع، تسهیلات، تعهدات، مطالبات غیرجاری، ریسک تمرکز مشتریان و ... بررسی شد و اهداف و تکالیف جدید هر شعبه تعیین شد.
در این نشست اسماعیل جلیلی، رییس هیأتمدیره و سرپرست بانک، ضمن قدردانی از برگزاری مستمر نشستهای ارزیابی عملکرد گفت: هدفگذاری، پایش و برنامهریزی برای شعب باید مبتنی بر واقعیت موجود اقتصاد کشور، نظام بانکی و پتانسیل شعب باشد تا منتج به نتایج مطلوب و تحقق هدف شود. وی افزود: روند بانک دی در توسعه زیرساختها یک روند رو به رشد بوده است و روبنای عملیاتی بانک نیز باید متناسب با این روند رشد کند.
وی ادامه داد: یکی از وظایف ستاد، پشتیبانی از شعب از حیث تجهیز، تأمین منابع انسانی، آموزش و ارائه تحلیل دادههای مشتریان از اقشار و صنوف مختلف به شعب است و تا در جذب منابع راهنمای شعبه باشد، زیرا رشد منابع ضامن افزایش قدرت مانور بانک دی در اقتصاد ملی و صنعت بانکی است.
جلیلی همچنین بر لزوم توجه به نیازها و انتظارات مشتریان تاکید کرد و گفت: کوتاه شدن فرایندها، افزایش اختیارات به شعب و ایجاد فرصت رقابت در شبکه بانکی سه خواسته پرتکرار همکاران شعب از مدیران ستاد است که باید برای تسهیل مسیر حرکت شعب فراهم شوند.
سرپرست بانک دی با اشاره به لزوم چرخش شغلی و جایگزینی نیروهای مستعد در سمت رییس شعبه، گفت: روند چرخش شغلی باید بر اساس بهرهوری و تحقق اهداف باشد و شناسایی همکاران باانگیزه برای جانشینی در شعبی که عملکرد مطلوب نداشتهاند باید در دستور کار امور شعب قرار گیرد. وی ادامه داد: امور شعب و بازاریابی و واحدهای ذیربط باید با آسیب شناسی موانع پیش روی شعب، برای شعبی که در تحقق اهداف خود موفق نبودهاند، نسخه اختصاصی تعریف کنند و همچنین با طراحی محصولات جذاب، جایگزینی رقابتی برای جلوگیری از خروج منابع به سمت بازارهای موازی طراحی کنند.