روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ آذر - شماره 4737

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

تأمین مالی ۲۰۰۰ پروژه در کشور با درآمدهای مالیاتی


 رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تأمین مالی حدود ۲۰۰۰ پروژه در کشور با اجرای طرح نشان دار کردن مالیات خبر داد. به گزارش کائنات، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اعلام این خبر گفت‌؛ برای اولین بار در سال جاری ۳۵۰ هزار نفر با شرکت در طرح نشان دار کردن مالیات، محل مصرف مالیات‌شان را خودشان انتخاب کردند.
وی گفت: حدود ۲۰۰۰ پروژه در کشور با طرح نشان دار کردن مالیات تأمین مالی شد که، ساخت و تجهیز ۳۲۴ مدرسه، ۳۶۴ پروژه آبرسانی، ۲۰۳ بیمارستان، اورژانس و خانه بهداشت بخشی از این پروژه‌ها بود. همچنین، ۱۸۷ پروژه در حوزه راهسازی (ساخت و توسعه راه‌ها و رفع نقاط حادثه خیز و …)، ۱۳۱ پروژه در حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری (ساخت، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری)، ۹۰ پروژه در حوزه طرح‌های روستایی (ساخت، تکمیل و تجهیز طرح‌های هادی، ایستگاه‌های توسعه برق و مخابرات، آتش نشانی و…) از جمله دیگر پروژه‌های هستند که در این طرح تأمین مالی شدند.
گفتنی است پیش از این لیست کامل پروژه‌ها، تعداد مودیان شرکت کننده و مبالغ اختصاص یافته به هر پروژه در طرح نشان‌دار کردن مالیات در سایت سازمان امور مالیاتی کشور منتشر شده است.

مدیرعامل بیمه معلم تاکید کرد؛
لزوم رفع دغدغه‌های بیمه‌ای فرهنگیان
 مفید امینی، مدیرعامل بیمه معلم طی سفر به استان گیلان با محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش این استان دیدار کرد. به گزارش کائنات، این نشست که به منظور بررسی راهکارهای همکاری‌های مشترک و ارتقای سطح خدمات بیمه‌ای در حوزه آموزش و پرورش انجام شد، فرصت مناسبی را برای تبادل نظر و همفکری درباره ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان استان گیلان فراهم آورد. در آغاز این جلسه، امینی بار دیگر بر لزوم رفع دغدغه‌های بیمه‌ای فرهنگیان تاکید کرد و اطمینان خاطر داد بیمه معلم با تمام توان در صدد ارائه خدمات بیمه‌ای مطلوب به جامعه فرهنگیان برخواهد آمد. همچنین فرشید بخشی معاون فنی بیمه معلم به تشریح خدمات بیمه‌ای ویژه معلمان پرداخت.
*دیدار مدیرعامل با نمایندگان استان گیلان
در ادامه این سفر استانی جلساتی با نمایندگان و کارکنان شعبه استان با هدف بررسی نیازها و مشکلات موجود و ارائه راهکار نیز برگزار شد و مدیرعامل بیمه معلم از نزدیک در جریان گزارش‌ها و اقدامات اعضای شبکه فروش این استان قرار گرفت.
امینی در ادامه سفر استانی خود، در جلسه برآورد خسارت حادثه آتش‌سوزی کارخانه لاستیک‌سازی شهرک صنعتی رشت حضور پیدا کرد و دستور داد روند برآورد و پرداخت خسارت حادثه مذکور هر چه سریع‌تر انجام شود.

مدیر عامل بانک ملی
مرد سال صنعت بانکداری کشور شد
 در نهمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال ابوالفضل نجار زاده به عنوان مرد سال صنعت بانکداری ایران انتخاب شد. به گزارش کائنات، آیین تجلیل از  مدیران ارزش آفرین و تاثیر گذار در عرصه کارآفرینی و تولید کشور، با مشارکت انجمن مدیریت راهبردی ایران و با حمایت وزارت خانه‌ها و نهادهای دولتی و دانشگاهی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
تحقق اهداف سیاست‌های اقتصادی با نگاه ویژه به جایگاه مدیران از جمله اهداف مهم این اجلاس بود و ابوالفضل  نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران در این اجلاس نشان عالی مدیر سال را دریافت کرد.

مدیر عامل بیمه ایران:
اساساً هدف نظارت، بهبود و بازسازی است
 علی جباری مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بیمه ایران در ادامه برنامه حضور در کنار همکاران و دیدار صمیمانه با آنان، هدف نظارت را بهبود و بازسازی دانست و با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار، سیستم‌ و زیرساخت‌های فناورانه، سیستم‌های یکپارچه و هوشمند را به نوری در تاریکی تشبیه کرد و گفت: چون نور هست، همه چیز شفاف و روشن است.
به گزارش کائنات، جباری در دیدار با همکاران اداره کل حسابرسی و بازرسی، ضمن آشنایی دقیق با وظایف، شاخص‌ها و فرآیندهای عملیاتی حسابرسی و بازرسی بر لزوم هوشمندسازی فرآیندها تاکید کرد.
مدیرعامل بیمه ایران افزود: برای ایجاد شفافیت مالی لازم است بهبود زیرساخت فناوری اطلاعات، هوشمندسازی فرآیندها و ارتقای سرمایه انسانی به‌ویژه در حوزه کنترل و رسیدگی‌ها در اولویت قرار بگیرد.
جباری تصریح کرد:‌ از نگاه من اگر فرایندهای مختلفی در سازمان باشد که منجر به تعالی و رشد و توسعه سازمان بشود، یکی از این فرایندهای مهم، نظارت و بازرسی است. مدیرعامل بیمه ایران در ادامه با بیان اینکه باید استانداردها، معیارها و ملاک های نظارت و بازرسی کاملا مشخص شود، گفت:‌ رویکردها باید به سمت بازرسی‌های حرفه ای و استاندارد برود.  جباری تاکید کرد: عملکرد واحدها اعم از شعب، استان‌ها، حوزه‌های ستاد و افراد باید براساس شاخص‌های تعیین شده نظارت و بازرسی ارزیابی شود. مدیر عامل بیمه ایران در این دیدار، یکی از شاخص‌های ارزیابی شرکت‌ها را رسیدگی به شکایات و پاسخگویی صحیح دانست و افزود: شناسایی شکایت‌ها منجر به شناسایی نقاط قابل بهبود و ضعف‌های سیستمی می‌شود و راهگشای حل مشکلات و تقویت نقاط قوت خواهد بود.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه با حضور در اداره کل بازاریابی و مطالعات بازار، ایجاد نظام دقیق و سامانه بازاریابی و تحلیل بازار را با قابلیت شناخت دقیق بازار و پیش‌بینی روندها برای تسهیل ورود به بازار یک ضرورت برشمرد.
جباری یادآور شد: بیمه ایران یک بنگاه اقتصادی با اهداف تجاری است و باید در راستای این اهداف قدم بردارد.
مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر نقش ویژه همفکری با نمایندگان با توجه به ارتباط بی‌واسطه با مشتریان در تبیین برنامه‌های بازاریابی و توسعه بازار، به ظرفیت نخبگان دانشگاهی نیز در قالب کارگروه های پیوند صنعت و دانشگاه اشاره کرد.
جباری افزود: ایده‌ها و خلاقیت‌های نخبگان دانشگاهی و نسل جوان در دانشگاه‌های برتر کشور در کنار تجربیات همکاران و شبکه نمایندگی می‌تواند به ایجاد طرح‌های جدید خلاقانه و بسته‌های بیمه‌ای نوین کمک کند.
مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد: از آنجا که نمایندگان شرکت در کف بازار بیمه کشور حضور دارند حتماً بایست برای بازاریابی، برگزاری جشنواره‌ها و نحوه رقابت شرکت نقطه‌نظرات آنها مد نظر قرار گیرد.
جباری در ادامه بازدید از واحدهای مختلف با همکاران بازرسی کل کشور مستقر در بیمه ایران نیز دیدار و از همراهی آنها در عملکرد شرکت قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه