روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ آبان - شماره 4716

مدیر شبکه نسیم اعلام کرد:

فصل دوم «مهمانی» در راه است

زیرتیتر: بازگشت «جناب خان» و اجرای یک مسابقه توسط فرزاد حسنی
 مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه بازگرداندن برخی چهره‌ها و بهره گرفتن از ظرفیت‌های شناخته‌شده در سازمان صداوسیما اهمیت دارد، از «خندوانه» و «مهمانی» به عنوان برنامه‌هایی نوآورانه و خلاقانه یاد کرد. او درباره وضعیت تولید فصل جدید «مهمانی» نیز اظهار کرد: اکنون فصل دوم «مهمانی» نیز طراحی شده است، هم دکور و هم گروه تولید آماده کار است.
سید محمدرضا خوشرو ـ مدیر شبکه نسیم ـ با بیان اینکه بازگرداندن برخی چهره‌ها و بهره گرفتن از ظرفیت‌های شناخته‌شده در سازمان صداوسیما اهمیت دارد، تصریح کرد: برنامه «مهمانی» یکی از ظرفیت‌های خوب سازمان است که باید به آن توجه شود. حضور دوباره ایرج طهماسب و شخصیت‌های عروسکی جدیدی که در کنار شخصیت‌های قدیمی مجموعه «کلاه‌قرمزی» طرفداران زیادی داشت، اتفاق ارزشمندی را رقم زد و ما در نوروز امسال میزبان گروه تولید «مهمانی» بودیم.  
مدیر شبکه نسیم افزود: همراهی با تجربیات قدیمی سازمان و ترکیب موفق ساختار قبلی با ساختاری جدید در این برنامه جواب داده و اکنون فصل دوم «مهمانی» نیز طراحی شده است، هم آرایه (دکور) جدید و هم گروه تولید آماده کار است.
* «خندوانه» کم‌وکسری نداشت
وی با اشاره به تجربه‌های موفق شبکه نسیم اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری، از جمله عوامل انکارناپذیر یک اثر تلویزیونی فارغ از قالب و محتوایش به شمار می‌رود که برنامه «خندوانه» از این بابت کم‌وکسری نداشت. درواقع، تفریح و سرگرمی، قالب و شکل «خندوانه» بود و این برنامه در زمان خودش با به رسمیت شناختن سرگرمی توانست با تکیه‌ بر ویژگی‌های ساختاری‌اش، اعم از هماهنگی، رنگ‌آمیزی، موسیقی، دقت در انتخاب مهمانان و...، توفیقاتی را تا اواخر سال ۱۴۰۱ به دست آورد. خوشرو با اشاره به تولد برنامه «خنداننده شو» که از دل برنامه «خندوانه» ساخته شد، گفت: «خنداننده شو» بخشی ساده در برنامه «خندوانه» بود که محورهای تحول را کاملاً در خود داشت. دعوت از هنرمندان فعال استان‌ها در گروه‌های نمایشی و موسیقی برای به نمایش گذاشتن هنرشان از دریچه رسانه ملی در این مسابقه، یکی از نقاط قوت «خنداننده شو» بود که فضای تنفسی را برای هنرمندان ناشناخته مهیا می‌کرد و مبتنی‌ بر نگاهی عدالت‌گسترانه بود. این برنامه که سه فصل خودش را گذراند، توانست از همه‌جای کشور جوانان عاشق بازی و دیده شدن را به‌بهانه اجرای یک استندآپ‌کمدی و خنداندن مردم، شناسایی کند و فرصتی جدی در اختیارعلاقه‌مندان طنز بگذارد.
* اهمیت دنباله‌سازی
مدیر شبکه نسیم با تأکید بر اهمیت نهضت دنباله‌سازی در شبکه نسیم، بیان کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌ای ویژند شود، باید آن را در فصول متعدد دنبال کنیم. ازاین‌رو، برنامه‌های موفق و پرمخاطب این شبکه با ورود به فصول بعدی‌شان، ضمن ارتقا، به بلوغ کیفی نیز می‌رسند. وی از آماده شدن فصل دوم برنامه «دیدی نو» خبر داد و گفت: قالب این برنامه ترکیبی ـ رقابتی با محوریت و موضوع کتاب است. دو گروه سه‌نفره به برنامه دعوت می‌شوند و هرکدام بر یک کتاب متمرکز می‌شوند و باید سه قطعه از آن کتاب را در قالب‌های نمایشی، چون نمایش رادیویی و نمایش صحنه اجرا کنند. این برنامه در هفته کتاب و با هدف ترویج کتابخوانی و معرفی مؤلفان روی آنتن خواهد رفت. خوشرو با اشاره به برنامه‌ای با حضور «جناب خان» گفت: برنامه «هزار و یک» را که اسم قبلی آن «شب‌های جناب خان» بوده است، با محوریت اعداد به آنتن می‌رسانیم. برآورد ما این است که استقبال زیادی از آن می‌شود. شش ماه است که اتاق فکر این برنامه درحال کار است. بخشی از برنامه که در فضایی شاد و طنز ترسیم شده، یک مسابقه است و مهمانان و مجریانی را در کنار «جناب خان» داریم و با هنرمندان برجسته کشور نیز صحبت شده است.  
* «برمودا» و «مسابقه بی‌سابقه» در راه تلویزیون
مدیر شبکه نسیم در همین زمینه عنوان کرد که «برمودا» نیز که اکنون فصل دوم آن درحال شکل‌گیری‌ است، با ارائه قالب و شکلی جدید از گفت‌وگو توانست مخاطبان را راضی نگه دارد و تجربه موفقی را در این حوزه ثبت کند. وی همچنین درباره اجرای «مسابقه بی‌سابقه» توسط فرزاد حسنی گفت: برنامه «مسابقه بی‌سابقه» با اجرای فرزاد حسنی، در مرحله پیش‌تولید و ساخت دکور است. این برنامه که شباهت به «مسابقه هفته» با اجرای منوچهر نوذری دارد، حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت.
* تولید برنامه‌ها از انحصار عده‌ای محدود خارج شده
مدیر شبکه نسیم در ادامه سرگرمی را یکی از فصول مهم سند تحول دانست و توضیح داد: نگاه ما به دو مؤلفه هویت‌محوری و عدالت‌گستری سبب شده تولید این برنامه‌ها از انحصار عده‌ای محدود خارج شود و حوزه سرگرمی نه‌ تنها در شبکه‌های دیگر سیما، بلکه در شبکه نسیم به‌طور متمرکز در اختیار تهیه‌کنندگانی از مراکز استان‌ها و افرادی قرار گیرد که به این حوزه علاقه‌مند بوده‌اند، اما جرئت ورود به‌ آن را نداشته‌اند؛ تجربه‌هایی که در سطح استان جواب داده است و می‌تواند بخشی از آنتن را در دست بگیرد.  
* بیش از خطوط قرمز برنامه‌سازان باید به خطوط سبز پایبند باشند
خوشرو با اشاره به رویکرد تحول‌محوری در ترسیم خطوط سبز به‌جای خطوط قرمز، گفت: همکاری با ذائقه‌های مختلف فعال در بدنه سازمان، بخشی از اهداف تحولی را برآورده می‌کند. آنچه تا پیش‌ازاین رایج بوده، رعایت خطوط قرمز در برنامه‌های طنز و مسابقه بوده اما از آنجا که هیچ برنامه‌ای بدون پیام تولید نمی‌شود، نگاه تحولی ما مبتنی‌ بر خط سبز بودن برنامه‌هاست و اینکه آن‌ها بیش از اینکه مراقب باشند که مبادا از خطوط قرمز عبور کنند، باید به خطوط سبز پایبند باشند.
این مدیر تلویزیون معتقد است: ما بر مبنای نقش دانشگاهی برای هدایت افکار عمومی و نقش آسایشگاهی برای ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مخاطبان، محورهای برنامه‌های سرگرم‌کننده را تعیین کرده‌ایم.  مدیر شبکه نسیم با اشاره به نیاز جامعه به حوزه سرگرمی و طنز در اوضاع کنونی جامعه، یادآور شد: جامعه ما در این سه سال، با متغیرهای مختلف اجتماعی و سیاسی روبه‌رو بوده است. پس‌ از انتخابات سال ۱۴۰۰، ما با بحران گسترده‌ سیاسی و اجتماعی در سال ۱۴۰۱ مواجه شدیم، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ طوفان‌الاقصی رخ داد و سال بعد هم با شهادت رئیس‌جمهور و انتخابات زودهنگام روبه‌رو شدیم که همه این رویدادهای پیوسته و پشت‌سرهم، کارکرد و مأموریت طنز و سرگرمی را تغییر داد. از یک سو، نیاز مخاطب به سرگرمی بیشتر حس شد و از سوی دیگر، باید به این محتوا جهت داده می‌شد.
* تمرکزمان را روی کسانی گذاشته‌ایم که مایل‌اند با تلویزیون کار کنند
وی درباره حضور هنرمندان شناخته‌شده و چهره‌های معروف در این شبکه اظهار کرد: ما فضا را برای حضور همه هنرمندان مهیا کرده‌ایم. برخی از هنرمندان انتخاب کرده‌اند که در فضای شبکه خانگی کار کنند، برخی هم می‌خواهند فقط در سینما کار کنند. ما نیز تمرکزمان را روی کسانی گذاشته‌ایم که مایل‌اند با تلویزیون کار کنند و برنامه‌شان را بر اساس محورهای سند تحول روی آنتن ببرند. ما بر این باوریم که همان‌طور که هنرمندان شهره امروز روی آنتن صداوسیما حرفه‌ای شده‌اند، چهره‌های تازه‌وارد نیز یک روزی مشهور می‌شوند و ما این فضا را آماده کرده‌ایم.
* شبکه نسیم فارغ از رویکرد سلبریتی‌محور
مدیر شبکه نسیم «خوش‌نمک» را برنامه‌ای طنز فارغ از رویکرد سلبریتی‌محور موجود در سایر برنامه‌ها دانست و گفت: این برنامه با معرفی چهره‌های مستعد اما کمترشناخته‌شده، فضایی بکر و خلاقانه‌ خلق کرد که نقش مهمی در معرفی افراد مستعد در سراسر کشور در این حوزه داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه