روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان - شماره 4702

باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز آغاجاری در جمع 100 باشگاه برتر کشور قرار گرفت

باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز آغاجاری در جمع 35 هزار مجموعه فرهنگی و ورزشی بعنوان یکی از 100 باشگاه برتر کشور انتخاب شد.
در آخرین روز هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور دکتر احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، از مهندس نویی مدیر منابع انسانی و باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز آغاجاری بعنوان یکی از 100 باشگاه برتر کشور تقدیر و تجلیل بعمل آمد. باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز آغاجاری براساس شاخص‌های تعیین شده از سوی وزارت ورزش و جوانان در زمینه های توسعه زیرساخت‌های ورزشی، توسعه و ترویج ورزش همگانی و قهرمانی، کسب عناوین مختلف در رشته های ورزش قهرمانی، از میان 35000 باشگاه ورزشی فعال کشور بعنوان منتخب برتر شناخته گردید.

رونمایی از سیستم جدید رکتیفایر و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه آلومینیوم المهدی
 جمیله دبیری نیا، عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی آلومینیوم المهدی با حضور مسئولان استان هرمزگان آغاز شد.
مدیرعامل آلومینیوم المهدی، با بیان اینکه این پروژه با مشارکت شرکت مپنا و به منظور تأمین برق پایدار برای کارخانجات آلومینیوم در حال اجراست، عنوان کرد: این نیروگاه شامل 2 واحد حرارتی و یک واحد بخار است و انتظار می‌رود واحدهای گازی تا خرداد 1403 وارد مدار شوند.
حمید رجب‌پور، از رونمایی و آغاز به‌ کار فاز دوم نیروگاه گازی این مجموعه خبر داد و افزود: این نیروگاه با حضور مسئولان استان هرمزگان رونمایی شد و اکنون با نصب ژنراتور و صدور دستور آغاز عملیات اجرایی، وارد فاز عملیاتی شده است.
به گفته رجب‌پور، این پروژه از سال گذشته شروع شده بود و انتظار می‌رود تا ۲۵ اسفندماه امسال فاز دوم به‌صورت کامل وارد مدار شود.
*تسریع در پروژه و پیش‌بینی تکمیل تا پایان سال
مدیرعامل آلومینیوم المهدی با اشاره به پیشرفت سریع پروژه، اعلام کرد: این مجموعه یک ماه جلوتر از برنامه پیش‌بینی‌شده حرکت می‌کند.
وی، اضافه کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی، توربین این نیروگاه ظرف یک ماه آینده به محل پروژه منتقل خواهد شد. هدف از این پروژه، تأمین بار پایدار برای مجموعه آلومینیوم المهدی در پیک بار سال ۱۴۰۴ است.
*رونمایی از سیستم جدید رکتیفایر
رجب پور ضمن رونمایی از سیستم جدید رکتیفایر، عنوان کرد: سیستم جدید رکتیفایر که برق خطوط تولید آلومینیوم را یکسوسازی می‌کند، به‌عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های تولید به شمار می‌رود.وی، توضیح داد: سیستم قدیمی ساخت شرکت ABB به دلیل قدمت ۳۵ ساله خود دیگر پشتیبانی نمی‌شد و همواره خطر خروج از مدار داشت. اکنون با تلاش متخصصان داخلی و طی ۱۰ ماه گذشته، سیستم جدید طراحی و به بهره‌برداری رسیده است.
*جزئیات پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی
رجب‌پور همچنین اشاره کرد: ظرفیت تولید نیروگاه جدید ۵۴۶ مگاوات است که شامل 2 نیروگاه گازی با ظرفیت هر کدام ۱۸۳ مگاوات و یک نیروگاه بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است. برق تولیدی این نیروگاه به شبکه استان هرمزگان تزریق خواهد شد و پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون یورویی در حال اجراست.
*ضرورت تأمین برق پایدار برای تولید آلومینیوم
این مسئول با تأکید بر اهمیت تأمین برق مداوم برای صنعت آلومینیوم، مطرح کرد:  قطع برق حتی برای مدت کوتاه می‌تواند خسارات مالی و عملیاتی بزرگی به همراه داشته باشد. وی همچنین از همکاری شرکت مپنا برای احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی خبر داد که به‌زودی نیاز برق شرکت را به‌طور کامل تأمین خواهد کرد.
رئیس سازمان صمت هرمزگان: پیشرفت آلومینیوم المهدی
 در تولید و رفع ناترازی انرژی
عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی آلومینیوم المهدی با حضور مسئولان استان هرمزگان آغاز شد.
رئیس سازمان صمت هرمزگان در این مراسم عنوان کرد: آلومینیوم المهدی یک واحد ۱۸۳ مگاواتی را سال گذشته افتتاح کرده و عملیات ساخت واحد دوم ۱۸۳ مگاواتی امروز آغاز شد.خلیل قاسمی افزود: این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و به رفع ناترازی انرژی در منطقه کمک خواهد کرد.
قاسمی اشاره کرد: در نیمه نخست سال جاری، ۴۰ درصد از سهم تعیین شده برای صادرات غیرنفتی معادل ۱.۶ میلیارد دلار تحقق یافته و در نیمه دوم سال نیز با افزایش تولید، حدنصاب‌های لازم برای صادرات بیشتر کسب خواهد شد.

پروژه‌های حیاتی برق منطقه‌ای خوزستان
 برای تامین برق تابستان ۱۴۰۴
 معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از سوی وزارت نیرو ۱۴ مگا پروژه برای کاهش ناترازی تولید و مصرف برق بمنظور گذر موفق از اوج بار ۱۴۰۴ تعریف شده است .
احمدرضا بخشی در ششمین جلسه کمیته پیگیری پروژه‌ها که با حضور معاونین، مدیران، مجری پروژه‌ها برگزار شد، بیان کرد: وزارت نیرو ۱۴ مگاپروژه برای کاهش ناترازی تولید و مصرف برق جهت گذر از اوج بار تابستان ۱۴۰۴ ابلاغ کرده است که پروژه‌های حیاتی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز ذیل این ابلاغیه تعریف شده است.
وی افزود: این پروژه های حیاتی شامل ۱۹ پروژه در حوزه طرح و توسعه و ۱۰ پروژه در حوزه بهره‌برداری برای برق منطقه‌ای خوزستان تعریف شده است.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی این پروژه‌ها برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۴، تصریح کرد: لازم است در جلسات کمیته پیگیری پروژه‌ها که به صورت منظم و در فواصل زمانی کوتاه برگزار می‌شوند، آخرین وضعیت اجرایی، مشکلات و موانع موجود بررسی و برطرف گردند تا در موعد مقرر برنامه‌ریزی شده، وارد مدار شوند.
بر اساس این گزارش، در این نشست ۲۹ پروژه مذکور به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت و مجریان پروژه‌ها، گزارش آخرین وضعیت پروژه خود را ارائه کردند.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

مهدیان پور در مراسم اهدای مجوز سالن های مطالعاتی:
پانسیون ها یاری گر ما در ترویج کتابخوانی باشند
 با حضور مدیر‌کل کتابخانه های عمومی استان، چهار سالن مطالعاتی مجوز رسمی فعالیت دریافت کردند.
به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران؛ مجوز فعالیت چهار سالن مطالعاتی صادر شد و در جلسه ای با حضور سکینه خاتون مهدیان پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ معاون امور کتابخانه ها و دیگر همکاران ستادی، به مسئولین این سالن ها مجوز فعالیت اهدا شد.
سکینه خاتون مهدیان‌پور، اظهار کرد: ایجاد سالن‌های مطالعه، مسیری است که با تدبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اجرایی شده و با راه‌اندازی آن در تلاش هستیم در کنار کتابخانه های عمومی، محلی امنی برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم تا به مطالعه بپردازند.
وی افزود: پس از راه‌اندازی پنج سالن مطالعه در استان مازندران در ابتدای سال جاری، با پیگیری‌های انجام گرفته توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی، مجوز فعالیت چهار سالن مطالعه دیگر صادر شد و این مراکز شروع به فعالیت کردند.
این مسئول با توجه به اینکه میشود برنامه های متنوعی در سالن های مطالعاتی ارائه داد؛ تاکید کرد: انتظار می رود در برنامه های فرهنگی ترویج کتاب و کتابخوانی، سالن های مطالعاتی یاری گر ما در استان باشند.
همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: سالن مطالعاتی آماج ویژه بانوان در شهرستان ساری، سالن مطالعاتی ویستا ویژه بانوان در شهرستان بابلسر، سالن مطالعه تحصیلاتیک ویژه بانوان شهرستان در شهرستان بابلسر و سالن مطالعه فاخر ویژه آقایان در شهرستان ساری ، چهار مرکز مطالعاتی هستند که در این جلسه برای آنها مجوز فعالیت صادر شده است
گفتنی است در حال حاضر 9 سالن های مطالعاتی دارای مجوز در استان در حال فعالیت هستند و 7 درخواست راه‌اندازی سالن مطالعاتی در فرآیند صدور مجوز شهرستانی می باشند که از این تعداد 5 سالن نیز در مراحل پایانی دریافت مجوز قرار دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه