روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ يکشنبه ۶ آبان - شماره 4701

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد؛

افزایش ۵۵ درصدی مصرف گاز کشور با کاهش ۱۲ درجه‌ای دما

 مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۵۵ درصدی حجم مصرف گاز در چهار روز نخست آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، سعید توکلی گفت: حجم مصرف روزانه گاز نسبت به مدت مشابه پارسال در همین زمان حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه توده سرمای اسکاندیناوی وارد کشور شده است، افزود: براثر ورود این توده بیش از ۱۱ استان کشور دچار بارش برف و باران شده‌اند و این افزایش برودت هوا و کاهش ۱۲ درجه‌ای دما سبب شده است چهره برخی نقاط به‌ویژه نیمه شمالی کشور زمستانی شود و این سرما و بارش‌ها نسبت به پنج سال گذشته در هفته نخست آبان بی‌سابقه بوده است، درواقع در این فصل ما با سرمایی شبیه سرمای ماه آذر روبه‌رو هستیم.
مدیرعامل شرکت گاز ملی ایران درباره حجم مصرف گاز بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصرف خانگی بسیار افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که طی چهار روز نخست آبان امسال، از روزانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب، ۵۵ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و حجم مصرف گاز به ۳۹۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است. توکلی با اشاره به اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران برای حفظ پایداری شبکه گازرسانی در دوره سرد امسال گفت: همکاران ما در بخش تأمین انرژی، در بخش‌های بالادست، تولید و انتقال و خطوط لوله و به‌ویژه بخش توزیع با آمادگی کامل پای کار هستند.
معاون وزیر نفت از مردم در سراسر کشور به‌ویژه در نقاط سردسیر و شمالی کشور درخواست کرد با رعایت الگوی مصرف همکاری لازم را با شرکت ملی گاز داشته باشند تا گرمای پایدار برای همه مردم در سراسر کشور برقرار باشد.

آغاز اکتشاف نفت و گاز ترکیه در سواحل سومالی
 شرکت انرژی دولتی TPAO‌ ترکیه و سازمان نفت سومالی، قراردادی برای اکتشاف هیدروکربن به صورت مشترک در سواحل این کشور آفریقایی امضا کردند.
آلپ ارسلان بایراکتار، وزیر انرژی ترکیه، در مراسمی در موگادیشو، به استقبال کشتی تحقیقات لرزه نگاری «اوروج رئیس» رفت که اکتشاف برای نفت و گاز در سواحل سومالی را تحت توافق مارس، آغاز خواهد کرد. بایراکتار گفت: توافق جدید، همکاری ترکیه با سومالی را توسعه می‌دهد و با این توافق، ما فعالیت‌های تحقیقات نفت و گاز را در خاک سومالی انجام خواهیم داد.
ترکیه و سومالی در اوایل سال جاری، در جریان سفر وزیر دفاع سومالی به آنکارا، یک توافق دفاعی و همکاری اقتصادی امضا کرده بودند.
ترکیه در سال‌های اخیر، به متحد نزدیک دولت سومالی تبدیل شده است. آنکارا مدارس، بیمارستان‌ها و زیرساخت در سومالی ساخته و به شهروندان سومالی برای تحصیل در ترکیه، بورس اعطا کرده است. بر اساس گزارش رویترز، ترکیه در سال ۲۰۱۷، بزرگترین پایگاه نظامی خود در خارج از کشور را در موگادیشو ساخت و به آموزش ارتش و پلیس سومالی پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ؛
اقدام‌های کلیدی
در پارس‌جنوبی به چه صورت انجام می شود؟
 مدیرعامل سازمان منطقه‌ ویژه پارس گفت: باید فعالیت‌ها و اقدام‌های کلیدی در پارس جنوبی در سایه همکاری شرکت‌های اصلی مستقر در منطقه انجام شود تا شاهد رونق و پیشرفت بیشتر در آن و مناطق پیرامونی باشیم.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، سخاوت اسدی در نشست مشترک با غلامعباس حسینی، سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند، کارآمد و خلاق به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ارزشمند کشور تبدیل شده است، بنابراین باید مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود.     
سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: برای انجام کارهای مؤثر در منطقه و شکوفایی در تولید پایدار نیازمند گسترش سطح همکاری بین این مجتمع و سازمان منطقه ویژه پارس هستیم. حسینی افزود: برای انجام اقدام‌های شایسته و به‌کارگیری تصمیم‌ها و راهکارهای مهم همسو با پیشرفت و تحول در منطقه باید نشست‌ها بین مجتمع گاز پارس جنوبی و سازمان منطقه ویژه  اقتصادی انرژی پارس گسترش یابد.
وی رونق گسترده در منطقه را نیازمند مشارکت فعال همه شرکت‌های مستقر در پایتخت انرژی کشور دانست و تصریح کرد: توسعه‌ پایدار در منطقه و کشور در سایه‌ عمل به مسئولیت‌ اجتماعی شکوفا می‌شود، از این رو توجه به مسائل مهم اجتماعی، زیست‌محیطی و فرهنگی مناطق اطراف صنعت آثار درخشانی بر روند تولید و شکوفایی اقتصاد کشور و رضایتمندی جامعه پیرامونی خواهد داشت.
سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا با تشکیل کارگروه‌های مختلف زمینه را برای انجام زیرساخت‌های اساسی شهرستان‌های همجوار فراهم کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه