روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۶ آبان - شماره 4701

در ۷ ماه سال جاری؛

گمرک ۱۳۷ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز کرد

 جمع کل وصولی‌های گمرک و واریزی به خزانه در ۷ ماهه سال‌جاری به ۱۳۷ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسید. بر اساس اعلام گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: جمع کل وصولی‌های گمرک و واریزی به خزانه در ۷ ماهه سال‌جاری به ۱۳۷ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رضوانی‌فر در خصوص میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در ۷ ماهه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت حقوق ورودی وصولی کالاها به میزان ۵۰ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش داشته است. به گفته وی، میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، معدنی و کشاورزی و ۲۳ ردیف درآمدی گمرک در این مدت ۸۰ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان بود که ۷۳ درصد افزایش یافت.
رئیس کل گمرک ایران افزود: میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی در ۷ ماهه سال جاری با ۱۱ درصد افزایش به رقم ۵۶ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان رسید.

کاهش ۲۳ درصدی تراز
 بانک اقتصاد نوین در مهر ماه
 بانک اقتصاد نوین در مهر کمی ضعیف‌تر بود و به تراز کل 1،420 میلیارد تومانی دست یافت که 23 درصد کمتر از ماه قبل و 6 درصد کمتر از متوسط سال است.
به گزارش کائنات، بررسی اطلاعات مالی منتشر شده این بانک در کدال نشان می دهد؛ بانک اقتصاد نوین در مهر کمی ضعیف‌تر بود و به تراز کل 1،420 میلیارد تومانی دست یافت که 23 درصد کمتر از ماه قبل و 6 درصد کمتر از متوسط سال است. همچنین مجموع تراز 7 ماهه بانک 10.9 همت ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 52 درصدی را نشان می‌دهد. تراز تسهیلات و سپرده بانک در این ماه 33 درصد کمتر از ماه قبل و 4 درصد کمتر از متوسط سال گزارش شد و به 1 همت رسید و در مجموع تراز 7 ماهه نیز به 7.3 همت رسیده که رشد 74 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است. در این ماه رقم تسهیلات بانک به میزان 2.2 درصد و عمدتا از محل تسهیلات مرابحه رشد داشته و در عین تغییر مهمی در کل و اجزای سپرده‌های بانک وجود نداشته است.

بانک گردشگری 14 درصد سهام پرستیژلند ایران
را فروخت
 بانک گردشگری در خصوص واگذاری قطعی 14 درصد سهام شرکت پرستیژلند ایران توضیحات تکمیلی ارائه کرد. به گزارش کائنات، وگردش بیان داشت برابر آگهی مزایده انتشار یافته از سوی بانک، پیشنهاداتی مبنی بر واگذاری سهام شرکت پرستیژ لند ایران را در پی داشت که در نهایت منجر به واگذاری 14 درصد سهام شرکت مذکور شده است. گزارش ارزش گذاری مبنای محاسبه ثمن قرارداد گزارش هیأت منتخب کارشناسان دادگستری استان اصفهان می باشد. اینش رکت به استناد صورت های مالی سال 1402 دارای بدهی محدود تسهیلاتی است که معادل آن در سایر سرفصل های دارایی های جاری موجود است که در این خصوص توجه به حقوق مالکانه 10 هزار میلیارد ریالی حائز اهمیت است.

پیشگامی بانک کشاورزی
 در اجرای سرویس
 «تمبر مالیاتی الکترونیک»
 بانک کشاورزی نخستین بانک در کشور است که در راستای ایجاد و تقویت دولت الکترونیک و ارائه استاندارد خدمات بانکی غیر حضوری، سرویس «تمبر مالیاتی الکترونیک» را به طور کامل در تمام شعب خود پیاده سازی کرده است.
به گزارش کائنات، بر اساس الزامات وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور شکل گیری طرح جامع مالیاتی، حذف تمبر مالیاتی کاغذی و یکپارچه سازی فرایندهای ابطال آن در شبکه بانکی، سرویس «تمبر مالیاتی الکترونیک» به عنوان پیش نیاز ارائه استاندارد خدمات بانکی غیر حضوری، برای اولین بار در شعب بانک کشاورزی پیاده سازی و عملیاتی شده است. شایان ذکر است، به منظور تحقق استانداردهای دولت الکترونیک، یکپارچگی عملیات نهادهای مالی و رعایت حقوق شهروندان، ارائه خدمات غیر حضوری بانکی از جمله افتتاح حساب، پرداخت تسهیلات، صدور سفته و برات الکترونیک و ... منوط به ابطال تمبر مالیاتی الکترونیک به جای تمبر مالیاتی کاغذی است. این گزارش می افزاید، پیشتازی بانک کشاورزی در اجرای سامانه «تمبر مالیاتی الکترونیک» در راستای تحقق سند تحول دیجیتال بانک، شفافیت، سلامت و امنیت ارائه خدمات مالی، همگامی با تحولات دولت الکترونیک و جلب رضایت مشتریان صورت گرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه