روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان - شماره 4699

در آستانه اکران؛

تیزر «نهنگ‌ها» منتشر شد


  در آستانه اکران، تیزر فیلم سینمایی «نهنگ‌ها» منتشر شد.
این فیلم به کارگردانی غلامرضا جعفری و تهیه‌کنندگی محمد احمدی از چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ در سینماهای «هنر و تجربه» اکران می‌شود. فروش بلیت این فیلم در سامانه‌های سینماتیکت، گیشه هفت، ایران تیک انجام می‌شود.
«نهنگ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا جعفری، تهیه‌کنندگی محمد احمدی و سرمایه‌گذاری امیر زمستانی محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است. سوگل قلاتیان، وحید شیخ‌زاده، امیر زمستانی، شهره سادات موسوی، حسن مقصودی، سحرناز عباس‌زاده، الناز محمد بیگی، ایلین جاهد، رونیکا بهرام زاده، سهراب انصاریان و مرجان علوی در این فیلم بازی کرده‌اند. این فیلم داستان خانواده‌ای افغانستانی را که در یک ویلا سرایدار هستند، روایت می‌کند. غلامرضا جعفری ساخت بیش از ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند، یک فیلم داستانی بلند، یک فیلم مستند بلند، نویسندگی و کارگردانی سه تئاتر را در کارنامه دارد. همچنین محمد احمدی از تهیه‌کنندگان و مدیران فیلمبرداری پیشکسوت سینمای ایران است که بیش از ۳۰ فیلم را در کارنامه خود دارد. برخی از عوامل فیلم «نهنگ‌ها» عبارتند از مجری طرح: وحید شیخ زاده، مدیر فیلمبرداری: مهدی افشار، فیلمبردار: شایان شیخ زاده، تدوین: پویان شعله ور، آهنگساز: امیر شاهرخی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: فرزین فتحی، مدیر صدابرداری: بابک نیازی، صدابردار: فراز فیاض زاده، طراح صحنه و لباس: حسین حاجی ابراهیم، طراح چهره‌پردازی: رسول نعمتی، منشی صحنه: شقایق صادق، مدیر تولید: پویا نوری، صداگذار: سیدمحمود موسوی نژاد، مدیر تدارکات: اصغر بازگشا، عکاسان: محسن بیده و حسین عصار، سرمایه‌گذار: امیر زمستانی.

مسعود جعفری‌جوزانی:
متن «کوروش»، «یعقوب لیث»
و «پوریای ولی» را نوشتم ولی هنوز اتفاقی نیفتاده
 مسعود جعفری جوزانی درباره وضعیت ساخت سریالش «پوریای ولی» که نگارش آن به سالها پیش برمی‌گردد، اظهار کرد: در صدا و سیما به شدت دنبال این بوده‌اند که «پوریای ولی» ساخته شود ولی تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است.
مسعود جعفری جوزانی، کارگردان سریال تاریخی «در چشم باد» درباره آخرین وضعیت ساخت سریال «پوریای ولی» در تلویزیون که نگارش آن به ۲۰ سال پیش برمی گردد توضیحاتی را مطرح کرد.
او گفت: فیلمنامه «کوروش کبیر» و همچنین چندین داستان را نوشته ام و خیلی هم هزینه کرده‌ام تا ساخته شوند. از «یعقوب لیث صفاری» تا «پوریای ولی»  و اینها جزو آرزوهای ماست که ساخته شود.
او در پاسخ به اینکه چرا تاکنون اراده‌ای برای ساخت سریال «پوریای ولی» به وجود نیامده، با توجه به اینکه متن آن از سالها پیش نوشته شده و این سریال قرار بود در سازمان صداو سیما تولید شود؟ اظهار کرد: کلا در ایران اراده تولید دست سازنده نیست. تلاش برای تولید در دست سازنده است ولی اراده تولید را سیاست تعیین می کند. تا موقعی که سیاسیون و نه بخش فرهنگی اراده تولید را در دستان خودشان دارند نه این سینما به جایی می‌رسد، نه کوروش ساخته‌ می شود نه «یعقوب لیث»  و نه «پوریای ولی».
این کارگردان با اشاره به آثاری که از ناصر تقوایی ساخته شده است؛ گفت: شما کار شاهکار «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی را ببینید چرا باید چنین کارگردانی فقط ۶ کار ساخته باشد؟ دست‌ها بسته است.
این کارگردان در پاسخ به اینکه برای ساخت سریال«پوریای ولی» اخیرا جلسه‌ای با مقامات صدا و سیما داشته است؟ توضیح داد: پیش از این که به دوسال گذشته برمی ‌گردد سه جلسه با رئیس صدا و سیما داشته‌ام و به شدت هم دنبال این بوده‌اند که «پوریای ولی» ساخته شود ولی تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است و باید از خود آنها این سوال را پرسید. شاید ناگهانی این اتفاق بیفتد. این کارگردان درباره اینکه سالها پیش سریالی به نام «در چشم باد» را در تلویزیون ساخت و این اراده وجود داشت که منجر به ساخت آن شد، درباره وضعیت ساخت کار جدیدش هم اینچنین گفت: هیچ بخش خصوصی و نه هیچ سرمایه داری نیست که تا الان درک و عرق ملی برای ساخت چنین آثاری داشته باشد. آنها فقط می خواهد سود کنند و این خصلت آنهاست که دنبال سود بیشتر و زودبازده باشند و طبیعی است و خرده‌ای هم نباید به آنها گرفت. زمانی که در چشم باد ساخته شد، وجدانا کسی من را سانسور نکرد و کار یک سالی خوابیده بود، آقای ضرغامی بود که تمام قد پشت کار ایستاد و ساخته شد که شاید سال بعد نمی‌آمد. او سپس گفت: اگر فضا فراهم شود، دو سه کار هست که دنبال ساخت آن هستم. اگر هم این آثار را نوشتم دلیل داشتم. مثلا دلیل اینکه یعقوب لیث را نوشتم این بود که اگر یعقوب لیث نبود فردوسی هم نبود. جعفری جوزانی درباره اینکه آیا قصد ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی ندارد نیز گفت: پلتفرم دنبال سود بیشتر است و دنبال ساخت چنین آثاری نیست و طبیعی است خرده‌ای به آنها نمی گیرم.
این کارگردان که فیلم «بهشت تبهکاران» را ساخته است، درباره وضعیت پخش آن گفت: این کار که ساخته شده و اگر پروانه پخش بگیرد منتشر خواهد شد. قرار است نسخه سریال بهشت تبهکاران را هم داشته باشیم.

علت مرگ خواننده ۳۱ ساله اعلام شد
  لیام پین، خواننده سابق گروه «وان دایرکشن»، هنگامی که از بالکن هتلی در آرژانتین سقوط کرد، مواد مخدر متعددی از جمله کراک کوکائین و مت آمفتامین در خون خود داشته است.
به گفته منابع ناشناس آرژانتینی که با گزارش‌های اولیه سم‌شناسی دسترسی داشته‌اند، لیام پین، خواننده سابق گروه «وان دایرکشن» که چند روز پیش بر اثر سقوط از بالکی هتلی در آرژانتین جان خود را از دست داد، مواد مخدر متعددی از جمله کراک کوکائین و مت آمفتامین مصرف کرده بوده است.
این خواننده بریتانیایی و عضو سابق گروه وان دایرکشن هفته گذشته در سن ۳۱ سالگی پس از سقوط از اتاق هتلی در طبقه سوم در بوئنوس آیرس درگذشت.
«ABC News» گزارش دادن که یک کوکتل مواد مخدر به نام کوکائین صورتی حاوی مت آمفتامین، کتامین و اکستازی در کالبد شکافی به همراه کراک کوکائین و بنزودیازپین در بدن وی پیدا شده است. آسوشیتدپرس گزارش داد که یک مقام ناشناس گفته است که گزارش اولیه سم‌شناسی شواهدی از قرار گرفتن در معرض کوکائین را نشان می‌دهد، اما تاکید کرد که این نتایج اولیه قرائت دقیقی از میزان گردش خون او در هنگام مرگ ارائه نمی‌دهد.
دادستانی عمومی آرژانتین در حال بررسی این پرونده است. کالبدشکافی لیام پین به این نتیجه رسیده که جراحات تروماتیکی که باعث مرگ او شده با سقوط سه طبقه او از پنجره هتل مطابقت داشت. دادستان‌ها تاکنون هرگونه دخالت دیگری را رد کرده‌اند. بازرسان آرژانتینی مواد مخدر و مشروبات الکلی را پیدا کردند که در اتاق هتل پین ۳۱ ساله در اطراف اشیاء و اثاثیه شکسته ریخته شده بود که باعث شد تا دادستان عمومی حدس بزند که پین ​​در حوالی زمان سقوطش دچار سوء مصرف مواد شده است. دادستانی گفت که پین ​​ممکن است در حالت نیمه یا بیهوشی کامل از بالکن اتاق هتل خود به پایین سقوط کرده باشد. بازرسان همچنین در تلاشند تا بفهمند چه کسی مواد مخدری را که پین ​​در هتل در پایتخت آرژانتین مصرف کرده، فروخته است. پلیس از حداقل سه کارمند هتل و همچنین دو زن که چند ساعت قبل از مرگ پین از اتاق هتل دیدن کرده بودند، بازجویی کرده است.

هم زمان با اهدای جایزه کاپری به فیلم؛
جانی دپ به جشنواره فیلم رم پایان می‌دهد!
  فیلم جدید جانی دپ روز شنبه نمایش داده می‌شود تا جشنواره فیلم رم را با شکوه به پایان برساند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، «مودی» فیلم جدید جانی دپ، روز شنبه، ۲۶ اکتبر (۵ آبان) نوزدهمین جشنواره فیلم رم ۲۰۲۴ را به پایان می‌رساند و ساکنان این شهر دیگر نمی‌توانند بیش از این منتظر حضور بازیگر محبوب‌شان باشند.
در واقع نقطه برجسته دوره ۱۰ روزه جشنواره امسال که چندان درخششی نداشت، بدون شک حضور جانی دپ در روز شنبه برای ارایه فیلم «مودی» است که نخستین بار در جشنواره فیلم سن‌سباستین نمایش داده شد و درباره ۳ روز پر هرج و مرج از زندگی نقاش و مجسمه ساز مشهور ایتالیایی آمادئو مودیلیانی است. در همین حال، در رویدادی که جدا از جشنواره فیلم برگزار می‌شود، فیلم دپ جمعه شب جایزه کاپری کالت را در همین شهر دریافت خواهد کرد. بری نویدی، تهیه کننده «مودی» که دوست دیرینه آل پاچینو است، جمعه شب جایزه کاپری را دریافت خواهد کرد. نویدی در این فیلم، در نقش موریس گاگنانت، مجموعه‌دار آثار هنری مجذوب مودیلیانی بازی نیز کرده است. جایزه کاپری توسط مؤسسه کاپری که یک سازمان غیرانتفاعی است که جشنواره سالانه فیلم کاپری را برگزار می‌کند، اعطا می‌شود. بیست و نهمین دوره جشنواره سالانه کاپری که ۲۷ دسامبر آغاز و توسط لینا ورتمولر اداره می‌شود، سال پیش جایزه بهترین فیلم را به «قربانی میراندا» فیلم مستقلی به کارگردانی میشل دانر اهدا کرده بود. در این جشن فهرستی از مهمانان صنعت فیلم ایتالیا و فراتر از آن حضور دارند که بیلی آگوست برنده اسکار و دانته فرتی و فرانچسکا لو شیاوو تهیه‌کنندگان برنده اسکار از جمله آنها هستند. ریکاردو اسکامارسیو و آنتونیا دسپلات و شماری از دیگر چهره‌های مشهور ایتالیایی از جمله انریکو وانزینا، ماسیمو گینی، لینا ساستری و … نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه