روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان - شماره 4699

تقدیر مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان از کارکنان شرکت


 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از کارکنان این شرکت به دلیل کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه‌های اجرایی استان، تقدیر کرد. این شرکت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خوزستان (جشنواره شهید رجایی) در سال ۱۴۰۲ که شهریور ماه سال جاری در استانداری خوزستان برگزار شد، رتبه برتر را در گروه «زیربنایی، توسعه و زیرساخت»، در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرد و از سوی علی اکبر محراب استاندار خوزستان مورد تقدیر قرار گرفت.
به همین دلیل علی اسدی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از کارکنان این شرکت تقدیر کرد. در لوح‌تقدیر وی آمده است:
توفیق خدمت در جامعه اسلامی، فرصت گرانبها و پرافتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم موجبات رضایت پرودگار متعال را به همراه خواهد داشت و بی شک کار برای رضای خداوند بدون اجر و پاداش نخواهد ماند. بدینوسیله از مساعی ارزشمند و تاثیرگذارتان در کسب جایگاه اول شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه‌های اجرایی استان تقدیر و تشکر می نماییم. از خداوند سبحان و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) سلامتی، موفقیت و سربلندی شما و خانواده گرانقدرتان را خواستاریم. گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای سومین سال متوالی رتبه نخست را در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرده است.

موضوعات اقتصادی
یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است
 میزانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است.
قزوین _فرجی_ به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ وهاب میزانی در حاشیه چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران که به میزبانی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در حال حاضر بافت های ناکارآمد شهری به عنوان یکی از معضلات شهری مطرح است در حالی که باید به این مساله به عنوان یک فرصت نگاه کرد. وی افزود: با توجه به اینکه نیاز تقاضای مسکن به صورت مستمر وجود دارد و در حال افزایش است، توسعه شهری همیشه یکی از راهکارهای اجرایی این قضیه بوده ولی این بخش نیازمند امکانات و زیرساخت‌هایی است که البته هزینه های بسیار سنگینی را برای دولت ها و شهروندان در پی دارد. سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین ادامه داد: توسعه شهری با توجه به هزینه ها و مشکلاتی که دارد راهکار مناسبی برای بازآفرینی نبوده و باید به دنبال راهکارهای ارزان برای احیای بافت های فرسوده باشیم.
میزانی اضافه کرد: بافت های شهری به عنوان یک هویت و ویژگی عمیقی در فرهنگ مردم ما نهادینه شده است و وقتی یک بافت جدیدی به شهرها ملحق می شود، مردم به ضرورت در آن ساکن می شوند که ممکن است در کوتاه یا بلندمدت شاهد مشکلات و مسائل اجتماعی در این خصوص باشیم. سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: با اصلاح فضاهای تاریخی در برخی شهرها از جمله قزوین که ظرفیت تاریخی دارند می توان رونق اقتصادی ایجاد کرد و از ظرفیت گردشگری آن بهره برد. وی تاکید کرد: اصلاح و احیاء بازآفرینی شهری یکی از رویکردهای سیاست گذاران و مجریان در شهرها است.
میزانی خاطرنشان کرد: موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است و معمولا در اجرای پروژه ها به بحث توجیه پذیر بودن اقتصادی طرح توجه می شود.
وی در پایان گفت: اگر تصور این باشد که دولت ها در بازآفرینی شهری باید هزینه کنند، سیاست موفقی نخواهد بود، ولی اگر این مهم با هدف افزایش درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایجاد شود رویکرد خوبی است.

آیین رونمایی از خودروی مکانیزه
ثبت تخلفات درهشتگرد
 ساوجبلاغ – هدیه رنجبرکهن: آیین رونمایی از خودروی مکانیزه ثبت تخلفات با حضور سرهنگ موسوی فرمانده انتظامی ساوجبلاغ ، سرگرد رزگائی رئیس پلیس راهور شهرستان و حمید یکه فلاح رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری هشتگرد در سطح این شهر برگزار گردید.
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری هشتگرد در این مراسم با بیان اینکه این اقدام در پی نارضایتی و مطالبه گری شهروندان بابت مشکلات ترافیکی و افزایش تخلفات ازقبیل : پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه از مجموعه شهرداری و پلیس راهور داشتند گفت: با دستور و پیگیری های مستمر شهردار محترم هشتگرد در جهت روان سازی ترافیک شهر در گام نخست با خرید یک دستگاه خودروی مکانیزه و مجهز به دوربین های ثبت تخلفات ساکن رونمایی شد.   مهندس یکه فلاح افزود:این خودرو با دوربینهایی که در هر دوسمت خودرو نصب شده با عبور طول معابر اصلی امکان ثبت شماره خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان همچون توقف ممنوع، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی، توقف در روی خط عابر پیاده و سایر تخلفات وسایل را به صورت هوشمند داراست و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه و پیامک آن بلافاصله ارسال می گردد .
در ادامه این مراسم سرگرد رزگائی رئیس پلیس شهرستان نیزبا اشاره به مزایای استفاده از این سامانه افزود : خودروی ثبت تخلف حین عبور و مشاهده تخلف راننده بدون اغماض، با سرعت و بدون چالش و بروز تنش در مسیرهای پر تخلف شهر به منظور روان سازی جریان ترافیک نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون به صورت مکانیزه و خودکار، ترویج و ارتقاع فرهنگ رانندگان می باشد.
وی افزود بر اساس قانون با پیشنهاد پلیس راهور و همکاری شهرداری با پلیس در تامین امنیت ترافیک شهر و علائم و تجهیزات مورد نیاز تهیه و در اختیار پلیس راهور قرار گرفت.
در پایان مراسم سرهنگ موسوی ضمن تقدیر از زحمات شهرداری هشتگرد و پلیس راهور شهرستان در راه اندازی این سامانه عنوان کرد:این پروژه کنترل و نظارت ترافیکی، تاثیر و اثر بخشی زیادی درجلوگیری از تخلفات احتمالی داشته همچنین کاهش تصادفات و خسارات مالی و جانی را برای همشهریان عزیزمان در شهر هشتگرد بهمراه خواهد داشت.

بازدید نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان از مرکز فنی و حرفه ای برادران گنبدکاووس
 گرگان-نادر کرمی-حاج آخوند غراوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان گنبد کاووس بازدید کرد.‏ حاج آخوند غراوی ضمن تقدیر از فعالیت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در امر توانمندسازی افراد در ایجاد شغل، از کار و تلاش جهت کسب روزی حلال سخنانی با کارآموزان مرکز داشت.ایشان ضمن تشویق و ترغیب ‏جوانان جهت مهارت آموزی بیشتر و بهتر مبنی بر ارتقاء سطح علمی و فنی جوانان و رفع نیازهای جامعه به علوم و فنون روز را یکی از ‏دغدغه های مردم و مسئولین دانست که با همت و تلاش شما جوانان قابل دستیابی خواهد بود.‏نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ضمن بازدید از کارگاه های آموزشی از نزدیک با مربیان و کارآموزان مرکز گفتگو کرد و در خصوص رفع نیازها و مشکلات حوزه مهارت آموزی قول مساعد داد.در این بازدید نیازی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران گنبدکاووس گزارشی از آمار و عملکرد مرکز و نقش آموزش های فنی و حرفه ای در اشتغال جوانان ارائه کرد.

گلستان در بخش تشکل ها مردمی
 و منابع طبیعی پیشتاز است
 گرگان-نادر کرمی-سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: گلستان در بخش تشکل ها مردمی و منابع طبیعی جزو استان های پیشتاز است. دکتر حسن وحید در کارگاه ملی هم اندیشی_آموزشی راهبردها، سیاست ها و برنامه های مدیریت مراتع کشور اظهارکرد: اعتمادی که بین مردم و منابع طبیعی ایجا شده است می تواند در احیا عرصه های منابع طبیعی می تواند کارگشا باشد. وی ادامه داد: با اقدامات ساده و خوبی که در مراتع آق قلا ایجاد شده است در طی دو سال گذشته پوشش گیاهی از 5 درصد به 50 تا 60 درصد و گاهی بیشتر هم رسیده است. وحید با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است، تصریج کرد: اگر به طبیعت اجازه بدهیم می تواند خودش را بازسازی کند و با همت مردم و مسئولین و با عملیات احیایی طبیعت بازسازی شده است. وی با اشاره به اهمیت مفاهیمی چون امنیت غذایی و زیستی افزود: ما به عنوان بخش مهمی از حاکمیت و دولت هستیم و باید حلقه اتصال بین بهره برار، دانشگاه، محققین و اجرا ایجاد شود. سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بخش زیادی از طرح های مرتعداری به دلیل مباحث اجتماعی یا فنی راکد است. وی با تاکید بر اینکه برای مباحث فنی باید فکر اساسی انجام شود، ادامه داد: بهره بردار حق دارد چرا که حقوق عرفی برای خودش است و حق دارد برای سامانه عرفی خودش برنام بدهد و ما به عنوان دول وظیفه تسهیلگری در این زمینه را داریم. وحید افزود: در ممیزی مراتع موفقیت نسبی داشته ایم چرا که یک بار عرصه های مرتع را ممیزی کرده ایم ولی باید با تغییرات انجام شده  دوباره برنامه ریزی کنیم  و شرایط جدید موجود را در نظر بگیریم. وی اظهار کرد: در بسیاری از مسایل به دانش روز پرداخته نشده است و شرکت های دانش بنیان را در مجموعه منابع طبیعی مشارکت نداده ایم اما کارهای ساده دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات و چالش ها را برطرف کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه