روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر - شماره 4697

سخنگوی دولت:

دولت پیگیر پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی است


 سخنگوی دولت از پیگیری پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه‌نگار بازداشت‌شده در جریان حوادث تابستان و پاییز ۱۴۰۱، با هماهنگی قوه قضائیه خبر داد. فاطمه مهاجرانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت:«‏رویکرد مثبت ریاست قوه قضاییه به حل و فصل موضوعات، این امید را ایجاد می‌کند که موضوع پرونده خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی نیز حل شود.
دولت در هماهنگی با قوه قضاییه پیگیر موضوع است.» ۲۴ دی ۱۴۰۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با تبدیل قرار الهه محمدی و نیلوفر حامدی به مبلغ هرکدام ۱۰ میلیارد تومان موافقت کرد و آنان پس از ۱۷ ماه آزاد شدند. هفته گذشته اما سخنگوی قوه قضائیه از اجرای حکم پنج سال حبس برای آنان به اتهام «ارتکاب اجتماع و تبانی ضد امنیت کشور» خبر داد و گفت: «پرونده به اجرای احکام جهت اجرا ارسال شده است.»

عضو شورای شهر تهران:
شهردار تهران لیست سفرهای خارجی و مرخصی‌هایش را به شورای شهر ارائه دهد
 عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست که گزارش سفرهای خارجی خود را به شورای شهر ارائه دهد.
مهدی اقراریان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه دیروز شورای شهر تهران با بیان اینکه به نوبه خود شهادت یحیی سنوار را تسلیت می‌گویم، گفت: تذکر امروز من خدمت آقای زاکانی در مورد لزوم ایجاد شفافیت در سفرهای خارجی و مرخصی شخص وی است لازم است که فهرستی از مرخصی و سفر خارج از کشور و تاریخ دقیق رفت و برگشت و دلایل آن را با قید فوریت به شورای شهر ارائه بدهد. وی گفت: لازم است که مستندات قانونی در مورد هر سفر را با قید فوریت به شورای شهر در پیوست تذکر ارسال کنید. وی با بیان اینکه دوستان بعضاً در پاسخ به سوالات و تذکرات استناد به مصوباتی دارند که باطل شده است، افزود: اخیراً آقای محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران مکاتبه‌ای با شورای شهر داشته و گویا با روی کار آمدن دولت جدید دیگر شرایط برای شهرداری مهیا نیست و در این نامه گلایه‌مند شده‌اند که وزارت کشور به مسئله سفرها وارد شده، اما بهتر است دوستان به قانون تمکین کنند نه اینکه با رایزنی و گفت‌وگو قوانین و مقررات را برای خواسته خود دنبال کنند.
وی با تأکید بر اینکه من سفرهای مدیرعامل آتش نشانی را نگاه می کردم دیدم که ایشان پای کار همه سفرهای آتش‌نشانی است، گفت: خوب است گزارشی از سفرهای خارجی به شورای شهر داده شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات:
فروش اجباری نان‌ سبزیجات و کنجدی
باب شده است
 سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اخیرا فروش نان اجباری باب شده است و برخی نانوایی‌ها مردم را ملزم می‌کنند که نان‌های با سبزیجات یا کنجدی و ... بخرند که تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.
محمدعلی اسفنانی درباره ورود سازمان تعزیرات به افزایش قیمت نان در نانوایی‌های سطح شهر تهران گفت: دریافت وجه اضافه بر تعرفه در هر صنفی تخلف است. وی افرود: اگر نانوایی‌ها نرخ‌های مصوب نان در تهران را رعایت نکنند و اقدام به فروش نان با قیمت‌های دلخواه کنند، سازمان تعزیرات ورود می‌کند و با نانوایی‌های متخلف برخورد خواهد کرد. اسفنانی گفت: اخیرا هم فروش نان اجباری باب شده است و برخی نانوایی‌ها مردم را ملزم می‌کنند که نان‌های با سبزیجات یا کنجدی  و ... بخرند که این کار تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش
در دی ماه
 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون استخدامی آموزش و پرورش احتمالا دی ماه برگزار می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بیش از ۲۰ هزار نفر ماده ۲۸ نیاز داشته باشیم. علی فرهادی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بیش از ۲۰ هزار نفر ماده ۲۸ نیاز داشته باشیم افزود: در همه مقاطع اعم از دبیری، آموزگاری و هنرآموزی برای هنرستان‌ها به ویژه رشته‌های کیفیت بخشی، نیاز نیروی انسانی وجود دارد. وی با بیان اینکه به مشاور و مربی امور تربیتی نیز نیاز داریم افزود: باید با توجه به تعداد بازنشستگان، معلم مورد نیاز واقعی‌ را تامین کنیم. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معمولا تاریخ آزمون‌ها در دی و بهمن‌ماه است ادامه داد: آزمون هرچه زودتر برگزار شود فرصت بهتری برای طی فرایند بعد از آزمون وجود دارد اما پیش‌بینی می شود در دی ماه برگزار شود.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد؛
گمرگ نباید بیانیه‌ای علیه شورای شهر می‌داد
 عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گمرک صحبت شورای شهر در رابطه با ورود اتوبوس‌های برقی چینی را دروغ جلوه داده و باید عذرخواهی کند، گفت: چرا شورای شهر باید دروغگو جلوه داده شود؟ همکاران باید گزارش جامع اتوبوسرانی را ارائه دهند. حبیب کاشانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه دیروز شورای شهر تهران گفت: شهادت یحیی سنوار را تسلیت می‌گویم و امیدوارم راه جهاد و شهادت باز تر شود و جوانان بتوانند در این مسیر قدم بردارند. با توجه به نزدیکی وارنگی هوا همکاران کمک کنند تا اتوبوس‌های مانده در گمرگ شهید رجایی ترخیص شوند. متأسفانه گمرگ ورود اتوبوس‌ها را تکذیب کرد. چرا شورای شهر باید دروغگو جلوه داده شود؟ همکاران باید گزارش جامع اتوبوسرانی را ارائه دهند. از آقای نادعلی ممنونم؛ اما گمرگ نباید بیانیه‌ای علیه شورای شهر می‌داد. باید ابهامات برطرف شود. اگر گمرک اشتباه کرده عذرخواهی کند. در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص اظهار نظر کرده و بیان کرد: من از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سوال کردم و تأیید کرد که تعدادی اتوبوس‌ برقی در گمرک قرار دارد. این اتوبوس‌ها به نام شهرداری نیستند و به نام چند شرکت دیگر آمده است. گفتند به گمرک اعلام می‌کنند تا مشکلات ترخیص حل شود. بعضی وقت‌ها تعجب می‌کنم که چرا گمرک دوست ندارد اتوبوس به تهران بیاید. این مایه تعجب است چون دلشان برای مردم نمی‌سوزد. پیشنهاد آقای کاشانی خوب است. معاون حمل و نقل پاسخ کتبی دهد، روابط عمومی اعلام کند و آقای نادعلی به عنوان سخنگو در این خصوص صحبت کند. احمد صادقی نیز دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به گزارش نگران کننده‌ای در روند تکمیل ایستگاه‌های متروی میدان شهرری و درب شرقی حرم عبدالعظیم حسنی گفت: چندین بار شهردار و معاون حمل و نقل قول دادند تا پایان ۱۴۰۳ پروژه تمکیل شود و این موضوع را تا تحقق کامل پیگیری می‌کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه