روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر - شماره 4696

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

عودت شهریه‌های اضافی به خانواده‌ها


 وزیر آموزش و پرورش گفت: با مدارسی که با تخلف خود با آبروی نظام تعلیم و تربیت بازی کنند، برخورد خواهد شد.
علیرضا کاظمی با بیان اینکه با مدارسی که از بابت دریافت شهریه تخلف کنند و با آبروی نظام تعلیم و تربیت بازی کنند برخورد خواهد شد گفت: این مدارس اگر مازاد بر آنچه تعیین شده، شهریه دریافت کنند و اولیا شاکی باشند، حتماً شهریه به والدین بازگردانده می‌شود و با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز با بیان اینکه اضافه دریافتی‌ها باید به اولیاء برگشت داده شود گفت: همه موضوعات مربوط به فوق برنامه و بحث‌های عناوین درسی به صورت رسمی دیده شده است؛ فعالیت‌های خارج از این چارچوب هم به آن‌ها گفته و اعلام شده فرایند آن به چه شیوه باید اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه در این خصوص حدود ۲۰۰ مدرسه تعطیل شده است افزود: بحث تعطیلی فرایند دارد؛ دانش‌آموزان تا آخر سال تحصیلی در همان مدرسه با مدیریت دولتی اداره می‌شوند و به محض اینکه سال تحصیلی تمام شد، در مدارس دیگر توزیع می‌شوند.
لازم به ذکر است، بنابر اعلام آموزش و پرورش، مدارس متخلفی که شهریه‌های اضافی را به خانواده‌ها برنگردانند، وجوه اضافی از حساب آنها کسر و به خانواده‌ها بازگردانده می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر اعلام کرد؛
رد پیشنهاد شهرداری برای پمپاژ آب
به چشمه علی از سوی میراث فرهنگی تهران
 رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از رد پیشنهاد احیای چشمه علی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران خبر داد.
احمدی علوی با اشاره به خشک شدن چشمه علی و پیشنهاد شهرداری تهران برای احیای چشمه علی پیشنهاداتی، گفت: در مورداحیای چشمه علی و بازگشت آب به چشمه بحث‌های زیادی با وزارت نیرو و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران انجام شده است و در مورد راهکارهای بلند و کوتاه مدت احیای آب چشمه علی صحبت کردیم.
وی با بیان اینکه در مورد چشمه علی مطالعاتی انجام شده که نشان می‌دهد آب در محدوده چشمه وجود دارد؛ اما چون افت دبی آب را داشتیم آب وارد مسیر نمی‌شود، ادامه داد: ما به دوستان میراث پیشنهاد دادیم که به عنوان یک راه حل کوتاه مدت، همین آب چشمه به سمت مسیر پمپاژ شود و قرار نیست آب دیگری وارد چشمه شود؛ بلکه همان آب چشمه با کمک وارد مسیر چشمه می‌شود. رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران این پیشنهاد را قبول نکرده است، اظهار کرد: البته میراث فرهنگی یک پایگاه در شهرری دارند و این دوستان با این پیشنهاد مخالف هستند؛ چراکه معتقدند با استفاده از پمپ، دیگر آب مصنوعی می‌شود نه طبیعی. وگرنه بعید می‌دانیم که مدیران ارشد میراث فرهنگی تهران با این پیشنهاد مخالفتی داشته باشند و اگر به این موضوع وارد شوند این مسئله حل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه قلب آدم جریحه دار می شود وقتی چشمه علی خشک شده است، گفت: ما نمی‌خواهیم آب را از جای دیگر به چشمه علی تزریق کنیم؛ بلکه می‌خواهیم همان آب چشمه را با پمپ به چشمه وارد کنیم؛ چراکه سطح آب پایین آمده است.

منتظری:
اسرائیل روز به روز به نابودی نزدیک‌تر می‌شود
 رییس دیوان عالی کشور گفت: اسرائیل جنایتکار روز به روز به سراشیبی و نابودی نزدیک‌تر می‌شود.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور، در ابتدای جلسه شورای معاونین دیوان عالی کشور شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.
رئیس دیوان عالی کشور اشاره به فرمایش رهبر انقلاب، گفت: حماس زنده است و زنده خواهد ماند و اسرائیل جنایتکار روز به زور به سراشیبی و نابودی نزدیک‌تر می‌شود و ان‌شاءالله به زودی با نابودی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی در قدس شریف نماز خواهیم خواند. اینجانب این ضایعه را به جبهه پرافتخار مقاومت، حماس و مردم عزیز فلسطین تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.
منتظری افزود: در همایش سراسری که در آذرماه سال جاری با حضور رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی برگزار خواهیم کرد، سیاست‌های جدید کاری مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت که رئوس این مطالب درحال حاضر تهیه شده و باید درباره راهکارهای  برون رفت از مشکلات موجود و مباحث تخصصی حقوقی مطرح و سیاست‌های کلی اتخاذ شود.
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اطاله دادرسی در برخی پرونده‌های فرجام خواهی گفت: رؤسای محترم محاکم باید بر سیر رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها نظارت داشته باشند، به ویژه پرونده‌هائی که پس از نقض رأی دادگاه به دلیل نقص در تحقیقات و رسیدگی در دیوان عالی کشور، پرو نده به شعبه مرجوع الیه عودت داده می شود. در ادامه این جلسه رئیس دفتر و سایر معاونین به ارائه گزارش از عملکرد مجموعه های تحت مدیریت خود پرداختند.

معاون آماد و پشتیبانی فراجا خبر داد؛
مجوز واردات ۲۰۰۰ خودروی
ماموریتی پلیس صادر شد
 معاون آماد و پشتیبانی فراجا از دریافت مجوز واردات ۲۰۰۰ خودروی ماموریتی پلیس خبر داد.
چندی پیش سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه خودروی سمند جوابگوی انجام ماموریت‌های فراجا در مناطق عملیاتی نیست، گفت: امیدواریم با اختصاص بودجه به انتظامی کشور بتوانیم خودروهای متناسب با مناطق عملیاتی بکارگیری و از بروز خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.
در همین راستا، سردار رضا فریبا گفت: هفته گذشته ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین به پلیس راهور تهران بزرگ الحاق شد تا در انجام ماموریت های خود، دست برتری نسبت به حریف داشته باشند.
وی افزود: ما همچنین درصدد محیا کردن خودروی مناسب ماموریت‌های پلیس را نیز در دستورکار داریم و در همین راستا از هیئت دولت مجوز واردات خودرو را گرفته‌ایم.
معاون آماد و پشتیبانی فراجا ادامه داد: تاکنون تعداد ۲۰۰۰ مصوبه از دولت دریافت کرده ایم و ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان سال این خودروها را وارد کنیم.
سردار فریبا گفت که در تلاش هستند تا مجوزهای بیشتری نیز برای واردات خودروی ماموریتی پلیس از دولت دریافت کنند.

معاون شهردار تهران خبر داد؛
افتتاح فاز یک بزرگراه شهید شوشتری
تا فروردین ۱۴۰۴
 معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران از تداوم افتتاح پروژه‌های عمرانی از آبان ماه خبر داد.
هادی حق بین در مراسم افتتاح دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به غرب بزرگراه شهید یاسینی با بیان اینکه برای ما مهم است که پروژه تقاطع های ۹۸ گانه انجام و تکمیل شود، گفت: جا دارد که به عنوان معاون شهردار تهران از مردم بابت تاخیر در افتتاح پروژه‌ها عذرخواهی کنم؛ اما موضوعات مختلفی در این دیرکرد نقش دارند که شاید کمترین نقش را تأمین منابع داشته باشد؛ اما رفع معارضین، تأسیسات و... ما را در زمان بندی اجرای پروژه‌ها دچار تأخیر می‌کند.
وی بیان کرد: در دوسه ماهه اخیر برای تأمین لوازم مورد نیاز همچون سیمان، آرماتور و ورق در راستای کمبود برق مشکل داشتیم چراکه برخی کارخانجات دچار مشکل شدند؛ البته برنامه جبرانی انجام شده و برنامه زمان بندی مجدد گذاشتند، گفت: بر این اساس از انتهای آبان ماه و تا پایان سال شاهد پیک ترافیک افتتاح های عمرانی خواهیم بود. حق بین با بیان اینکه ۳۲ پروژه تقاطعی که در این مدت افتتاح شده تاثیرات مثبتی بر ترافیک مهرماه داشته، بگونه‌ای که شاهد آن بودیم که وضعیت ترافیک مهرماه بهتر شده و حتی تحلیل ترافیکی پلیس برای مهر ماه نیز گواه این مدعی است، ادامه داد: آمارها نشان داد که وضعیت به مراتب بهتر بوده است و برخی پروژه‌ها از جمله ساخت تقاطع‌ها با وجود اینکه ابعاد کوچک دارند؛ اما تاثیرات زیادی بر جریان ترافیک می گذارند. معاون شهردار تهران در مورد وضعیت پله‌های برقی سطح شهر تهران هم با بیان اینکه این پله‌ها در سنوات گذشته از برندهای مختلف خریداری شده و به وضعیت آنها نیز رسیدگی نشده است، گفت: از ابتدای سال جاری مدیریت پله‌های برقی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گذاشته شده است که ۵۱ دستگاه در شش ماه گذشته نوسازی شد و ۱۴ دستگاه پله برقی هم تا پایان ماه و تا پایان سال نیز ۶۰ دستگاه پله برقی نوسازی می‌شود و بر همین اساس مقدار خاموشی بسیار کمتر شده است و از آنجایی که اولویت ما ایمنی است و بر همین اساس برخی از پله‌ها را خاموش کردیم.
وی در مورد زمان افتتاح بزرگراه شهید شوشتری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته فاز یک شوشتری تا فروردین ماه سال آینده افتتاح می‌شود، گفت: همچنین ظرف دوماه آینده چند دسترسی در پروژه یادگار امام در میدان فتح افتتاح می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه