روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر - شماره 4695

مدیرکل اقتصادی استانداری تهران اعلام کرد؛

قطع سهمیه آرد نانوایی‌های گرانفروش


 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: سهمیه آرد نانواهای گران‌فروش و کم فروش قطع و سهمیه آنها به نانوایی‌های دیگر داده می‌شود.
معصومه رضایی با اشاره به گران فروشی برخی نانوایی‌ها در استان تهران، افزود: با وجود اصلاحات قیمتی، هنوز برخی از نانوایان گران فروشی می‌کنند. وی افزود: برخی از آنها در قیمت دست برده و بعضی دیگر وزن چانه نان را کم می‌کنند. رضایی تأکید کرد: قیمت‌ها با نظر بخش خصوصی اصلاح شده است و ما با تشدید نظارت‌ها باید فضای تخلف را از بین ببریم. مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران ادامه داد: بر اساس تصمیم کارگروه آرد و نان، از این پس سهمیه آرد نانوایان متخلف بنا بر نوع تخلف به طور موقت یا دائم قطع می‌شود؛ این قطع سهمیه به خاطر این است که اگر نانوا به تخلف خود ادامه داد، دیگر لزومی بر ادامه فعالیت وی وجود ندارد.  وی تأکید کرد: واحدی که اصرار به گران فروشی دارد، از آرد دولتی محروم خواهد شد و سهمیه آن به نانوایی‌های اطراف داده می‌شود. رضایی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، گفت: تاکنون سهمیه آرد ۱۱ نانوایی قطع شده است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا:
جریمه‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود
 به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، جریمه‌های دوبرابر شده بخشیده نمی شود و این امر نیاز به مصوب مجلس شورای اسلامی دارد.
سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور بر اساس ماده ۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی، هر تخلفی که توسط افسر پلیس راهور یا دوربین ها ثبت شود؛ پس از ثبت و تائید در سامانه اجرائیات،  به حساب خودرو مختلف نوشته می شود.  وی افزود: پس از ثبت تخلف، مالک خودرو می تواند با مراجعه به شعب مرکز اجرائیات یا مراکز پلیس+۱۰ نسبت به تخلف مذکور اعتراض کند و اعتراض فرد توسط محاکم قضائی یا پلیس مورد بررسی قرار می گیرد. رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که تنها از زمان ثبت تخلف تا ۶۰ روز، امکان اعتراض به تخلف ثبت شده وجود دارد و این تصور که هر زمان مالک خودرو مراجعه کند، اعتراض او مورد رسیدگی قرار می گیرد؛ کاملا اشتباه و غیرقانونی است. سرهنگ ابراهیم‌پور به مالکان خودروها تاکید کرد که تنها تا ۶۰ روز پس از ثبت تخلف، می توان نسبت به اعتراض اقدام و یا مبلغ جریمه را پرداخت کرد. وی افزود: در صورت عدم تسویه مبلغ جریمه تا ۶۰ روز، جریمه های الصاقی و تسلیمی، دو برابر می شود و این مبلغ شامل بخشودگی نمی شود.  رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا درباره روند بخشودگی گفت: پلیس نمی تواند راسا در این باره اقدامی انجام دهد، تنها در صورتی که مجلس شورای اسلامی مصوب کند، جریمه های دوبرابر شده، بخشیده می شود که در حال حاضر چندسالی است که این اتفاق رخ نداده است .

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
ظرفیت بالای ایران در تامین
 و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی
 رییس سازمان غذا و دارو گفت: ایران با عضویت در پیکس و دریافت تأییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت‌های گسترده‌ای در تولید و بازرسی دارویی ایجاد کرده و قادر به تأمین نیازهای داخلی و بین‌المللی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی است. دکتر حیدر محمدی با اشاره به جلسه اخیر خود با معاون وزیر ارمنستان، اظهار داشت: با توجه به فوریت تأمین برخی داروها و تجهیزات پزشکی که نمی‌توانند مراحل پیچیده ثبت و رگولاتوری را طی کنند، پیشنهاد ایجاد یک کانال ویژه بین دو کشور ارائه شده است. این کانال می‌تواند نیازهای اضطراری بیماران را به سرعت و بدون تأخیر تأمین کند. وی همچنین بر اهمیت همکاری‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با ارمنستان تأکید کرد و افزود: این همکاری‌ها می‌تواند نقش مهمی در مسیر پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا کند. بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران با داشتن تأییدیه‌های بین‌المللی در زمینه تولید و بازرسی دارویی، از جمله عضویت در پیکس و اخذ تأییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت بالایی در تأمین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی دارد. ایجاد این کانال ویژه می‌تواند به تسریع در تأمین نیازهای فوری پزشکی بین دو کشور کمک کند.

شیوع «آبله میمونی» در آفریقا؛
شمار قربانیان از ۱۰۰۰ تن گذشت
 آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا (CDC آفریقا) روز گذشته (پنجشنبه) نشان داد که آفریقا در هفته گذشته ۵۰ مورد مرگ و میر جدید ناشی از «ام پاکس» (آبله میمونی) را ثبت کرده است و از ابتدای سال شمار قربانیان به ۱۱۰۰ نفر رسیده است. «ژان کاسیا»، مدیر کل CDC آفریقا در یک نشست خبری گفت: امسال ۴۲ هزار و ۴۳۸ مورد ابتلا به ام پاکس در ۱۸ کشور آفریقایی ثبت شده است. همچنین حدود ۳۰۵۱ مورد جدید ابتلا در هفته گذشته به ثبت رسیده و شیوع این بیماری در زیمبابوه و زامبیا گزارش شده است.
کاسیا گفت که امسال ۳۸۰ درصد افزایش در موارد ابتلا به ام پاکس نسبت به سال گذشته وجود داشته است. ام پاکس یک بیماری ویروسی است که قبلاً آبله میمونی نامیده می شد.
به گزارش آناتولی، علائم شایع این بیماری شامل بثورات یا ضایعات و همچنین تب شبیه به آنفلوآنزا، درد سر و عضلات، کمردرد، ضعف عمومی و تورم غدد لنفاوی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه