روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر - شماره 4694

تهیه‌کننده «تا صبح» با مهر مطرح کرد؛

رساندن صدای مادران مقاومت به گوش جهان

 مرتضی اعلایی تهیه‌کننده فیلم کوتاه «تا صبح» گفت که هدفش از ساخت این فیلم رساندن صدای مادران مقاومت به گوش جهانیان بوده است.
مرتضی اعلایی تهیه‌کننده فیلم کوتاه «تا صبح» که در بخش «شاخه زیتون» چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره شکل‌گیری ایده این فیلم کوتاه توضیح داد: در واقع الهام هادی‌نژاد که نویسندگی و کارگردانی فیلم را برعهده دارد، تجربه بیماری فرزند کم سن و سال خودشان را درحالی که در یک خانه در عراق محبوس شده بودند، داشتند که تجربه بسیار سخت و تلخی بود.
وی افزود: این تجربه در کنار مساله غزه و داستان بیمارستان شفا و رساندن صدای مادران مقاومت به گوش جهانیان موتور محرک ثانویه تولید این فیلم بود. همچنین یک دغدغه مهم دیگر ما هم نشان دادن تاثیری است که ایران در حمایت از جریان مقاومت دارد.
این تهیه کننده درباره موضوع «تا صبح» بیان کرد: خانم هادی نژاد همواره تلاش دارد تا مساله زنان و روایت زنانه را در کارهایش داشته باشد و این بار هم موضوع مادران در دل جنگ غزه سوژه ایشان شد و تلاش کردیم تا در فیلم به این موضوع بپردازیم.
تهیه کننده فیلم کوتاه «تا صبح» درباره حضور در بخش جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: از آنجایی که زمان کافی نداشتیم، با نسخه اولیه فیلم برای حضور در جشنواره ثبت نام کردیم و پس از پذیرش در یک فرایند خیلی فشرده پس‌تولید را انجام دادیم و به لطف خدا فیلم را به بخش جنبی جشنواره رساندیم. چون فرصت برای رقابت در بخش اصلی به اتمام رسیده بود، «تا صبح» را در بخش «شاخه زیتون» ارائه کردیم و شکرخدا در این بخش حضور داریم.
اعلایی درباره مهم‌ترین ویژگی «تا صبح» گفت: من به شخصه به مخاطبان می‌گویم که با تماشای فیلم کوتاه «تا صبح»، یک فیلم سینمایی را در ۱۲ دقیقه تجربه خواهند کرد. به عنوان نکته آخر هم این را بگویم که این اثر از سمت من و الهام هادی نژاد به روح شهید حسن تهرانی مقدم تقدیم شده است که این قدرت و بزرگی از برکات وجود ایشان است.
فیلم کوتاه «تا صبح» به نویسندگی و کارگردانی الهام هادی نژاد برای اولین بار در بخش «شاخه زیتون» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آید.
فیلم «تا صبح» در یازده دقیقه و هجده ثانیه روایت می‌شود و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیام فقط یک شب زمان نیاز دارد تا نوزادش زنده بماند...
آیدا ماهیانی، ابتسام بغلانی، محسن سروش و بازیگر نوزاد محمدایلیا توکلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حال «ایرج» خوب است
 هر از گاهی انتشار شایعاتی درباره وضعیت سلامتی «پهلوان آواز ایران» که اکنون ۹۲ سال سن دارد، خاطر خانواده او را مکدر می‌سازد و این در حالی است که حال این خواننده محبوب خوب است و در بیمارستان بستری نیست.
چند روزی است، شایعاتی درباره درگذشت حسین خواجه امیری معروف به «ایرج» در فضای مجازی منتشرمی‌شود و هربار نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند و البته این‌بار طولی نکشید تا نزدیکان «ایرج» این خبر را تکذیب و حتی اعلام کردند افرادی که این نوع از شایعات را پخش می‌کنند، باید پاسخگو باشند.
هرچند که این نخستین باری نبود که چنین شایعه‌ای درباره وضعیت سلامتی این هنرمند منتشر می‌شد؛ بلکه پیش‌تر هم در پی این خبرسازی‌ها، فرزند او شایعات را تکذیب کرده بود.
به نظر می‌رسد که با بالا رفتن سن هنرمندان محبوبی همچون ایرج، برخی به واسطه منافع شخصی یا دلایل دیگر، دست به پخش چنین شایعاتی می‌زنند و خاطر خانواده و طرفداران این افراد را مکدر می‌سازند.
در این راستا با عباس عظیمی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) تماس گرفتیم تا حال خواجه امیری را جویا شویم؛ او گفت: روز جمعه ۲۰ مهرماه پس از شایعاتی که درباره فوت ایشان منتشر شد، وضعیت سلامتی استاد را پیگیری کردیم که خانواده ایشان به ما اطلاع دادند که حالشان خوب است و هیچ مشکلی ندارند، همچنین در بیمارستان هم بستری نیستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه