روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر - شماره 4693

با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان البرز؛

آیین نکوداشت«روز فرهنگی کرج» برگزار شد

 کرج – سیروس رنجبرکهن: ویژه برنامه نکوداشت روز فرهنگی کرج همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی وهنری نظیر رونمایی از کتاب شعردر کوچه باغ کرج ، برپایی نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی کرج ، اجرای سرود و نماهنگ مربوط به محلات قدیمی شهر،اجرای سرود توسط گروه اسوه و اجرای ترانه با موضوع البرز توسط هنرمندعلی صدیقی در مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما از کرج ، ویژه برنامه روز فرهنگی کرج همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، با حضور محمدحسین صفار هرندی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج جمعی از مسئولین استانی ، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه البرز در مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد.
محمدحسین صفارهرندی در این مراسم با اشاره به اینکه البرز مستوره‌ای از کل اقوام ایران است، افزود: البرز به تعبیری ایران مینیاتوری تلقی می‌شود. نامگذاری روز فرهنگی کرج برای دیاری که به آن پایبند هستید می‌تواند مایه اعتبارات واقعی در حوزه فرهنگ عمومی باشد.
وی، البرز را محلی برای تجمیع تمام خصلت‌های خوب اقشار مختلف ایران در یک نقطه دانست و افزود: این استان و شهر می‌تواند محلی برای تعامل و زیستن توأم با یاری و پرهیز از ستیز باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نقطه‌های نورانی در وجنات استان البرز و شهر کرج به وفور مشاهده می‌شود، مطرح کرد: پیوند، پیوستگی و درهم آمیختگی چیزی است که از یک ملت انتظار می‌رود؛ ملتی که همه اقوام به لحاظ فرهنگی پشتیبان و یاور یکدیگر هستند و هیچ یک نسبت به دیگری تهاجم ندارند.
این مسئول با تاکید براینکه این فرهنگ عمومی باید به نسل‌های دیگر هم منتقل شود، گفت: همه باید در راستای تقویت بنیه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی که ریشه در یک تمدن بلندمدت هزاران ساله دارد تلاش کنیم.
صفارهرندی در ادامه به وضعیت فلسطین اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر جریان فرهنگی که در فلسطین، این تکه خون فشان و خون چکان جامعه اسلامی و بشری مشاهده می‌شود، کاملاً انسانی است. فلسطینی‌ها دلبسته حیات و بقا هستند و نمی‌خواهند محو شوند، آنها مقاومت می‌کنند تا باقی بمانند.
این مسئول، فرهنگ عمومی فلسطین را فرهنگ مقاومت خواند و فلسطینی‌ها را معلمان اول درس مقاومت در جهان دانست و با اشاره به اینکه آنها آموخته‌اند که برای ماندگاری همه ترفندهای لازم را به کار گیرند، خاطرنشان کرد: باید به کودکان خود بیاموزیم که برای داشتن آینده درخشان، نقاط عزت و آبرو در آینده را تکیه گاه‌های خود قرار دهند.
غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز طی سخنانی با اشاره به تصویب نامگذاری روز فرهنگی کرج در شورای فرهنگ عمومی به مناسبت تأسیس مدرسه فلاحت کرج گفت: این مدرسه نخستین مرکز علمی کشور برای مطالعه منابع طبیعی و بزرگداشت فعالیت‌هایی که به منظور بهتر زیستن انسان انجام شده ‌به شمار می‌رود.
وی با اشاره به تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان البرز به مناسبت این روز بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی کرج، اجرای سرود و نماهنگ مربوط به محلات قدیمی این شهر، تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری برتر مساجد، رونمایی از کتاب شعر «در کوچه باغ کرج» و تجلیل از دانش آموزان مقام آور در المپیاد جهانی اشاره کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز مطرح کرد: دبیرخانه دائمی روز فرهنگی کرج نیز امروز افتتاح می‌شود تا برنامه‌ریزی برنامه‌های این روز از این پس در آن صورت گیرد. از همه فرهنگ دوستان و دغدغه‌مندان فرهنگ کرج نیز درخواست می‌شود همکاری لازم را به عمل آورند تا این دبیرخانه رونق پیدا کند و هر ساله بتوانیم محتواهای فرهنگی خوب، فاخر و مناسبی را به مناسبت این روز تولید کنیم.
درکتانیان عنوان کرد: فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از زیرساخت‌ها برای شناساندن ویژگی‌های فرهنگی، ارتقای کیفیت فرهنگ بومی منطقه و برقراری ارتباط با سایر فرهنگ‌ها به شمار می‌رود و مراکز فرهنگی هر شهر مناسب‌ترین مکان برای تمرین پذیرش فرهنگ شهروندی و ایجاد هویت و دیانت مدنی است و باید در راستای توسعه، حفظ و نگهداری و افزایش کیفی و کمی این فضاها برای تمام گروه‌های سنی تلاش شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه