روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر - شماره 4692

دو سال متوالی؛ اداره‌کل استاندارد چهارمحال وبختیاری رتبه نخست جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

 مهدی پژوهش در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت:۲۲ مهر ماه روز جهانی استاندارد نامیده شده است که این روز از سوی ۱۶۹ کشور جهان گرامی داشته می‌شود.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهارداشت :اداره‌کل استاندارد در زمینه‌ امنیت آسانسورها، وسایل بازی پارک‌ها و خالص‌فروشی به‌ویژه در حوزه شیرینی فروشی ها ورود کرد همچنین درشهرستان شهرکرد خالص‌فروشی شیرینی به‌صورت کامل اجرا و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی بیان کرد: پنج واحد خدماتی از جمله خانه سالمندان، کودکستان‌ها و پیش دبستانی‌ها، اتاق مادر و کودک، هتل‌ و هتل آپارتمان‌ها مشمول استاندارد اجباری شدندو ۱۵ واحد دیگر در دستور کار قرار دارد.
پژوهش تصریح کرد:اگر واحدی مشمول استاندارد اجباری باشد اما استانداردها را در جهت کیفیت کالا رعایت نکند، به کمسیون ماده ۴۲ ارجاع و با آن‌ها برخورد می‌شود، به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون سه جلسه برگزار و ۱۴ مورد پرونده بررسی شده است که از این تعداد ۱۲ پرونده با جریمه ۶۰۰ میلیون ریالی در حوزه صنایع غذایی، یک پرونده با جریمه ۹۰۰ میلیارد ریالی در حوزه صنعت ساختمان و یک پرونده مربوط به مکانیک و فلز شناسی بوده که جریمه این واحد تذکر و اخطار بوده است.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: نظارت سازمان استاندارد از واحد‌های تولیدی و عرضه به صورت نامحسوس انجام و نمونه‌گیری به صورت پلمپ شده به آزمایشگاه‌ها ارسال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:وظیفه‌هایی از سوی سازمان استاندارد ایران برای ادارات‌کل استان‌ها مشخص شده است که چهارمحال و بختیاری در زمینه عمل به این وظایف جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده همچنین اداره‌کل استاندارد استان طی دو سال متوالی رتبه نخست جشنواره شهید رجایی را کسب کرد.
پژوهش خاطرنشان کرد: امسال تاکنون حدود ۳۵۰ مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی در سطح استان صورت گرفته که حدود ۶ مجموعه به دلیل توجه نکردن به تذکرات در راستای استانداردسازی به دادگاه ارجاع شدند که جریمه‌ها از ۶ ماه حبس تا پرداخت نقدی را شامل می‌شود.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در خصوص نظارت بر واحدهای تولیدی سوسیس و کالباس افزود:دو واحد تولیدی سوسیس و کالباس در استان وجود داشت که یک واحد تعطیل و یک واحد فعال است که نظارت‌ها دقیق وبه جد انجام می‌شود.

افتتاح بزرگترین کلوپ ورزش های آبی
 دراستان بوشهر
  بااقدام خوب محمد جعفرپور عضو شورای اسلامی بندر تجاری بوالخیر به همت و همراهی اعضای شورای اسلامی این بندر افتتاح بزرگترین کلوپ ورزشهای آبی عقاب دریا استان بوشهر در بوالخیر انجام شد.
این مجموعه همراه با کافی شاپ محوطه بازی برای کودکان همراه بازیهای آبی و هوایی، اسکی روی آب . پدل برد. جت اسکی . شاتل .بنانا . والیبال ساحلی . بدمینتون ساحلی و کمپ های ساحلی  و با اقامتگاه جدا و دیزاین ساحلی برای عکسهای ساحلی با همکاری شورای اسلامی بندر بوالخیر ، ورزش و جوانان استان بوشهر و تنگستان و انجمن ورزشی استان بوشهر دیگر نهادهای مربوطه فعالیت خود را در ساحل این بندر آغاز نمود.

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
درمان تومورهای مغزی با ترکیبات رادیونوکلئید نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است
 متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از درمان تومورهای مغزی با ترکیبات رادیونوکلئید در مرکز تحقیقات پزشکی ‌هسته‌ای خلیج‌فارس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر رضا نعمتی بیان کرد: مننژیوم از تومورهای خوش‌خیم مغزی است و درمان اصلی آن جراحی است؛ در برخی بیماران ، تومور رفتاری غیرمعمول و تهاجمی پیدا می‌کند و پس از عمل جراحی مجدداً رشد می‌نماید، که در این مرحله نیاز به درمان‌های غیر جراحی نظیر پرتودرمانی و شیمی‌درمانی دارد که متأسفانه می‌تواند عوارض این درمان‌ها ناتوان‌کننده و همراه با عارضه بر روی دیگر اعضای بدن باشد.
دکتر نعمتی گفت: گروهی از پزشکان چند تخصصی نوروانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بهره‌گیری از تجارب قبلی خود در درمان بیماران مبتلا به تومور بدخیم مغزی گلیوبلاستوما (GBM) از سال ۱۳۹۵ تصمیم به به‌کارگیری این روش درمان در تومورهای مننژیوم عودکننده بعد از عمل جراحی گرفتند.
وی ضمن بیان اینکه در این راستا چندین بیمار شناخته‌شده با این مشخصات، داوطلب انجام درمان شدند افزود: هم‌اکنون پس از چند جلسه درمان با روش رادیونوکلئید‌تراپی نتایج اولیه امیدوارکننده در این بیماران از لحاظ بالینی و تصویربرداری به‌دست‌آمده است.
نعمتی اظهار داشت: روش درمانی مذکور می‌تواند به‌عنوان یک گزینه درمانی مکمل در کنار دیگر روش‌های موجود در تومورهای با رفتار تهاجمی توصیه شود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:
تامین وجذب ۳۲ هزار تن قیر رایگان
در حوزه راه و مسکن استان سیستان و بلوچستان
  مهتاب ذورقی- سیستان و بلوچستان- مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از جذب ۳۲ هزار و ۶۴۳ تن قیر رایگان برای اجرای پروژه های زیر ساختی راه، مسکن و حوزه بازآفرینی شهری از سال گذشته تاکنون در شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد.
عطاء اله اکبری در بازدید استاندار از اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ارزش ریالی قیر این تناژ از ارزش اعتباری قابل توجه ایی برخوردار میباشد.
وی تاکید کرد: پیگیری وتامین قیر با هدف بهبود بیش از پیش زیرساخت‌های راه و مسکن، افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در محلات ناکارآمد شهری مورد توجه این اداره کل قرار گرفت که امید است در بحث بهسازی محیط شهری قی تامین شده از سوی شهرداریهای که دریافت کردند جذب ومورد استفاده قرارگیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۵۰ درصدی تعهدات این اداره کل در ساخت ۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه خبر داد و افزود: اتمام طرح های در ساخت این اداره کل در حوزه راه نیازمند حداقل ۲ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار است.
اکبری مطالبات پیمانکاران راه‌سازی این استان را هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پروژه های راهسازی در استان علی رغم محدودیتهای مالی بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجراست و با وجود بدهی به پیمانکاران، طرح‌های راه‌سازی در استان همچنان فعال میباشد وبراساس برنامه زمانبندی قبل از پایان سال چند پروژهمهم استان اماده بهربرداری خواهد شد.
وی حوزه راه را مبنای توسعه عنوان و تصریح کرد: بهره‌گیری از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حمل‌ و نقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش می‌شود با تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی این امر محقق شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار توسعه محورهای مواصلاتی، تامین مسکن و توسعه شهری نیز مسائل حائز اهیمت است که اجرای طرح‌های مسکن و شهرسازی با جدیت دنبال می‌شود.
وی از تامین زمین برای ساخت ۱۶۸ هزار و ۵۹۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۲ متقاضی این طرح ملی در استان بعد از تایید نهایی به پروژه ها متصل شده اند. اکبری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها در شهرهایی که امکان پذیر است زمین را به متقاضیان تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه اقدام به ساخت کنند و در زاهدان که تعداد متقاضیان بالایی دارد این طرح به صورت انبوه و تعاونی ساز در حال انجام است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه