روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۲ مهر - شماره 4691

ورود وسایل ارتباطی الکترونیکی در هواپیما ممنوع شد


 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ورود هرگونه وسیله ارتباطی الکترونیکی به‌جز تلفن همراه در کابین هواپیما چه همراه مسافر و چه در بار غیر همراه ممنوع شد.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ورود هر گونه وسیله ارتباطی الکترونیکی به‌جز تلفن همراه در کابین هواپیما چه همراه مسافر و چه در بار غیر همراه ممنوع شد.
یازرلو تصریح کرد: با توجه به حفظ ایمنی پروازها، مسافران بخش هوایی از به همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی به غیر از تلفن همراه مانند پیجر، واکی تاکی و نظیر آن به کابین هواپیما و یا در بار خودداری کنند.
وی افزود: این ممنوعیت شامل کابین مسافر و بخش کارگو است و مسافران باید از به‌همراه داشتن وسایل ممنوعه در هواپیما پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:
۸۴۰ کیلومتر بزرگراه در سال جاری تکمیل می‌شود
  معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر گلوگاه ترافیکی در طول شبکه بزرگراهی کشور وجود دارد که با تزریق ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار رفع می‌شود.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت، تکمیل شبکه بزرگراهی کشور در تمام استان‌ها را یک عدالت اجتماعی دانست و گفت: ساخت ۱۹ هزار کیلومتر بزرگراه در قانون بودجه جزو وظایف این شرکت است که بخشی از این مسیرها زیر عبور قرار دارد و ۶ هزار کیلومتر نیز در حال اجرا است.
وی ادامه داد: در صورتی که متوسط سالانه بهره‌برداری از مسیرهای بزرگراهی را ۱۰۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم تکمیل‌شدن این پروژه‌ها ۶ سال زمان نیاز دارد که با اولویت‌بندی در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسند.
خادمی اولویت‌بندی پروژه‌ها را یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: برنامه اولویت‌بندی پروژه‌ها با هدف تسریع در ساخت کریدورهای بزرگراهی، گلوگاه‌های ترافیکی و حذف محورهای حادثه خیر با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت ۴۰۰ کیلومتر مسیر در طول شبکه بزرگراهی به‌عنوان نقاط مهم و حیاتی موجب روان شدن ترافیک در تمام مسیر و رفع بخشی از محورهای حادثه‌خیز می‌شود و تکمیل شدن آن به ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
خادمی با بیان اینکه ۸۴۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: در ابتدای سال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این محورها ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در حال پیگیری تأمین این منابع از طریق سازمان برنامه‌وبودجه کشور هستیم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:
پرداخت مجدد تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان امکان‌پذیر شد
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان از امکان پرداخت مجدد تسهیلات ودیعه مسکن به شرط تسویه تسهیلات قبلی خبر داد. مسعود بیات منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اصلاح دستورالعمل اجرایی دریافت مجدد تسهیلات ودیعه مسکن برای واجدان شرایط خبر داد.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که پیش‌تر و در سنوات گذشته این تسهیلات را دریافت کرده‌اند با شرط تسویه تسهیلات قبلی امکان دریافت مجدد تسهیلات را خواهند یافت. بیات منش در بیان جزئیات پرداخت مجدد تسهیلات ودیعه مسکن توضیح داد: شرط پرداخت مجدد تسهیلات مجدد ودیعه مسکن مربوط به متقاضیانی است که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده و تسویه تسهیلات را انجام داده اند. این دسته از متقاضیان با درج گزینه تسویه تسهیلات از طریق شعب بانک عامل این امکان را برای بار دوم خواهند یافت تا نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.
گفتنی است، رقم تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و روستاها ۴۰ میلیون تومان است. همچنین سود تسهیلات ودیعه مسکن نیز ۲۳ درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله تعیین شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه