روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۲ مهر - شماره 4691

پرواز تهران-بیروت با خلبانی قالیباف

سخنرانی پای آوارهای جنگ


 سفر رئیس مجلس کشورمان در میانه حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به بیروت، علاوه بر به نمایش گذاشتن اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، بیانگر حمایت همه‌جانبه ایران از مردم مظلوم لبنان بود.
 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس کشورمان صبح دیروز(شنبه 21 مهر) در سفری از پیش اعلام نشده و در شرایطی که خودش خلبان پرواز بود، در فرودگاه بیروت فرود آمد.  این سفر از آن جهت قابل توجه بود که مناطق مسکونی اطراف بیروت از حدود 10 روز گذشته به شکل شبانه روزی آماج حملات جنگنده‌ها و پهپادهای تهاجمی رژیم صهیونیستی بوده است. حملاتی که تاکنون منجر به شهادت بیش از 2 هزار نفر از شهروندان جنوب بیروت بویژه منطقه ضاحیه این شهر شده است.
رئیس مجلس که  قرار بود برای حضور در نشست سالانه رؤسای مجالس جهان ( IPU) عصر امروز با پروازی مستقیم به ژنو سوییس سفر کند، پس از پیاده شدن از هواپیما در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل سفر خود به بیروت با بیان اینکه حامل پیام رهبر انقلاب، مسئولین و ملت ایران به ملت لبنان است، تاکید کرد: ما همواره کنار ملت و دولت لبنان هستیم و در شرایط سخت در خدمت آن‌ها خواهیم بود. قالیباف پس از حضور در لبنان بلافاصله به دیدار نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان رفت و در این دیدار بر تلاش‌های دیپلماتیک روزهای اخیر ایران برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم لبنان و غزه بویژه در سفرش به تاجیکستان و سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ترکمنستان تاکید کرد.
قالیباف پس از دیدار با نخست وزیر موقت لبنان، در اقدامی قابل توجه که توسط بسیاری از رسانه‌های خارجی مستقر در لبنان پوشش خبری داده شد، در محل بمباران اخیر رژیم صهیونیستی در قلب بیروت حاضر شد و از نزدیک با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه گفت: از مردم اینجا سوال کردم چه اتفاقی افتاده است؟ اینجا، همه مردم عادی زندگی می‌کردند و برادران اسلامی ما بودند که این اتفاق افتاد. وی افزود: بدون شک ایران همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست؛ این جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم می‌کنم که اینگونه به صورت ناجوانمردانه و گرگ صفت این کارها را می کند. قالیباف تاکید کرد: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از مردم در رسیدگی به آن ها و ارسال امکانات در حوزه رسیدگی به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازی این جا کمک می‌کنیم. رئیس مجلس افزود: رژیم صهیونیستی و در راس آن نخست وزیر گرگ صفتش چنین جنایاتی را مرتکب شدند و در این شرایط سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند. لازم است کشورهای اسلامی و همه انسان های آزادی خواه دنیا این جنایات را محکوم کنند و کمک به مردم اینجا در اولویت باشد. قالیباف پس از دیدار با مقامات لبنانی، بیروت را به مقصد ژنو ترک کرد و بخش مهمی از دیدارها و سخنرانی های رئیس مجلس در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) که امروز آغاز می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه