روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر - شماره 4688

اقدامات مدیریت شهری مهستان درحوزه های مختلف شهری


 ساوجبلاغ – سیروس رنجبرکهن: مدیریت شهری مهستان ، در راستای احصای دقیق مسائل و معضلات شهری و برطرف کردن این معضلات از سال گذشته طرح اولویت بندی را در مناطق مختلف شهر آغاز کرده است.
اجرای طرح جهادی احیاء فضای سبزشهری در مهستان
بلوار های اصلی ورودی شهر،خلیج فارس، فشند یادبود ،لچکی های میدان یادبود،  با اجرای طرح جهادی احیاء فضای سبز جان تازه ای گرفت. زارعدار معاون حوزه خدمات شهری شهرداری مهستان اظهارداشت: به همت حوزه معاونت خدمات شهری با حضور ۳۰ کارگر فضای سبز و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات لازم، عملیات بازپیرایی چمن زنی،علف زنی، تشتک زنی و پاک سازی عرصه های فضای سبز معابر نام برده، انجام شد. به گفته این مسئول عملیات پاکسازی و احیاء فضای سبز از جمله چمن زنی با مساحت ۵ هزار متر مربع، علف زنی ۱۰ هزار متر مربع، نظافت و نخاله کشی ۲۱ هزار مترمربع، حذف تنه جوش و پاجوش ۱۵۰ اصله، اصلاح تشتک ۳۰۰ مورد و خشکه زنی ۶ مورد از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است. وی به کارگیری تمامی ظرفیت های موجود اجرایی، ارتقاء سیما و منظر شهری در معابر اصلی شهر و بهبود کیفیت و نگهداشت شهر را از اهداف اجرای طرح جهادی عنوان کرد. معاون حوزه  خدمات شهری شهرداری مهستان تصریح کرد: طرح جهادی فضای سبز در دیگر معابر سطح شهر به قوت خود باقیست و طی روزهای آتی انجام خواهد شد.
توزیع ۵۰هزار مترمربع آسفالت در معابر شهری مهستان
شهرداری مهستان همگام با اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی خود در سال جاری، اهتمام ویژه ای نیز در ارائه عادلانه خدمات فازها و محله های مهستان دارد.  گلرخی شهردار مهستان در راستای ساماندهی معابر اذعان داشت : شهرداری با توزیع پنجاه هزار متر مربع آسفالت ، گامی  دیگر در راستای ساماندهی معابر و تسهیل تردد در معابر شهری برداشته است که از جمله خیابان بهشت ، انتهای بلوار نیلوفر، استخر گلستان، مسیر دسترسی شهرک کومه به خیابان میخک ،خیابان گلچهره،کوچه شهید کریمیان ،  مسیر دسترسی خیابان ترنج به خیابان ماهان ، ورودی کوچه های خیابان شهرآرا، پارکینگ ضلع شمالی تجاری کوی نور،خیابان گلبانگ وگلبانگ ششم ،ضلع جنوب غربی میدان امام خمینی (ره)، ضلع شمال شرقی میدان مادر ( باند کندرو ) ،پارک سوار، محوطه مسجد امام علی (ع) ،  باند کند رو میدان امام (ره)، سه راه جاوید ، جاده فشند و  کوچه گلدشت ششم می توان نام نمود.  وی  در خصوص لکه گیری ، ترمیم نوار حفاری وآسفالت تراشی های  سطح شهر اظهار  داشت:  لکه‌گیری در ۷۶ نقطه از جمله خیابان های نیلوفر و تجاری الوند، خیابان های ستاره جنوبی، کیوان، آسمان، کهکشان، اسکان، سامان و پیمان ، گلدشت، ایمان و آسایش شرقی و آسایش غربی، شریعت شمالی، شرقی، غربی و جنوبی،شفاعت و امامت  خرداد و کارگر و فجر و دیگر  معابر شهری هدفی دیگر از این اقدامات است که با نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی شده در هر فاز و محله با استناد به گزارش حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری مهستان متراژ مورد توجهی را می توان اشاره نمود .
عزم راسخ شهرداری در ساماندهی و ترمیم آسفالت معابر شهر
 شهرداری مهستان با حمایت و پیگیری اعضای شورای اسلامی  این شهر با اعتبار قیر رایگان ، با مبلغی بالغ بر 90 میلیارد ﷼ در نظر دارد ، جهت ترمیم و لکه گیری و روکش آسفالت مناطق مورد نیاز شهر به صورت مکانیزه و دستی  نسبت به آسفالت اساسی و لکه گیری اقدام نماید.
گفتنی است ؛ عزم راسخ شهرداری در ساماندهی و ترمیم آسفالت معابر شهر از آغاز سال‌جاری نِمود عینی‌تر گرفته است، به طوری که زاهد منش معاون حوزه فنی و عمرانی شهرداری مهستان از شکستن رکورد توزیع آسفالت سال گذشته در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر می‌دهد که حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری سهم بسزایی در نیازسنجی خدمات و بهسازی آسفالت معابر ایفا کرده است.
تامین ۲۱۰۰۰ مترمکعب نیاز آبی فضای سبز مِهستان از طریق پساب
یکی از اقدامات مهم دیگر شهرداری مِهستان در سال‌های اخیر، استفاده از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز بوده است که مدیریت شهری با همکاری سازمان آب و فاضلاب، توانست بخشی از پساب را دریافت نموده و با ایجاد تاسیسات انتقال آب در ورودی شهر اقدام به آبیاری فضای سبز ورودی شهر و رمپ و لوپ و بلوار های سطح شهر و برخی از پارک ها نماید. هرچند که این میزان پساب هنوز کافی نیست و باید افزایش پیدا کند، اما موفق شدیم حدود ۲۱ هزار متر مکعب نیاز آبی فضای سبز شهر مِهستان را از طریق پساب تأمین کنیم که با توجه به موقعیت کم آبی شهر، گامی مهم در مدیریت منابع آبی شهر برداریم. در سال جاری تابستان بسیار گرمی داشتیم و علاوه بر افزایش دما، با کاهش رطوبت نسبی هوا نیز مواجه بودیم؛ از سوی دیگر به‌دلیل محدودیت منابع آبی شهر، شهرداری در جهت مدیریت علمی متناسب با فضای سبز شهر اقدام به توسعه سیستم قطره ای نمود. لازم به ذکر است با همت حوزه معاونت خدمات شهری، یکی از  برنامه اساسی بلند مدت توسعه فضای سبز شهرداری مهستان، انتقال پساب با ایجاد تاسیسات پمپاژ به بالادست شهر و توسعه قطره ای می باشد که باعث صرفه جویی در مصرف آب ،افزایش کیفیت آبیاری و کاهش هزینه های نیروی انسانی می گردد.
تجلیل از کارکنان ناشنوای شهرداری مهستان
به مناسبت روز جهانی ناشنوایان شهردار و اعضای شورای اسلامی ،معاونین و مسئولین شهرداری جهت عرض تبریک و قدردانی از زحمات کارکنان محترم ناشنوای شهرداری مهستان در محل خدمت ایشان حاضر شدند. گلرخی شهردار مهستان  درحاشیه این دیدار ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، مناسبت‌های «هفته دفاع‌ مقدس» و «روز جهانی ناشنوایان» را گرامی داشت و طی سخنانی گفت::روز جهانی ناشنوایان، فرصت و بهانه‌ای است که از حضور پربرکت این عزیزان، تجلیل و قدردانی کنیم . وی ادامه داد: اگر خداوند، نعمتی از نعمت‌های بی‌کرانش را به بنده‌ای الطفات نکند، براساس عدالت خود، نعمت دیگری را به او می‌بخشد که مصداق و عین فضیلت خداوندی است. بختیاری عضو شورای اسلامی شهر مهستان نیز ضمن تسلیت شهادت سید شهدای مقاومت، «شهید مجاهد سیدحسن نصرالله»، شهادت رهبران والامقام جبههٔ مقاومت، اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم در «روز جهانی ناشنوایان»، که در تاریخ ملی ما مصادف با هشتم مهر است، از همکاران ناشنوای خود در شهرداری مهستان قدردانی کنیم، عملکرد خوب این همکاران باید الگویی برای دیگران باشد؛ چراکه این عزیزان با وجود محدودیت در حوزه‌های شنیداری و گفتاری، وظایف خود را به‌نحو احسن انجام می‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه