روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر - شماره 4687

خریداری و الحاق ماشین‌آلات جدید راهسازی به ناوگان ترابری شركت نفت و گاز مسجدسلیمان

  با پیگیری‌های مستمر، تعداد 4 دستگاه ماشین‌آلات جدید راهسازی به ناوگان ترابری شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان ملحق شدند.
رییس اداره ترابری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ماهیت اداره ترابری که پشتیبانی از تولید‌نفت‌و‌گاز است و در راستای اجرای عملیات بهسازی و ایمن سازی راه‌های دسترسی به چاه‌ها و واحدهای فرآورشی خرید ماشین آلات جدید راهسازی با مساعدت‌ مدیرعامل محترم و همکاری مدیریت مالی و اداره تدارکات و کالا صورت پذیرفت.
عبدالعظیم احمد فخرالدین افزود: طی این اقدام تعداد 4 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهسازی شامل بلدوزر،بیل‌مکانیکی،لودر و گریدر طی روزهای گذشته به ناوگان خودرویی این شرکت الحاق گردیدند. وی با مهم خواندن ورود این ماشین آلات به جهت افزایش توان واکنش در مواقع بحران و شرایط اضطراری و مدیریت آن افزود: حوزه‌ی عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان در پهنه‌ای وسیع و عمدتاً در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرارگرفته و خطوط لوله انتقالی و جریانی این شرکت اغلب در تلاقی با رودخانه ها و دریاچه ها قرار دارند،از این رو در فصل بارندگی عمدتاً با مشکلاتی از قبیل ریزش کوه و مسدود شدن جاده دسترسی به چاه‌ها و واحدهای فرآورشی مواجه هستیم. احمدفخرالدین ادامه داد: ناوگان ماشین آلات راهسازی این شرکت بدلیل گذشت عمر بالای ماشین آلات موجود بسیار فرسوده و مستهلک گردیده و با توجه به حجم بالای درخواست کار ناشی از گستردگی حوزه‌ی عملیاتی ،ورود ماشین آلات جدید،افزایش توان پشتیبانی این اداره از فرآیند تولید و ثروت آفرینی برای کشور عزیزمان در این خطه سرافراز را تسهیل می‌نماید.

اصلاح و تعویض LED روشنایی معابر عمومی
با مشاركت شركت نفت و گاز مسجدسلیمان
 با مشارکت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در خریداری و تأمین چراغ‌های LED ، فاز نخست عملیات اصلاح روشنایی معابر عمومی مناطق و محلات مختلف این شهر به اتمام رسید.   طی این اقدام که توسط اداره خدمات مهندسی و بهسازی اماکن و تأسیسات مدیریت خدمات این شرکت صورت پذیرفت تعداد 300 عدد چراغ LED  موسوم به فیتینگ خریداری و با همکاری مشترک این اداره و اداره توزیع برق شهرستان مسجدسلیمان در محلات بی بیان-سی برنج – نفتون – کمپ کرسنت – اسکاچ – پانسیون خیام و خیابان اصلی هشت بنگله حدفاصل میدان شهدای نفت تا چهار راهی مالکریم نصب شدند. در اجرای فاز دوم این اقدام شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که در راستای خدمات عام المنفعه این شرکت صورت می پذیرد تعداد 300 عدد فیتینگ دیگر خریداری و قرار است در خیابان های اصلی سطح شهر نصب گردند . اجرای این پروژه عام المنفعه 60 میلیارد ریال به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای این شرکت هزینه در بر داشته است.

برگزاری مانور ساعت صفراستان
دربخش چندار ساوجبلاغ
 البرز- سیروس رنجبرکهن:مانور ساعت صفر رانش محور مواصلاتی برغان به کردان همراه با انفجار گاز و آسیب به بناهای شهری این محدوده  با حضور و همکاری دستگاه های مرتبط برگزار شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در حاشیه این مانور استانی گفت: مانور ساعت صفر در محور مواصلاتی کردان به برغان با همکاری شرکت گاز استان به اجرا درآمد.  مهدی مهرورافزود: همچنین برای اجرای این مانور ادارات، شهرداری شهرکوهسار ، فرمانداری شهرستان ساو جبلاغ،  فرمانده حوزه ٦١٧ حمزه سيد الشهداء ، فرمانده گردان ٦٠٣ امام حسين (ع) ، بخشداری چندار، آبفا ، برق،  هلال احمر،  اورژانس، نیروی انتظامی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سایر دستگاه های مرتبط استان نیز پای کار آمدند. وی بیان کرد: در اجرای این مانور دستگاه های مربوطه ، مدیریت بحران شرکت گاز و فرمانداری ساوجبلاغ فراخوانده شدند بطوریکه تیم های عملیاتی در کوتاهترین زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل برگزاری مانور حاضر شدند. مهرور یاد آورشد: دستگاه های اجرایی مرتبط با این مانور نسبت به اطفای حریق ، ساماندهی ، اسکان ، امداد و نجات مصدومان اقدام کردند و با مشارکت تمام دستگاه های حاضر در محل برگزاری  مانور، شاهد سرعت عمل بالایی در این مانور بودیم. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به حضور آتش نشانی های شهرداری های کوهسار، هشتگرد، مهستان و آتش نشانی دهیاری کردان گفت:در مانور مذکور آتش نشانان با مشارکت هم توانستند از گسترش آتش و خسارت احتمالی و حریق جلوگیری کنند.

کاهش نرخ بیکاری استان بوشهر
 در تابستان امسال به 7.9 درصد
 بوشهر-رضا حیدری:  مصدق کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری استان بوشهر از 1/9 درصد تابستان1402 به 9/7 درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت.
کشاورزی نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در تابستان را 5/39  و نسبت اشتغال در این استان را 1/36 اعلام و بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 24هزار میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه از محل تبصره 2 قانون بودجه 1403 به استان بوشهر اختصاص یافت. وی افزود: در این زمینه ۱۱ نهاد مسئول نام نویسی از افراد متقاضی دریافت تسهیلات در استان بوشهر شدند. کشاورزی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در قالب جز سه و چهار بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان ، اظهار داشت: طرح‌های کارفرمایی  می توانند تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد:  اهداف تبصره ۲ قانون بودجه سال 1403 کشور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از روشهای مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وري، تکمیل طرحهاي توليدي نيمه تمام و احياي واحدهاي توليدي راكد، کمک به اشتغالهای حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد خانگی و کارگاههای خرد و کوچک با اولویت مناطق محروم و روستایی است. کشاورزی گفت:متقاضیان  و افراد دارای مجوز مشاغل خانگی می توانند با مراجعه به نهادهای حمایتی نسبت به ارائه طرح برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

آغاز طرح جهادی فضای سبز شهری در نظرآباد
 نظرآباد – سیروس رنجبرکهن: طرح جهادی فضای سبزشهری با کاشت ۸ هزار بوته انواع گل و گیاه و درختچه های پاییزی در بوستان‌ها و میادین شهر نظرآباد، توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری این شهرآغاز شد
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری نظرآباد از اجرای طرح جهادی فضای سبز در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته در سطح محلات این شهر به منظور ارتقای سطح کیفی فضای سبز و بهبود سیمای شهری خبر داد. مهندس محسن زاده اظهار داشت: آراستگی، توسعه و بازپیرایی عرصه های فضای سبز، پاکسازی، هرس و فرم دهی درختان، چمن زنی، تسطیح خاک جهت گلکاری، رسیدگی به درخواست های مطروحه شهروندان در سامانه ۱۳۷ مرتبط و… از جمله اقداماتی است که در قالب طرح های جهادی فضای سبز در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته در سطح محلات شهر صورت می پذیرد.  وی با اشاره به اجرای این طرح در پارک کوثر شهرک سید جمال الدین ، گفت:با هدف تقویت نشاط و شادابی چهره شهر و بهره مندی شهروندان و رهگذران از طبیعت زیبای پاییزی شهر، بیش از ۸ هزار بوته انواع گلها و درختچه های این فصل در پارکها، میادین و بلوارهای نظرآباد کاشته شد.

مصرف بیش از 752 میلیون لیتر
انواع فرآورده نفتی در استان گلستان
 مصرف انواع فرآورده نفتی 6 ماه نخست سال جاری در منطقه گلستان، به بیش از 752 میلیون لیتر رسید.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان، سید محمد حسینی، مدیر منطقه بیان کرد: مصرف فرآورده های نفتی استان گلستان شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره در شش ماه ابتدایی امسال 752 میلیون و 714 هزار لیتر بوده است.وی افزود: میزان مصرف بنزین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش داشته است.حسینی همچنین نفت‌گاز مصرفی را در بازه زمانی یاد شده،  340 میلیون و 679 هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: از این مقدار 231 میلیون و 546 هزار لیتر به مصارف غیرنیروگاهی و 109 میلیون لیتر نیز به بخش نیروگاهی استان اختصاص داشته است.این مقام مسئول بیان کرد: مصرف نفت‌گاز غیرنیروگاهی نسبت به مدت مشابه پارسال 2.3 درصد افزایش داشته است.مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان، همچنین افزایش مصرف نفت‌گاز شش ماهه نخست امسال این دو بخش (نیروگاهی و غیرنیروگاهی) را نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل(402) 20 درصد اعلام کرد.وی درباره مصرف نفت سفید نیز گفت: سهم نفت سفید مصرفی استان گلستان از ابتدای امسال تاپایان شهریور ماه 4 میلیون 475 هزار  لیتر بوده است که از افزایش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار است.سید محمد حسینی از CNG )گاز طبیعی فشرده) نیز به عنوان یکی دیگر از انواع سوخت مصرفی در این استان نام برد و گفت: سهم مصرف این سوخت پاک در نیمه اول سال 403 در سبد سوخت حمل و نقل استان، 23 درصد بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه