روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر - شماره 4686

عراقچی؛ وزیر خارجه میدان

 وزیر امور خارجه کشورمان در شرایطی به لبنان و سوریه سفر کرد که حملات تروریستی گسترده صهیونیست‌ها به این سرزمین‌ها در جریان است.
کشور لبنان روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند. در طول دو هفته گذشته، چندین عملیات تروریستی گسترده از سوی رژیم صهیونیستی در بیروت انجام شد. ابتدا شاهد عملیات انفجار پیجرها بودیم که منجر به مجروح شدن حدود 3 هزار نفر شد. عملیات تروریستی دیگر در لبنان، شهادت سیدحسن نصرالله بود. در این عملیات، رژیم صهیونیستی با بیش از 80 بمب یک تنی محل حضور شهید نصرالله را بمباران کرد. در این روزها، حملات هوایی متعدد اسرائیل به لبنان متوقف نشد.
آخرین عملیات بزرگ تروریستی اسرائیل، حمله هوایی به مکانی بود که ادعا می‌شد سید هاشم صفی‌الدین در آنجا حضور دارد. بر اساس تصاویر منتشر شده، حجم انفجار و تخریب در این عملیات، حتی از حمله به محل حضور شهید نصرالله هم بیشتر بود.
درست در اوج این حملات سهمگین و بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل و تهدید آن‌ها به پاسخ‌گویی، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در یک سفر رسمی و با پروازی مشخص، به بیروت، مرکز اصلی درگیری‌های منطقه‌ای این روزها، سفر کرد.
سفری که حتی وزیر امور خارجه آمریکا از انجام آن ناتوان است. ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سفری که چند سال پیش به منطقه داشت، مجبور بود با هواپیمای چراغ خاموش عبور کند. آن‌هم در شرایطی که منطقه درگیر جنگ نبود.
عراقچی در سفر به بیروت ضمن تاکید بر همبستگی با لبنان گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره حامی لبنان، مردم لبنان، شیعیان لبنان و حزب‌الله بوده و هست. لازم بود این را حضورا به دوستان بگویم. مطمئن باشند جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستانمان در لبنان هست و خواهد بود.»
در این سفر، یک خبرنگار عرب‌زبان از وزیر امور خارجه کشورمان پرسید: «سفر شما یک سفر عادی است یا پیام‌هایی به لبنان خواهد داشت؟» او در پاسخ گفت: «شرایط لبنان یک شرایط عادی نیست که سفر من یک سفر عادی باشد.»
عراقچی زمانی که در لبنان حضور داشت، در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: «من در بیروت هستم. در کنار اعضای پارلمان‌مان و جمعیت هلال‌احمر تا روشن کنم ایران همیشه در کنار مردم لبنان خواهد ایستاد. ما از سایر دولت‌های منطقه دعوت می‌کنیم تا استواری خود در حمایت از لبنان را نشان دهند، به‌ویژه در بحبوحه هجوم رژیم اسرائیل.»
در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی علاوه بر لبنان، حملات تروریستی هوایی خود را به سوریه نیز گسترش داد که در یکی از این حمله‌ها، یک مستشار نظامی ایرانی نیز به شهادت رسید. با وجود این، سیدعباس عراقچی مستقیما از بیروت به دمشق سفر کرد.
او در ادامه سفر به سوریه گفت: «هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها در خصوص تحولات منطقه است. مهم‌ترین بحث روز بحث آتش‌بس در لبنان و به‌ویژه در غزه است. متاسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. رژیم صهیونیستی جز زبان زور و جنگ زبان دیگری را بلد نیست و به جنایات خود هر روز در بیروت و غزه ادامه می‌دهد.»
عراقچی پیش از سفر به منطقه، در مصاحبه با شبکه العربی تأکید کرده بود: «با هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی با پاسخ مناسب و قوی‌تر از همیشه مقابله خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه