روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر - شماره 4686

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات :

ایران و محور مقاومت با تدبیر میدانی و دیپلماسی به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: شواهد میدانی نشان می دهد محور مقاومت به تنهایی قادر به اداره میدانی جنگ است و به حضور ما نیازی نیست مگر اینکه اسرائیل دچار اشتباهی شود و به ایران حمله کند در این صورت با آتش خشم زبانه کشیده ما رو به رو می شود.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل در گفت وگو با کائنات با اشاره به مسائل هفته گذشته از شهادت سید حسن نصراله تا حملات و بمباران های جدید اسرائیل در بیروت به برخی نکات دراین باره اشاره کرد و گفت: در این موضوع تردیدی نیست که شهادت سید حسن نصراله از دردناک ترین حوادث تاریخ منطقه به شمار می رود به اعتبار اینکه سید حسن نصراله از هوشمندی سیاسی بالا و قدرت فرماندهی میدانی بسیار تاثیرگذاری برخوردار بود.
وی در این باره افزود: طبیعتا شهادت ایشان به طور مقطعی تاثیری بر روحیه مسلمانان منطقه و جنبش های مبارز محور مقاومت به جا می گذارد ؛ اما آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نباید ناامید شد و با توکل به خدا برای مبارزه و حذف دشمن باید مقاوم و آماده تر با روحیه بسیار خوب در میدان نبرد آماده و حاضر شد. وی دراین باره افزود: از آنجایی که حزب اله جنبش خود ترمیم است بی تردید از آنچه تا کنون اسرائیل در بمباران ها بر حزب اله تحمیل کرده سریع عبور می کند و در این مرحله متوقف نمی ماند لذا ضمن ترمیم به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه می دهد. وی در این باره افزود: در طول هفته های گذشته شاهد بیان مطالبی از سوی برخی رسانه ها و حامیان دشمن بودیم مبنی بر اینکه ایران و حزب اله به اسرائیل حمله نمی کند. حمله وعده صادق 2 نشان داد ایران و محور مقاومت با تدبیر میدانی و دیپلماسی به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد و جنایات این رژیم را بی پاسخ نمی گذارد. حسن هانی زاده خاطر نشان کرد: مسوولین جمهوری اسلامی بارها بر این موضوع تاکید کرده اند که هر زمان لازم باشد با تدبیر میدانی سیاسی منطقه ای و جهانی بدون شتابزدگی پاسخ اسرائیل را می دهد پس هیچگاه تصمیمی گرفته نمی شود که نتیجه معکوس بدهد و به  نفع اسرائیل و جنگ طلبی اسرائیل تمام شود بلکه از حق مشروع خود دفاع می کند.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل تصریح نمود: در این موضوع تردیدی نیست که نه ایران و نه محور مقاومت در زمین نتانیاهو که ورشکسته سیاسی و نظامی است بازی نمی کند. از آنجایی که رژیم صهیونیستی به دلیل بن بست جنگ غزه سعی دارد جنگ را گسترش دهد و قدرت های جهانی را وارد درگیری منطقه ای کند لذا هر گونه ورود شتاب زده به یک جنگ شتاب زده و غیر سیاسی و اینکه عواقب و پیامدهای آن مشخص نیست خطرناک است، لذا جمهوری اسلامی ایران بعد از عملیات وعده صادق 2 این موضوع را تاکید کرده در صورت حمله اسرائیل بی تردید درزمان و مکان مناسب سخت ترین پاسخ ها به اسرائیل داده می شود. وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: بعد از حمله وعده صادق 2 حزب اله در کنار سایر جبهه های محور مقاومت در حال حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل است؛ لذا شواهد میدانی نشان می دهد محور مقاومت به تنهایی قادر به اداره میدانی جنگ است و به حضور ما نیازی نیست مگر اینکه اسرائیل دچار اشتباهی شود و به ایران حمله کند در این صورت با آتش خشم زبانه کشیده ما رو به رو می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه