روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر - شماره 4685

دادستان تهران اعلام کرد؛

تشکیل پرونده برای مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه


 دادستان تهران از تشکیل پرونده برای مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه خبر داد.
به گزارش قوه قضاییه، در روزهای اخیر، برخی از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مانند شبکه ایکس، کانال‌های تلگرامی و یا فعالین فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار کذب یا ایجاد رعب در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه کرده‌اند.  دادستانی تهران اعلام کرد با رصد فضای مجازی و شناسایی متخلفان، علیه برخی افراد اعلام جرم شده، برخی مورد برخورد قضایی قرار گرفته‌اند و به برخی دیگر تذکر داده شده است. این گزارش حاکی است؛ برای افرادی که علیه آن‌ها اعلام جرم شده پرونده قضایی تشکیل شده است.

جمعیت هلال‌احمر:
محموله کمک‌های بشردوستانه مردم ایران
به لبنان ارسال شد
 جمعیت هلال‌احمر گفت: محموله کمک‌های مردم ایران حاوی اقلام بهداشتی و زیستی که توسط جمعیت هلال احمر جمع آوری شده بود، روز گذشته به لبنان ارسال شد.
پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر اعلام کرد:
محموله بهداشتی و زیستی جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر صبح دیروز، جمعه ۱۳ مهرماه به لبنان ارسال شد تا به دست مردم جنگ زده این کشور برسد. صبح دیروز رئیس جمعیت هلال احمر و وزیر امور خارجه نیز به همراه این محموله عازم لبنان شدند تا ضمن دیدار با مقامات ارشد کشور لبنان از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به مردم جنگ زده لبنان قرار گیرند. محموله ارسالی با مدیریت جمعیت هلال احمر جمع آوری شده و شامل بسته‌های بهداشتی، دارو و بسته‌های زیستی است. حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در هفته‌های اخیر منجر به جان باختن بیش‌ از ۲ هزار نفر و آواره شدن یک میلیون‌ نفر شده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد؛
فعالیت ۲۰ هزار تاکسی در اپلیکیشن‌های اینترنتی
 مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از فعالیت ۲۰ هزار تاکسی در اپلیکیشن‌های اینترنتی خبر داد و بر لزوم نظارت شهرداری تهران بر فعالیت مسافربرهای اینترنتی تاکید کرد.
شادی مالکی در مورد فعالیت تاکسی‌ها در اپلیکیشن‌های برخط مسافربرهای اینترنتی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور تقریبا بیش از ۲۰ هزار تاکسی البته نه به صورت مستمر در شرکت‌های برخط مسافربرهای اینترنتی فعال هستند، گفت: البته درصدد آن هستیم که اگر قرار است تا در این سامانه، سرویس به تاکسی‌ها داده شود؛ حتما با هماهنگی سازمان تاکسیرانی باشد.
وی با بیان اینکه ما خواستار هماهنگی هستیم، چراکه شاهدیم در برخی ساعات پیک، در خطوط تاکسی وجود ندارد و تاکسی‌های گردشی هم در سطح شهر فعال نیستند و این تاکسی ها ممکن است در بستر تاکسی‌های اینترنتی فعالیت کنند، اظهار کرد: این مسئله موجب نارضایتی شدید مردمی شده است و شکایات مردمی را داریم. به همین دلیل شهرداری تهران به دنبال انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برخط مسافربرهای اینترنتی است که ملزم به رعایت قوانیتی شوند که مردم بتوانند به بهترین شکل از خدمات تاکسی‌ها بهره‌مند شوند. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد این موضوع که برخی‌ها معتقدند نظارت بر مسافربرهای اینترنتی برعهده شهرداری تهران است و بابت این موضوع یک و نیم درصد نیز حق سرویس دریافت می کند، افزود: این شرکت‌ها تابع قانون نظام صنفی هستند و مجوزهای لازم را هم از اتحادیه کسب و کارهای مجازی اخذ می‌کنند؛ اما حتما شهرداری تهران به عنوان دستگاه نظارتی باید بر فعالیت این نوع مسافربرهای اینترنتی اعمال نظر داشته باشد؛ چراکه بر اساس قانون، شهرداری‌ها متولی حمل ونقل عمومی هستند و هر شرکتی که بخواهد فعالیت کند حتما بایستی شهرداری مربوطه در این موضوع وارد شود.
وی افزود: در حال حاضر برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مسافربری اینترنتی هنوز قراداد با شهرداری منعقد نکردند و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پیگیر این موضوع است و شاید یکی از دلایلی که مشکلاتی را ایجاد کرده و شکایات زیادی داریم که چرا تاکسی در خط خود فعال نیست؟ این است که در همان ساعات در بستر اپلیکیشن‌های مسافربری فعالیت می‌کند که دلیل این امر هم نبود نظارت است.

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد؛
فرصت ۲۰ روزه برای تعیین تکلیف
گود ناایمن مجاور خط ۱۰ متروی تهران
 مدیرعامل شرکت متروی تهران از ایمن سازی گود ناایمن «آریانا» و ادامه روند ساخت خط ۱۰ متروی تهران خبر داد.
مهندس نعمت الله فرزان پور در خصوص وجود گود ناایمن در مجاورت مسیر احداث تونل خط ۱۰ متروی تهران با تأکید بر اینکه این گود ناایمن در مسیر اجرای عملیات حفاری خط ۱۰ مترو قرار ندارد؛ بلکه در ضلع مقابل و به موازات مسیر حفاری تونل خط مذکور است، گفت: «گود آیرانا» یک گود با عمق ۳۵ متر است که مطالعات انجام شده نشان می‌دهد عمر مفید گود مذکور تمام شده و طبیعتا باید مقاوم سازی شود.
وی با اشاره به این نکته که کارشناسان مترو مطالعات فاز یک احداث خط ۱۰ مترو را انجام داده و در مراحل مطالعاتی فاز دوم پروژه به این نتیجه رسیدند که این گود با عمق ۳۵ متر باید ایمن سازی شود، افزود: گود مورد بحث، ۱۰ سال پیش حفر شده اما از آن زمان تا کنون عملیاتی اجرایی در آن صورت نگرفته و به همین علت باید تعیین تکلیف شود.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: به دلایل ایمنی باید مطالعات تکمیلی در مورد عبور خط مترو از این محدوده انجام می‌شد که آن مطالعات نیز نظر کارشناسان مترو را تأیید کرد و در بررسی‌ها مشخص شد برای گذر ایمن تونل مترو از کنار گود ۳۵ متری، لزوما می‌بایست عملیات مقاوم سازی و تحکیم گود صورت گیرد. وی افزود: به این ترتیب با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۲ از مالک خواسته شد تا نسبت به ایمن سازی گود موجود اقدام کرده و برای این‌ منظور ۲۰ روز کاری به مالک مهلت داده شد تا تمهیدات لازم را اعمال کنند و بعد از مقاوم سازی گود، دستگاه حفار به مسیر خود ادامه خواهد داد.

اعلام آمادگی وکلای قوه قضاییه برای وکالت خانواده‌های جانباختگان حادثه طبس
 رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: مرکز وکلا این آمادگی را دارد که وکالت معاضدتی خانواده جانباختگان حادثه طبس را به عهده بگیرد.
به گزارش قوه قضاییه، حسن عبدلیانپور رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تسلیت حادثه معدن طبس، گفت: مرکز وکلا این آمادگی را دارد که در جهت تسکین و تسلای خاطر بازماندگان و در راستای مسئولیت اجتماعی خود وکالت معاضدتی خانواده جانباختگان  حادثه طبس را برای طرح دعوا علیه شخص یا اشخاص خاصی به عهده بگیرد. وی با بیان اینکه در بحث کارشناسی معاضدتی نیز با توجه به ظرفیتی که در مرکز وکلا وجود دارد کارشناسان ما نیز می‌توانند کمک کنند، گفت: به همکارانمان در مراکز استانی به ویژه استان خراسان جنوبی و رضوی اعلام کرده‌ایم که هر یک از خانواده این عزیزان اگر نیاز به وکالت و کارشناسی معاضدتی داشته وارد عمل شوند و به آن‌ها کمک کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه