روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر - شماره 4684

اکران فیلم رامبد جوان به تعویق افتاد؛

نمایش «زودپز» از چهارشنبه آینده


 تهیه‌کننده «زودپز» گفت: به دلیل تعطیلی سینماها، اکران «زودپز» به تعویق افتاد و نمایش این فیلم، از چهارشنبه هفته آینده ۱۸ مهرماه آغاز خواهد شد.
منصور سهراب‌پور تهیه کننده فیلم سینمایی زودپز درباره شرایط اکران فیلم گفت: اکران زودپز به تعویق افتاده و طبق روال معمول تعویق فیلم‌ها، این اثر از چهارشنبه هفته آینده روی پرده سینماها می‌رود. سهراب‌پور ادامه داد : به دلیل تعطیلی سینماها، اکران زودپز به تعویق افتاد و طبق روال، از چهارشنبه هفته آینده ۱۸ مهرماه اکران خود را آغاز خواهد کرد.
زودپز جدیدترین ساخته رامبد جوان و به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور است که پیش‌تر قرار بود از چهارشنبه این هفته یعنی ۱۱ مهر ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کند. در حال حاضر اما اکران این فیلم به تعویق افتاده و این در حالی است که باقی فیلم‌ها طبق خبر اعلام شده از فردا ۱۱ مهر ماه اکران شده و سینماها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. نوید محمدزاده، محسن تنابنده، محمود جعفری، گلاره عباسی، روزبه حصاری، شیرین اسماعیلی و ساقی حاجی‌پور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

انتشار اولین تیزر
از مسابقه «بازمانده» با اجرای سیامک انصاری
 ضبط مسابقه «بازمانده» به کارگردانی سعید طالبی و اجرای سیامک انصاری به‌زودی و با پایان ساخت دکور آغاز خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی پروژه، ساخت دکورهای مسابقه «بازمانده» کاری از سعید طالبی در حال حاضر در یکی از جزایر کشورمان در حال ساخت و تکمیل است و به‌زودی ضبط این مسابقه با اجرای سیامک انصاری آغاز خواهد شد. ‌‎«بازمانده» برای پخش از شبکه نمایش خانگی تهیه و تولید خواهد شد. ‌‎جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون هدایت اجرایی این پروژه را بر عهده دارد. ‌‎«بازمانده» با نام انگلیسی «survivor» همه ساله در بسیاری از کشورها اعم از آمریکا، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، سوئد، یونان و ترکیه بین دو تیم متشکل از سلبریتی‌ها و داوطلبان برگزار می‌شود و به عنوان بزرگترین و پرطرفدارترین مسابقه تلویزیونی در جهان لقب گرفته است. تمامی شرکت‌کنندگان این مسابقه انتخاب شده‌اند و به‌زودی اسامی آنها رسانه‌ای خواهد شد.

اولین تصویر از فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز»؛
تامی شلبی بازگشت
 اولین تصویر از فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز» منتشر شد تا نشان دهد تولید این فیلم شروع شده است.
به گزارش ورایتی، کیلین مورفی پس از کسب جایزه اسکار که سال پیش برای ایفای نقش جی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی، در «اوپنهایمر» کریستوفر نولان ایفا کرد، حالا دوباره به دنیای شلبی‌ها بازگشته است.
نتفلیکس روز دوشنبه اولین تصویر از کیلین مورفی در نقش تامی شلبی را منتشر کرد و با آن خبر شروع تولید فیلم را رسمیت بخشید. مورفی و استیون نایت، خالق سریال «پیکی بلایندرز» درباره خانواده‌ای گانگستر به همین نام در بیرمنگام پس از جنگ جهانی اول، در صحنه فیلمبرداری با هم عکس گرفتند. فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز» را تام هارپر کارگردانی می کند. وی پیش از این چندین قسمت از مجموعه تلویزیونی آن را کارگردانی کرده بود. «پیکی بلایندرز» اولین بار در سال ۲۰۱۳ در شبکه دو بی‌بی‌سی اکران شد و نتفلیکس در نهایت حق پخش این سریال را در آمریکا به دست آورد. فصل ششم و آخرین فصل این سریال سال ۲۰۲۲ پخش شد و در تابستان امسال فاش شد که یک فیلم سینمایی از آن در دست ساخت است.
مورفی در بیانیه‌ای گفت: به نظر می‌رسد کار تامی شلبی با من تمام نشده است... همکاری مجدد با استیون نایت و تام هارپر در نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز» بسیار خوشحال کننده است. استیون نایت فیلمنامه این فیلم را نوشته و در کنار مورفی، کرین مانداباچ و گای هیلی به عنوان تهیه کننده نیز حضور دارد. اگرچه از بقیه بازیگران فیلم تاکنون نامی برده نشده اما ماه پیش روشن شد بری کیوگان، بازیگر ایرلندی نقشی نامعلوم در این فیلم دارد.

زندگی شخصی «جیمز دین» فیلم سینمایی می‌شود
 فیلمی با عنوان «بازمانده از جیمز دین» بر اساس کتابی به همین نام نوشته ویلیام بست در سال ۲۰۰۶، در مرحله تولید قرار گرفت.
گای گویدو نویسنده و کارگردان فیلم زندگی‌نامه جیمز دین را بر اساس کتابی به همین نام نوشته ویلیام بست در سال ۲۰۰۶ بر عهده گرفت که هدف آن بررسی زندگی شخصی این بازیگر نمادین سینمای هالیوود است.
حقوق ساخت این فیلم بر اساس کتابی نوشته نویسنده فقید ویلیام باست در سال ۲۰۰۶ کسب شده و کارگردان در حال یافتن بازیگران مناسب برای نقش‌های کلیدی است.
بست در کتابش ملاقات با دین را در برنامه تئاتر دانشگاه UCLA در سن ۱۹ سالگی توصیف کرد و نوشته که با وی هم اتاقی بوده‌ و تبدیل به دوستان نزدیکی شدند. بست ادعا کرد که آنها برای جلوگیری از آسیب رساندن به حرفه دین، رابطه خود را خصوصی نگه داشته اند. جیمز دین، پنج سال پس از آشنایی با ویلیام بست، در سال ۱۹۵۵ در سن ۲۴ سالگی در یک سانحه رانندگی درگذشت و دو فیلم او به نام‌های «شورش بی‌دلیل« و «غول» پس از مرگ او اکران شدند.
 فیلمنامه نوشته گای گیدو از اولین ملاقات بین ویلیام بست و جیمز ین تا مرگ بازیگر در ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ می‌پردازد. بست در سال ۲۰۱۵ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، این کارگردان که در تلاش برای انتخاب دقیق بازیگران برای نقش‌های جیمز دین و ویلیام بست است،‌ توضیح می‌دهد: «وقتی نوبت به انتخاب بازیگران و کارگردانی فیلمی درباره یک فرد مشهور می‌رسد، وسواس دارم که همه چیز درست به نظر برسد. می‌خواهم مردم احساس کنند که در حال تماشای جیمز دین واقعی روی پرده هستند». جیمز فرانکو پیش از این در یک فیلم تلویزیونی در سال ۲۰۰۱ نقش جیمز دین را ایفا کرده بود. جیمز دین متولد هشتم فوریه ۱۹۳۱، بازیگر خوش‌چهره و نامدار هالیوود بود که روز ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ بر اثر سانحه‌ رانندگی در سن ۲۴ سالگی درگذشت. وی با وجود تعداد کم نقش‌آفرینی‌هایش، شهرت فراوانی به‌دست آورد و تنها به واسطه‌ ایفای نقش در سه فیلم «شورش بی‌دلیل» (۱۹۵۵)، «شرق بهشت» (۱۹۵۵) و «غول» (۱۹۵۶) به محبوبیت فراوان دست یافت و مرگ ناگهانی وی بر اثر سانحه‌ رانندگی موجب جاودانه‌شدن شخصیت وی شد.
او نخستین بازیگر سینماست که بعد از مرگ، نامزد جایزه‌ اسکار شد و تاکنون تنها بازیگری است که دو نامزدی جایزه‌ اسکار بهترین بازیگری را پس از مرگ تجربه کرده است. این بازیگر سرشناس که در سال ۱۹۹۹ ازسوی انجمن فیلم آمریکا به‌عنوان هجدهمین بازیگر برتر تاریخ هالیوود انتخاب شد، روز هشتم فوریه ۱۹۳۱ در ایندیانا متولد شد و در شش سالگی به‌همراه خانواده‌اش به کالیفرنیا منتقل شد. وی هنگام تحصیل در دانشگاه UCLA با کنارزدن ۳۵۰ بازیگر توانست برای نقش مالکولم در نمایش‌نامه مکبث انتخاب شود. جیمز دین در سال ۱۹۵۱ با کناره‌گیری از دانشگاه، به‌طور تمام وقت به بازیگری رو آورد. وی ابتدا به‌عنوان هنرپیشه‌ تلویزیون مقابل دوربین قرار گرفت و هم‌زمان به‌عنوان مجری مسابقات تلویزیونی و بازیگر تئاتر مشغول به فعالیت شد. بازی بی‌نظیر او در تئاتر «ضد اخلاق» که اقتباس از کتاب آندره ژید بود، مورد استقبال هالیوودی‌ها قرار گرفت و از سال ۱۹۵۳ بود که به دنیای سینما وارد شد. وی در سال ۱۹۵۵ برای بازی در این فیلم نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر مرد شد که همان‌طور که گفته شد اولین‌بار بود یک بازیگر پس از فوت، نامزد جایزه‌ اسکار می‌شد. جیمز دین پس از درخشش در این فیلم، به پروژه‌ «شورش بی‌دلیل» به کارگردانی نیکولاس ری پیوست و نقش مقابل دنیس هوپر و ناتالی وود را بازی کرد. این بازیگر در سال ۱۹۵۶ پیش از مرگ در فیلم «غول» نقش مکمل را بازی کرد. این فیلم آخرین نقش‌آفرینی این بازیگر نامدار بود. وی برای این فیلم دومین بار نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه