روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر - شماره 4684

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

باید قیمت ارز نیمایی و آزاد نزدیک شود


 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اختلاف قیمتی که بین ارز نیمایی و آزاد ایجاد شده توجیه ندارد و این اختلاف باید به حداقل برسد. به گزارش کائنات؛ عبدالناصر همتی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاصله قیمت ارز نیمایی و آزاد باید در حدی که توجیه داشته باشد به حداقل برسد. این اختلاف توجیه ندارد و بسیار زیاد است. وی افزود: سیاست‌های ارزی، گمرکی و مالیاتی در بحث صادرات بسیار مهم است که در این خصوص اقداماتی در حوزه سیاست‌های ارزی بانک مرکزی شروع کرده‌ایم. همتی بیان کرد: در حوزه مالیات نیز حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان را مورد توجه قرار داده این و در این مسیر رفع موانع پیش می رویم.
وی همچنین درباره موضوع نتایج نشست با وزیر کار و نمایندگان کارگری گفت: جلسه در حوزه مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه و اجتماعی متمرکز بود. از جمله درخصوص مشاغل سخت و زیان‌آور، احیای شورای تامین اجتماعی و بحث هیات‌های رسیدگی به مطالبات تامین اجتماعی موضوعاتی مطرح شد که تصمیمات خوبی گرفته شد و وزیر کار همراهی کردند. وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: مهمترین بخش صحبت‌ها در خصوص هیات‌های رسیدگی به شکایات مطالبات تامین اجتماعی بود که وزیر کار گفت بر اساس قانون برنامه هفتم هرچه سریع‌تر آیین نامه نوشته و اجرایی می‌شود.

نماینده همدان در مجلس:
بانک‌ها در پرداخت
 وام ازدواج و مسکن
 کوتاهی می‌کنند
 نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت وام ازواج و مسکن انتقاد کرد و خواستار تخصیص منابع لازم شد.
به گزارش کائنات؛ عباس صوفی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: جنایات باند تبهکار صهیونیست به خصوص نتانیاهو در غزه و لبنان و به شهادت رساندن بی‌گناهان را محکوم می‌کنم.
وی با اشاره به حادثه معدن طبس اظهار کرد: این حادثه زنگ خطری برای رعایت اصول ایمنی به ویژه در معادن است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری بیان کرد: آقای پزشکیان شما گفته بودید که صدای مردم هستید مردم از شرایط اقتصادی رنج می‌برند لازم است اقدامات عاجلی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه