روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر - شماره 4684

بنای دکترین نظام سلطه بر جنگ بی‌پایان است


 استاد و روایتگر حوزه دفاع مقدس گفت: نظام ظلم و سلطه و بانیان جنگ دکترین نظامی خودشان را بر دکترین جنگ‌های بی‌پایان بنا گذاشته‌اند.
محمدتقی ارزندی استاد و روایتگر حوزه دفاع مقدس در کارگاه تبیین دفاع مقدس که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین و تلخ‌ترین تجربه‌های بشری جنگ است و بانیان جنگ هم در طول تاریخ زورگویان عالم و زورمداران و ثروتمندان و ثروت مداران نظام سلطه هستند، اظهار کرد: جنگ همزاد بشر است بدان معنا که زمین عاری از جنگ وجود ندارد؛ بنابراین در تاریخ همه کشور‌ها سابقه جنگ وجود دارد و جنگ‌ها هم پایان‌ناپذیرند. وی افزود: نظام ظلم و سلطه و بانیان جنگ دکترین نظامی خودشان را بردکترین جنگ‌های بی‌پایان بنا گذاشته‌اند؛ بنابراین به همین میزان دفاع هم بی‌پایان است، بر همین اساس زمانی جنگ به پایان خواهد رسیدکه عالم پرازعدل بشود.
انواع سه گانه روایتگری دفاع مقدس
ارزندی با اشاره به اینکه اکنون عالم پر از ظلم است، نمونه عینی ظلم را در غزه شاهد هستم و امیدواریم این جنگ هم به نفع مسلمانان مظلوم غزه ختم بشود، گفت: دفاع مقدس به‌عنوان جنگ مهم در دوران معاصر محسوب می‌شود و برای آن انواع سه گانه روایت قبل از جنگ، حین جنگ و بعد از جنگ برای تعریف شده که امروز آن چیزی که برای ما حائز اهمیت بوده روایتگری وقایع بعد از دفاع مقدس است. مدرس حوزه دفاع مقدس بیان کرد: کم‌گویی درروایتگری دفاع مقدس به دلیل نبودن دانش کافی از دفاع مقدس و از طرفی اغراق دربیان روایت از دلایلی محسوب می‌شود که به روایتگری حوزه دفاع مقدس آسیب می‌زند.
وی با اشاره به پیوست‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی جنگ تأکید کرد: امروز جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.
جنگ به معنای تحمیل اراده است
ارزندی با بیان اینکه جنگ به معنای تحمیل اراده است، مطرح کرد: در دفاع مقدس همه ارزش‌ها و ظرفیت‌های ملی، مذهبی، سیاسی خود را به دنیا نشان دادیم بر همین اساس در دفاع مقدس جای هیچ طبقه‌ای را خالی نمی‌بینیم و همه اقشار مختلف جامعه آمدند و به وظیفه خود عمل کردند.
قصه استقامت ما؛ قصه آتش و توپ و تانک بود
وی توضیح داد: دفاع مقدس نشان داد تفکرانقلابی کارآمد همیشه گره‌های بزرگ را بازمی کند جنس این تفکرانقلابی؛ مقاومت و ایستادگی بوده و قصه استقامت ما قصه آتش و توپ و تانک است؛ بنابراین امروزه بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه به دلیل نبود آن تفکر انقلابی دوران دفاع مقدس است. مدرس حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: ۳هزار شبانه‌روز برای دفاع جنگیدیم؛ بنابراین از دستاورد‌های دفاع مقدس می‌توانیم بگوییم بر اساس تجربه‌ای که داشتیم، نگذاشتیم ایران تجزیه شود و بعد از گذشت سال‌ها، امروز تجربه خودمان را در اختیار منطقه قراردادیم و نگذاشتیم عراق، سوریه و یمن تجزیه شود.


 دستور فوری وزیر کشور برای پیگیری
 سه حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان
 اسکندر مؤمنی به معاون امنیتیِ وزارت کشور و استاندار سیستان‌وبلوچستان دستور داد ٣ حادثه تروریستیِ تیراندازی مقابل مدرسه‌ای در بخش بنت شهرستان نیک‌شهر، تیراندازی به‌سمت خودروهای هنگ مرزی جکیگور و تیراندازی به‌سمت مأموران سیستان‌وبلوچستان را بررسی و نتایج آن را گزارش کنند.
روز گذشته فرماندار نیکشهر گفت: در پی حمله تروریستی در بنت نیکشهر پس از برگزاری مراسم شور عاطفه‌ها، که در مدرسه محسنین شیخان بنت برگزار شد، چهار تن از هموطنان کشورمان به شهادت رسیدند؛ پرویز کدخدایی فرمانده بسیج بخش بنت شهرستان نیکشهر، یوسف شیرانی کارمند آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی شهر بنت، سیدجواد ساداتی سرباز وظیفه و مجیب بلوچی شهروند نیکشهری شهدای این حمله تروریستی هستند.

خبر خوش معاون رئیس‌جمهور
 برای کم‌بینایان و روشندلان
  «شهرام دبیری» از ارسال لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به معاهده مراکش برای تسهیل دسترسی افراد نابینا، کم بینا یا دارای دیگر معلولیت های خوانشی به آثار منتشره» به مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی درباره اهمیت این لایحه، گفت: به منظور کاهش مشکلات افراد دارای اختلالات بینایی یا دیگر ناتوانی‌های خوانشی برای دسترسی به آثار منتشر شده و دستیابی به فرصت‌های برابر برای این افراد با افزایش تعداد آثار با اشکال دسترس‌پذیر و نیز بهبود توزیع چنین آثاری، دولت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به معاهده فوق را برای انجام تشریفات قانونی مربوط، تقدیم مجلس شواری اسلامی کرده است. معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: در این لایحه ضمن حمایت از حق نشر به عنوان انگیزه و پاداشی برای آفرینش‌های ادبی و هنری، دولت محدودیت‌ها و استثنائاتی را در قوانین داخلی ناظر بر حق نشر، جهت در دسترس قرار دادن آثار منتشر شده برای افراد دارای اختلالات بینایی یا دیگر ناتوانی‌های خوانشی فراهم خواهد کرد.

واکنش سید حسن خمینی
به اظهارات نتانیاهو خطاب به ملت ایران
 تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره) در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که «مردم ایران ممکن است تحت پذیرش هر صحبتی قرار بگیرند جز پذیرش صحبت‌های نتانیاهو». حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن خمینی» به منظور عرض تسلیت در پی شهادت «سید حسن نصرالله» در دفتر حزب‌الله در تهران حضور یافت. تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره) همچنین در حاشیه این حضور و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره پیام مداخله‌جویانه روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به مردم ایران، گفت: او فکر کرده ما شنگول‌ومنگول هستیم و او گرک پشت در آماده است. این اتفاقات نمی‌افتد و تاریخ ما پر از شناخت از آن‌هاست. سید حسن خمینی همچنین گفت: این اظهارات آدم را به یاد این شعر شاعر می‌اندازد که می‌گوید «ای مترسک کلاه را بردار ما کلاغ‌ها دیگر عقاب شده‌ایم.» او با بیان این که «این مضحکه‌بازی‌ها بیشتر برای داخل  اراضی اشغالی است»، گفت: مردم ایران ممکن است تحت پذیرش هر صحبتی قرار بگیرند جز پذیرش صحبت‌های نتانیاهو.
باید تابع تصمیم رهبری باشیم
سید حسن خمینی در پاسخ به سوالی در مورد پاسخ احتمالی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: در اینکه رژیم صهیونیستی، پاسخ دریافت خواهد کرد تردیدی نیست، اما مجموعه جریان انقلاب، رهبری دارد و باید تابع تصمیم رهبری باشیم. تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره) تصریح کرد: شرایط منطقه و جهان بسیار شرایط خاص و پیچیده است و باید منتظر باشیم، از هر آنچه که رهبر انقلاب فرمودند و تصمیم گرفتند حمایت کنیم.
هر مرگی غیر از شهادت برای سید حسن نصرالله بسیار ناگوار بود
سید حسن خمینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود شهادت سید حسن نصرالله را  ضایعه بسیار بزرگی دانست و گفت: طبیعتا در چنین حوادث تلخی چیزی که می‌تواند دل‌ها را امیدوار کند، لطف خداوند و کرامت ایشان است. وی ادامه داد: برای شخصیتی مثل شهید نصرالله هر مرگی غیر از شهادت برای او بسیار ناگوار بود. شهید نصرالله فردی متدین و مقید به مسائل دینی بودند و از ذکاوت بالایی برخوردار بودند. سید حسن خمینی گفت: ایشان با توجه به این ویژگی‌ها توانستند مقاومت را با قدرت ملی لبنان پیوند دهند .
تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره( ابراز امیدواری کرد «این حادثه در ادامه فتح‌های بسیار بزرگی را برای لبنان و منطقه به همراه داشته باشد».

دبیر شورای عالی امنیت ملی:
پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
تک اقدام نخواهد بود
 علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع خبرنگاران در خصوص پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی باید دقت داشته باشیم که جبهه مقاومت درگیر یک جنگ است و تک اقدام مفهوم ندارد. این حادثه و تقابل با کنش جبهه مقاومت آغاز شد نه واکنش دشمن و از آن روز تا به امروز دشمن در حال واکنش است نه در حال کنش.
احمدیان خاطرنشان کرد: دشمن در وضعیت استیصال است و تلاش می‌کند از طریق عملیات روانی که متکی بر چند عملیات ترور است، خودش را موفق نشان بدهد اما موفقیتی برای او وجود ندارد. دیشب در عملیات محدود و به اصطلاح خودشان زمینی که آغاز کردند بلافاصله عقب نشینی کردند. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیروزی بدون تردید با جبهه مقاومت است و شکست از آن دشمن خواهد بود. سید حسن نصرالله با شهادت خودش پرچم مقاومت را بر بالاترین قله مبارزه در جهان به اهتزاز درآورد. خون شهید سید حسن نصرالله جهاد و مقاومت و مبارزه را تثبیت کرد. وی افزود: یقیناً رهبری حزب‌الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله با دست بازتر و با حمایت الهی با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و حزب الله قهرمان بیش از گذشته خواهد درخشید. با شهادت رهبران الهی در کار حزب الله خللی ایجاد نخواهد شد و آسیبی به قدرت رزم حزب الله وارد نشده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه