روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

توقف پخش قسمت پایانی «غریبه»

 به دلیل عزای عمومی و همچنین همزمانی پخش دیدار پرسپولیس، سریال «غریبه» امشب و فردا شب ـ ۹ و ۱۰ مهر ماه ـ پخش نمی‌شود.
پخش کنداکتوری سریال «غریبه» در این ایام به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های مختلف از جمله پوشش دیدارهای فوتبال و اخیرا شهادت سیدحسن نصرالله- دبیر کل حزب‌الله لبنان و اعلام عزای عمومی با تعییراتی مواجه شد و قسمت پایانی این سریال سرانجام روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه به آنتن شبکه سه سیما می‌رسد.
اعلام شده است دوشنبه ۱۰ مهر خلاصه نیمه اول سریال پخش خواهد شد و همچنین روز پنج شنبه ۱۲ مهر ماه خلاصه نیمه دوم سریال باز پخش می‌شود.
سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی تولید گروه حادثه‌ای مرکز سیما فیلم با حضور بازیگرانی چون پژمان بازغی و حمید گودرزی ساخته شد.
سروش محمدزاده پیش از این چند سریال ساخته است که آخرین آنها مجموعه «سوران» بود که در حال و هوای تاریخ معاصر ساخته شد و به یکی از قهرمانان کُرد کشور پرداخت.
او همچنین کارگردانی مجموعه‌های «نوار زرد» و «همبازی» در تلویزیون را بر عهده داشته است.
سریال «غریبه» هم در ۳۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی از شهریور ماه هر شب حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.
پژمان بازغی، حمید گودرزی، اسماعیل محرابی، پورانداخت مهیمن، محیا دهقانی، هلن نقی لو و رضا فیاضی از جمله بازیگران این مجموعه بودند.
داستان این سریال درباره مصطفی نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج ناگهان براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های تو در تویی مواجه می‌شود.

«پیانو» بهترین انیمیشن جشنواره کانادایی شد
  انیمیشین «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی در پنجمین دوره از جشنواره فیلم «Hcarefestival» کانادا جایزه بهترین اثر انیمیشن را دریافت کرد.
انیمیشن «پیانو» به کارگردانی مشترک مرجان کشانی و شهاب شمسی در ادامه حضور بین‌المللی، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم انیمیشن از جشنواره Hcare (مراقبت از محیط زیست انسانی) شد.
این رویداد سینمایی به کاوش در موضوعات حقوق بشر و مراقبت از محیط زیست می‌پردازد. پنجمین دوره‌ این رویداد از ۵ تا ۹ مهر برگزار شد و «پیانو» در این جشنواره جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کرد.
«پیانو»، انیمیشن کوتاه ۷ دقیقه‌ای، روایتگر زندگی فردی است که می‌خواهد پیانو بخرد، اما در بحران جنگ و فقر و مشکلات زندگی گرفتار شده و از داشتن امکانات ساده زندگی هم باز می‌ماند.
«پیانو» که به تازگی موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن استاپ‌موشن از جشنواره خیرونای اسپانیا شده بود، پیش از این به جشنواره‌های متعدد از جمله اولین دوره جشنواره لاسیتا ایتالیا، دومین دوره جشنواره بنته سربیا، پانزدهمین دوره جشنواره تایم لاین ایتالیا، نود و پنجمین دوره جشنواره فیلم مسکو، دومین دوره جشنواره انیمیشن کومادوری ژاپن و... راه پیدا کرد.‌
«پیانو» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

کریس کریستوفرسون درگذشت
  کریس کریستوفرسون، خواننده معروف آمریکایی که به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون نیز حضور موفقی داشت، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
کریستوفرسون در سال ۱۹۳۶ در تگزاس به دنیا آمد و در کالیفرنیا به مدرسه رفت و در ابتدا می‌خواست رمان‌نویس شود اما بعدها در رشته ادبیات در کالج پومونا در کالیفرنیای جنوبی و همچنین در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد.
وی نخستین تجربه موسیقی خود را در بریتانیا با نام کریس کارسون آغاز کرد، هرچند که آهنگ‌هایی که ضبط کرد هرگز منتشر نشد اما در دوران خدمت در ارتش آمریکا به اجرای موسیقی ادامه داد و حتی تبدیل به خلبان هلیکوپتر شد، اما درنهایت در سال ۱۹۶۵ ارتش را ترک کرد.
کریستوفرسون پس از آن به مرکز موسیقی کشور یعنی نشویل، نقل مکان کرد، جایی که به عنوان کارگر و نظافت‌چی در استودیوهای موسیقی مشغول به کار شد. در اواخر دههٔ ۶۰، او به نوشتن آهنگ‌هایی برای جری لی لوئیس و خوانندگان کشور از جمله ری استیونز، فارون یانگ و بیلی واکر پرداخت، اما در حرفه انفرادی‌اش به توفیقی دست نیافت.
به گزارش گاردین، نقطه عطفی زندگی هنری وی زمانی رخ داد که هلی‌کوپترش را در خانه جانی کش فرود آورد و نوار آهنگ‌هایش را به او داد. جانی کش آهنگ  «Sunday Mornin’ Comin’ Down » او را تحسین کرد و ضبط آن آهنگ در سال ۱۹۷۰ به صدر جدول کشور رسید و جایزه آهنگ سال در جوایز انجمن موسیقی کشور را کسب کرد.
در آن سال کریستوفرسون اولین آلبوم استودیویی از ۱۸ آلبومی را که در طول حرفه‌اش منتشر کرد، ضبط کرد. حرفه بازیگری کریستوفرسون نیز اگرچه همواره تداوم نداشت اما در سال ۱۹۹۶ با بازی در نقش کلانتر شرور، چارلی وید، در وسترن تحسین‌شده «ستاره تنها» به کارگردانی جان سیلز و با همکاری کریس کوپر و متیو مک‌کانهی رونق گرفت. این فیلم منجر به به رسیدن نقش‌های برجسته‌ای برای کریستوفرسون شد، از جمله نقش شکارچی خون‌آشام آبراهام ویستلر در سه فیلم «بلید»، که وِسلی اسنایپس در آن‌ها بازی می‌کرد.
کریستوفرسون در سال ۲۰۲۱ بازنشسته شد. آخرین نقش او در فیلم درام «بلزی» به کارگردانی ایتن هاوک (۲۰۱۸) بود و آخرین آلبوم موسیقی او نیز در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

با یک چک ۷ رقمی؛
هیو جکمن و رایان رینولدز
 در صدر انتخاب اسکار برای میزبانی مراسم
 هیو جکمن و رایان رینولدز در صدر فهرست مجریان منتخب اسکار برای دوره نود و هفتم جای دارند.
به گزارش ورلد آف ریل، به گفته یک منابع آگاه، هیو جکمن و رایان رینولدز به عنوان بهترین گزینه برای میزبانی جوایز اسکار در فصل آینده انتخاب شده‌اند.
این ۲ بازیگر که با فیلم «ددپول و ولورین» جایگاه خود را به عنوان ۲ ستاره بزرگ سینمای سال ثبت کرده‌اند، به تازگی تور مطبوعاتی برای این فیلم پرفروش را به پایان برده‌اند و هر جا که ‌رفته‌اند، اقبال بی حد رسانه‌ای ایجاد شده است و فیلم آنها هم در آستانه ورود به فهرست ۲۰ فیلم برتر تاریخ است. در حالی که جکمن ۵۵ ساله و رینولدز ۴۷ ساله، هنوز تایید نکرده‌اند که آیا میزبان اسکار خواهند بود یا خیر، در صورت امضای قرارداد، آکادمی باید هزینه قابل توجهی برای همراه داشتن آنها صرف کند زیرا برخلاف جیمی کیمل، این ۲ ستاره‌های اصلی سینما هستند و باید برای وام دادن قدرت خود به اسکار، آکادمی پول زیادی پرداخت کند.
البته حضور این ۲ بازیگر برای آکادمی هم وسوسه‌انگیز است زیرا مراسم اسکار را به یک سود تبلیغاتی چندرسانه‌ای تبدیل می‌کند. بدون شک، هر دوی این بازیگران هوشمندانه از این فضا برای تبلیغ فیلم‌های غیرمارولی خود که قرار است سال ۲۰۲۵ اکران شوند، استفاده می‌کنند که شامل «دوستان حیوانات» برای رایان رینولدز و «مرگ رابین هود» برای هیو جکمن است. این در حالی است که هر دوی این بازیگران آمادگی اجرای موسیقی هم دارند.
هیو جکمن البته ۵ سال پیش میزبان این برنامه بود، اما انجام این کار با رایان رینولدز می‌تواند حال و هوای کاملا متفاوتی ایجاد کند و هیجان‌انگیزتر از اولین باری که میزبانی مراسم را برعهده داشت، باشد. گفته می شود اگر آنها در نهایت موافقت کنند که این کار را انجام دهند، یک چک ۷ رقمی برای این کار دریافت می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه