روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر - شماره 4682

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اعلام کرد؛

کاهش ورود اتباع غیرمجاز به کشور

 فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از خروج صدها هزار نفر از اتباع غیرمجاز بیگانه از کشور در سال‌ جاری خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به جزئیات این خبر گفت: در هفته‌های اخیر، عملیات خروج اتباع غیرمجاز از کشور، توسط ارگان‌های مختلف در حال انجام است و هر روزه تعداد زیادی از اتباع غیرمجاز از مرزهای کشورمان خارج می‌شوند.
وی افزود: عده‌ای از این اتباع غیرمجاز، خودشان تصمیم به خروج گرفته‌اند و مابقی را نیز ما از کشور خارج می‌کنیم.
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اظهارکرد: برای عبور و مرور اتباعی که مجاز هستند؛ هیچ مشکلی وجود ندارد و تردد این افراد از مرزهایی مانند دوغارون و میلک  درحال انجام است و ما تنها با اتباع غیرمجازی که قصد ورود به کشور را دارند؛ برخورد کرده از ورود آنها به مرزهایمان ممانعت می‌کنیم. البته در حال حاضر ورود این افراد به مرزها بسیار کم شده است.
گودرزی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند نفر از مرزها خارج شده اند؛ گفت: از ابتدای سال تاکنون، چندصد هزار نفر از اتباع غیرمجاز مرزها خارج شده و این روند ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد؛
سرقت‌ در ۱۳ سال اخیر جرم اول کشور بوده است
 سخنگوی قوه قضاییه از کاهش ۹ تا ۱۲ درصدی سرقت‌های تعزیری در سال گذشته خبر داد.
اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران در این باره گفت: سرقت یکی از موضوعات مهمی است که در ۱۳ سال گذشته به عنوان جرم اول کشور مطرح بوده و دستگاه‌های مختلف در این خصوص مسئولیت دارند و باید همه از جمله ضابطین، دستگاه‌های قضایی، نهادهای حاکمیتی و مردم به وظایفشان عمل کنند. فرهنگ‌سازی مردم در این خصوص بسیار مهم است و همه باید به هم کمک کنیم برای اینکه آمار سرقت را در جامعه کاهش دهیم.
وی یادآور شد: بسیاری از سرقت‌ها به خاطر غفلت‌های مردم و به نوعی عدم توجه به هشدارهای قبلی است که توسط ضابطین و دستگاه‌های نظارتی و قضایی داده شده است که هم خودشان مالباخته می شوند و هم مجموعه‌های قضایی و نظارتی را دچار مشکل می‌کنند لذا در این عرصه با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، یک عزم ملی برای پیشگیری  و کاهش سرقت باید اتفاق بیفتد و فرهنگ سازی صورت گیرد و در این خصوص صدا و سیما هم می‌تواند به ما کمک کند.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی مراجع رسمی، سرقت‌های تعزیری در سال گذشته ۹ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

اسماعیلی:
باید سریعاً درباره فرآیندهای مبهم
و پیچیده استخدامی معلمان تجدیدنظر شود
 یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تجدید نظر وزارت آموزش و پرورش درباره فرآیندهای استخدامی معلمان اعم از کدهای ۱۹، ۵ و ۶ شد.
مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله و همراهان او تصریح کرد: ننگ ابدی بر جبهه غاصب صهیونیستی است که باید بفهمد شهادت یک مکتب است و با شهادت یک فرد این راه به پایان نمی‌رسد.
وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سریعاً درباره فرایندهای مبهم و پیچیده استخدامی معلمان اعم است کدهای ۱۹، ۵ و ۶  تجدید نظری صورت بگیرد.
این نماینده مجلس همچنین تذکر به رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: یکی از مشکلات در حوزه ساخت مسکن عدم پرداختن وام مسکن ملی به ویژه در مناطق روستایی است.
اسماعیلی با تاکید بر لزوم اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: انتظار ماه به ماه صدور احکام و افزایش مبالغ این احکام داد این قشر زحمتکش و فرهیخته را درآورده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:
دولت و مجلس سختی کار آتش نشانان را پیگیری کند
 عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از دولت و مجلس خواست که موضوع سختی کار آتش نشانان را پیگیری کنند.
سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه دیروز شورای شهر تهران ضمن تسلیت شهادت پرچمدار مقاومت منطقه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان گفت: رژیم قاتل و غاصب صهیونیستی با به شهادت رساندن سید مقاومت دچار یک اشتباه راهبردی شد که این اشتباه قطعا به متحد شدن جبهه مقاومت علیه این رژیم که آشکارا با کمک‌های مالی و تسلیهاتی و سیاسی آمریکا روزانه صدها مرد و زن را در غزه و لبنان به شهادت می‌رساند منجر خواهد شد. وی ادامه داد: راه مقاومت در برابر ظلم و ظالم و زورگویی ادامه داشته و خواهد داشت و به برکت خون هزاران کودک و زن و مرد بی گناه در غزه و لبنان بزودی شاهد ریشه کنی این شجره خبیث باشیم. ما گوش به فرمان رهبری هستیم و آماده هر اقدامی در این زمینه می باشیم. عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی خاطرنشان کرد: روز آتش نشانی را خدمت همه آتش نشانان سراسر کشور به ویژه آتش نشانان شهر تهران که حقیقتا قهرمانان بی ادعایی هستند که برای حفظ جان شهروندان جانفشانی می‌کنند، تبرک عرض می‌کنم و از همه تلاش‌ها و سختی‌هایی که برای نجات شهروندان داشتند به نوبه خودم تقدیر و تشکر می‌کنم.
به گفته نجفی، درست است که همه مشاغل و کارکنان مشکلات و معضلاتی دارند؛ اما باید قبول کرد که آتش نشانی یکی از مشاغل سخت است و باید موضوع سختی کار آتش نشانان به صورت جدی از سوی مجلس و دولت پیگیری شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر تهران در بحث ایمنی که مربوط به سازمان آتش نشانی است، موضوع ساختمان‌های ناایمن شهر است، گفت: مجموعه مدیریت شهری با همکاری قوه قضاییه اقدامات و همکاری خوبی در زمینه شناسایی و اعلام این ساختمان ها داشتند که متأسفانه تعدادی از بیمارستان ها نیز در بین این ساختمان‌های ناایمن وجود دارد که قطعا مدیریت شهری از ایمنی همه ساختمان‌های سطح شهر به ویژه بیمارستان ها که مراکز درمانی هستند استقبال می‌کند؛ لذا به همین منظور همایشی با حضور روسای بیمارستان های شهر تهران در سازمان آتش نشانی پیگیری و برگزار شد تا بخشی از مشکلات ایمنی بیمارستان‌ها با همکاری و راهنمایی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری تهران در حوزه های ایمنی، شهرسازی و خدمات شهری رفع شود و امیدواریم این موضوعات هرچه سریعتر عملیاتی شود تا شاهد ساختمان‌های ایمن در سطح شهر تهران باشیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد؛
۷۰۰۰ خودروی رسوبی در پارکینگ‌های تهران
 رییس پلیس راهور تهران بزرگ، از رهاشدن ۷۰۰۰ خودرو در پارکینگ های پلیس خبر داد و گفت: اگر تا سه ماه آینده مالکان برای ترخیص خودروهای خود اقدام نکنند؛ این خودروها به مزایده گذاشته می‌شوند.
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور درباره جزئیات این خبر گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ خودرو، در پارکینگ‌های پلیس راهور تهران بزرگ توقیف شده‌اند و در واقع مالکان و راننده‌ها آنها را بلاتکلیف رها کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل قوه‌قضائیه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ های پلیس رها شده‌اند و کسی برای ترخیص آنها حتی بعد از سه ماه از اعلام پلیس نیز، اقدام نکرده‌است؛ جز خودروهای رها شده، تلقی می‌شوند و با حکم قضائی، پلیس می‌تواند این خودروها را به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تحویل می‌دهد.
موسوی‌پور خطاب به مالکین و شهروندان پایتخت‌نشین افزود: از همه مالکانی که به هر دلیلی خودروهای آنها مدت هاست که در پارکینگ‌ها توقیف شده اند؛ درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای رفع توقیفی اقدام کنند. رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره فرصت سه ماهه ادامه داد: شهروندان باید به این مسئله دقت کنند که پلیس راهور، از اول مهر ماه درباره این خودروها اطلاع‌رسانی کرده و تا پایان آذرماه این فرصت باقی است و اگر مالکان برای ترخیص خودروهای خود تا این تاریخ اقدام نکنند، این خودروها به دستور قاضی جز اموال ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محسوب می‌شود. موسوی‌پور با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پس از دریافت خودروها با حکم قاضی، اگر خودرو قابل استفاده باشد، پلاک آن را حذف کرده، به مزایده گذاشته و خودرو قیمت گذاری می شود.اگر در زمان مزایده، مالک با مدارک خودرو حاضر شود؛ مبلغ خودرو بر حسب قیمت روز به مالک پرداخت می شود. وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی رانندگان خودروی توقیف شده خود را ترخیص نمی کنند؛ افزود: بیشترین علت این اتفاق، این است که در حال حاضر مبلغ جریمه و هزینه پارکینگ، بیشتر از قیمت خود خودرو است و ترخیص خودرو برای مالکان به‌صرفه نیست. رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای ترخیص خودرو با در دست داشتن مدارک مالکیت و شناسایی خودرو به همراه کارت ماشین ، سند خودرو ، کارت ملی مالک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه