روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر - شماره 4682

پیام تسلیت سردار قاآنی خطاب به حزب الله لبنان؛

تا فتح فلسطین و آزادی قدس شریف، در کنار شما خواهیم ماند

 سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس، با انتشار پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.  در قسمتی از متن پیام تسلیت سردار قاآنی آمده است:شهادت مظلومانه و جانگداز رهبر مجاهد حزب الله جناب سید حسن نصرالله، همه ما را داغدار و جبهه مقاومت اسلامی و آزادگان جهان را سوگوار نمود. آن عزیز سفر کرده، همه عمر بابرکت و پرافتخار خویش را در میدان رزم با خبیث ترین دشمنان اسلام و قرآن گذراند و سر انجام خون الهی و جان گرامی خود را در راه آرمان های بلند اسلامی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و سربلندی مردم لبنان تقدیم کرد. آن سیّد نورانی با معنویت و تدابیر بی خطیر خود، جنبش حزب الله را رهبری کرد و به اوج قله های عزت و قدرت بی پایان روحی و جهادی رسانید. فرماندهی معرکه های سخت حرب تموز و جنگ با داعش و تکفیری ها در شام و عراق، صفحاتی زرین از دفتر قطور مجاهدت های ماندگار آن شهید سعید است. این جانب با قلبی محزون، ولی امیدوار به فضل و عنایت الهی، شهاد سیّد بزرگ مقاومت اسلامی را به برداران مجاهدم در جنبش حزب الله و خانواده صبور آن شهید عزیز و همه بردارانم در جبهه مقاومت، صمیمانه تبریک و تسلیت عرض می کنم و ان شاء الله در ادامه راه و مکتب او تا فتح فلسطین و آزادی قدس شریف، در کنار شما خواهیم ماند.

هشدار ایران نسبت به حمله به اماکن دیپلماتیک و نمایندگانش
 سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امیرسعید ایروانی شنبه هفتم مهرماه نسبت به «هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک و نمایندگانش» هشدار داد.ایروانی در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که «ایران در دفاع از منافع ملی و امنیت خود، بر اساس حقوق بین‌الملل، از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.»
نماینده ایران در سازمان ملل در این نامه ضمن درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت، ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان و مستشار سپاه در لبنان سردار عباس نیلفروشان را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانسته که می‌تواند منطقه را به‌سوی بحران تمام‌عیار سوق دهد.

آیت‌الله جعفری اراکی درگذشت
 آیت‌الله جعفری اراکی از اساتید حوزه علمیه مروی تهران و قدیمی‌ترین شاگرد امام خمینی (ره) بعد از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.  آیت‌الله محمد جعفری اراکی متولد ۱۳۱۰ شمسی در اراک، از زمان تشرف امام خمینی (ره) به نجف به‌مدت ۱۴ سال از محضر امام راحل استفاده کرد و از نزدیکان ایشان به‌شمار می‌رفت.  وی هم‌چنین در مدت حضور در نجف اشراف از محضر آیت‌الله سید جمال‌الدین گلپایگانی بهره‌مند شد.  وی در سال ۱۳۶۵ و پس از ۳۴ سال کسب فیض از محضر علمای نجف بر اثر فشار حکومت بعثی عراق به ایران بازگشت و بیش از سه دهه چراغ بحث و تدریس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه مروی روشن نگاه داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه