روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر - شماره 4682

مراسم عرض تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» در دفتر حزب‌ الله در تهران

ظریف: واکنش ایران به شهادت سیدحسن نصرالله در زمان مناسب صورت خواهد گرفت

مراسم عرض تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» صبح دیروز در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران برگزار شد. این مراسم به مدت سه روز برگزار خواهد شد و تاکنون برخی از چهره‌ها و سفرای کشور‌های مقاومت در دفتر حزب‌الله در تهران جهت عرض تسلیت حضور یافته‌اند. فرمانده نیروی قدس سپاه ، معاون راهبردی رئیس جمهور ، وزیر کشور و ... در پی شهادت سیدحسن نصرالله در دفتر مرکزی حزب‌الله در تهران حضور یافتند.
محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور در حاشیه این مراسم ،‌ در جمع خبرنگاران اظهارداشت: فرمانده شهید سید حسن نصرالله یکی از بزرگترین شخصیت‌هایی بود که بنده در سی و چند سالی که افتخار آشنایی با وی را داشتم ملاقات کردم، این شهید نمونه شجاعت صداقت و همزمان درایت بود. وی گفت: شهید سید حسن نصرالله بسیار مدیر شجاعی بود، از خود گذشته بود، فرزند وی در این مسیر شهید شد و خم به ابرو نیاورد، شهید نصرالله همراه با شهید سید عباس موسوی و دیگر بزرگان حزب الله طعم تلخ شکست را برای اولین بار به صهیونیست چشاندند زمانی که صهیونیست‌ها را مجبور کردند به با ذلت از جنوب لبنان بدون هیچگونه شرط خارج شوند.
معاون راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: این اولین باری بود که صهیونیست‌ها مجبور می‌شدند که خارج شوند و این خیلی برای آنها گران تمام شده و از همان زمان بود که اسرائیل کمر به شهید کردن سید حسن نصرالله بست و این درایت سید بود که این مدت توانست اسرائیل را ناکام بگذارد. ما شاهد بودیم که اسرائیل برای اینکه این جنایت را مرتکب شود چه تعداد زنان و کودکان بی‌گناه را در یک بمباران گسترده به شهادت رساند تا بتواند این بزرگ مرد مقاومت را به شهادت برساند.
ظریف ادامه داد: حتماً سید حسن نصرالله به هدف خودش رسید و به جایگاه عالی که همواره منتظرش بود دست پیدا کرد و به یاران شهیدش رسید. مقاومت مردم منطقه و مردمی که اسرائیل جنایتکار را در غزه ۱۱ ماه گرفتار کردند ادامه دارد و در لبنان هم همین گونه خواهد بود و آنها نخواهند توانست با این گونه اقدامات ضدانسانی مقاومت را از پای درآورند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: واکنش ایران در زمان مناسب و به انتخاب ایران در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت و در سطح عالی آن حتماً تصمیم‌گیری خواهد شد.
وزیر کشور: ایران کنار مردم لبنان و جریان مقاومت خواهد ماند
اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم  ، اظهار کرد :شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و بدون تردید پیروان مکتب مقاومت ، راه این شهید را ادامه خواهند داد. وی تصریح کرد : جبهه مقاومت مصمم‌تر و متحدتر از گذشته به راه خود در مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست اشغالگر ادامه می‌دهد و بدون تردید نتیجه این خون پاک به زمین ریخته، تسریع در سقوط رژیم صهیونیستی خواهد بود. وزیر کشور ادامه داد : ملت و دولت ایران در کنار مردم لبنان،جبهه مقاومت و حزب الله خواهند بود و این وظیفه دینی و شرعی ماست و به دنیا نیز اعلام می‌کنیم که ما در کنار مردم لبنان و جریان مقاومت خواهیم ماند و از آن حمایت می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که پاسخ ایران و جریان مقاومت با این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی چه خواهد بود؟ تصریح کرد : بدون تردید این ترورهای کور و وحشیانه نتیجه‌ای برای بقای این رژیم نخواهد داشت و این اقدامات از روی استیصال است و نتیجه خون پاک این شهید تسریع در سقوط این رژیم اشغالگر خواهد بود.
مومنی با بیان اینکه بعد از این اقدامات و جنایات رژیم صهیونسیتی ، جبهه مقاومت متحدتر و مصمم‌تر به راه خود ادامه خواهد داد، اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام کردم ایران در کنار مردم لبنان، جبهه مقاومت و حزب الله عزیز خواهد بود و از آنها حمایت می‌کند.
نماینده حماس در تهران: نسل جدید رهبران مقاومت مسیر شهدا را با قدرت ادامه می‌دهند
«خالد قدومی» نماینده حماس در تهران ، شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را یک «انسان شریف و مجاهد» توصیف کرد و گفت: ایشان در راستای دفاع از مردم مظلوم غزه و لبنان مبارزه و مقاومت می‌کردند، شهادت مبارک ایشان باشد و از دیگر سو از دست دادن چنین شخصیتی باعث ناراحتی و تاسف ماست.
وی در حاشیه مراسم ، با بیان اینکه «پیروان ایشان و جریان مقاومت در منطقه راه این شهید والا مقام را ادامه می‌دهند»، خاطرنشان کرد: دشمنان ما در توهم به سر می‌برند و فکر می‌کنند با ترور رهبران مقاومت مسیر منحرف می‌شود، در حالی که این چنین نیست.
نماینده حماس در تهران با یادآوری این نکته که «پیش از این نیز رهبران مقاومت توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند ولی مقاومت مستحکم‌تر ادامه پیدا کرده است» اضافه کرد: نسل جدید از رهبران مقاومت با تلاش بیشتر این مسیر را ادامه می‌دهد و به سمت آزادی و مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیستی حرکت می‌کنند.
قدومی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی دشمن انسانیت و امنیت جهان است و مقاومت به یک فرهنگ در منطقه تبدیل شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه