روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر - شماره 4681

نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اصحاب قلم و رسانه برگزار شد

 نشست خبری دکتر سعید گل فیروزی رییس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اصحاب قلم و رسانه در سالن شهید آوینی دانشگاه برگزار شد.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گفت: توسعه متوازن از مهم ترین اهداف دانشگاه علوم‌ پزشکی است که آموزش پر راس آنها قرار دارد.سعید گل فیروزی در نشست خبری اظهار کرد: در دو سال و اندی دولت سیزدهم خدمات زیادی در حوزه سلامت در استان گلستان به انجام رسیده است.وی افزود: بسیاری از تجهیزاتی که در این دولت در مراکز درمانی استان نصب شد ،مدت سی سال است که این مراکز از آنها محروم بودند.
گل فیروزی بیان کرد: منابع در آمدی دانشگاه نیز در این مدت سه و نیم برابر شده که خبر بسیار مسرت بخشی برای دانشگاه است.وی گفت: چنانچه بیمه های درمانی مختلف بدهی خود را به دانشگاه و مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کنند بدون شما پرداخت مطالبات به سرعت انجام میگیرد .گل فیروزی افزود: در مدت دولت سیزدهم مطالبات کارمندان دانشگاه از یکسال به کمتر از ۹ماه کاهش پیدا کرده است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همواره سعی کرده ایم عدالت اجتماعی در حوزه درمان را برای همه مردم استان رعایت کنیم و اقداماتی که در بخش تجهیز و ساخت مراکز درمانی در شرق استان در مدت دولت سیزدهم انجام شد در نوع خود بی نظیر بوده است.

امام جمعه گرگان:
چاپ کتاب بیانات مقام معظم رهبری
 در خصوص دفاع مقدس
 آیت الله نورمفیدی گفت: باید بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس به منظور آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس به صورت یک کتاب چاپ و در مدارس توزیع شود.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۶ مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تسلیت فوت هموطنان در حادثه دلخراش معدن طبس، گفت: در این حادثه دلخراش ۵۰ نفر از کارگران زحمتکش که کار سختی را انجام می دهند فوت کردند که چند نفر از این کارگران از استان گلستان بودند.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه این نوع حادثه ها به صورت ناخواسته در دنیا رخ می دهد، افزود: در پی این حادثه عده ای از بیرون علیه نظام و مسئولان حرف زدند و می خواستند بی توجهی مسئولان را نشان دهند و ضعف علمی و صنعتی و غیره را بیان کردند.وی اظهارداشت: به محض وقوع این حادثه از سوی دولت سه وزیر به محل حادثه اعزام شد و از نزدیک مسائل را بررسی کردند و اگر قصور و تقصیری در کار بوده است باید مجازات شوند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه عده ای عنوان کردند رسیدگی ایران به مجروحات لبنانی مهمتر از حادثه دیدگان معدن طبس بوده است، گفت: وظیفه دینی، خدایی و انسانی ما اقتضا می کند تا به کسانی که گرفتار شدند، رسیدگی شود.وی ادامه داد: کشور ما در زمینه های علمی و صنعتی خیلی هم خوب پیشرفت کرده است و اگر جایی هم گرفتار این مسئله شود عاملش خود شماها و تحریم های علیه کشور است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مردم به این حرفها و روایات بیرونی ها توجه نکنند، تاکید کرد: مسئولان نظام موظفند روایت صحیح را مطرح کنند و به گوش مردم برسانند تا مردم به روایات آنها گوش ندهند.وی با اشاره به مسائل رخ داده در لبنان، گفت: حوادث رخ داده چند روز اخیر در لبنان کار اسرائیل بوده تا ضربه ای به حزب الله بزند.
آیت الله نورمفیدی افزود: اسرائیلی ها حدود یکسال به دنبال نابودی حماس بودند ولی به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند و شکست خوردند و جنون سیاسی پیدا کرده اند.وی با اشاره به تجربیات زیا د ارتش صدهزار نفری حزب الله، گفت: تا کنون رخنه ای به این ارتش وارد نشده است. حزب الله نه تنها شکست نخورده بلکه امروز قوی تر و گسترده تر علیه اسرائیل وارد میدان جنگ شده است.
امام جمعه گرگان با اشاره به هفته دفاع مقدس و بیانات مقام معظم رهبری در مورد جنگ، افزود: صدام یک آدمی برای جلو انداختن برای جنگ بود. سرمایه های منطقه ای و پشتیبانی های نظامی از شرق و غرب و اروپا و آمریکا و شوروی همه دنبال نابودی انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بودند ولی در نهایت صدام در ذلت و خواری نابود شد.وی تاکید کرد: باید بیانات مقام معظم رهبری به صورت یک کتاب چاپ و بین مدارس توزیع شود. باید فرهنگ دفاع مقدس را در ذهن جوانان ببریم. اگر انجام ندهیم دیگران کار دیگری می کنند، دروغ می گویند، تهمت می زنند و ما را جنگ طلب معرفی می کنند.
 
حسین ابراهیمی، مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان:
مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان را در رفع مشکل تغییر کاربری بیمارستان رسول اکرم  یاری کنند
  مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران استان گفت:بیمارستان رسول اکرم (ص ) از ۲۰ هکتار زمین، دارای سند  ۱۵/۵ هکتاری زمین است، که سند ۴/۵ هکتار آن هم به نام فرد دیگری است.
ابراهیمی در ادامه افزود: از مساحت ۱۵/۵ هکتاری بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت ۱۱/۵ هکتار ،کاربری غیردرمانی با عنوان کاربری ایستگاه قطار و کاربری غیر درمانی دارد.وی در ادامه عنوان کرد : بنا بر برنامه ریزیهای قبلی قرار بود ۴ فاز اجرایی در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت شامل؛  احداث درمانگاه فوق تخصصی و … اجرایی شود که متاسفانه در فروردین ماه سال جاری ، ۱۱/۵  هکتار از مساحت بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کاربری غیردرمانی برای ایستگاه قطار اعلام شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در ادامه اظهار داشت: متأسفانه با وجود تلاش های مستمر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مشکل کاربری غیردرمانی این بیمارستان حل نشد.وی افزود: با اعلام کاربری ایستگاه قطار به جای کاربری درمانی در بیمارستان رسول اکرم(ص ) رشت، عملیات اجرایی احداث درمانگاه فوق تخصصی و پروژه های دیگر دراستان شروع نمی شود.ابراهیمی هم چنین گفت: مجتمع درمانگاهی ، اجرای پروژه اورژانس آنژیو، اجرای مجتمع رفاهی و سوله بحران ، سالن آمفی تئاتر ، احداث رستوران با ظرفیت ۵۰۰ نفر ، ورزشگاه و  احداث ساختمان مدیریت درمان در زمین بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت نیازمند تغییر کاربری ایستگاه قطار به کاربری درمانی است .
وی در ادامه تصریح  کرد: متأسفانه در حال حاضر کاربری درمانی بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت تنها ۳ و نیم هکتار شده است.مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان افزود:  ارائه خدمات بیشتر، در گرو تغییر کاربری ۱۱/۵  هکتار از زمین بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت است که امیدوارم در این راستا استاندار گیلان، نمایندگان استان و همه مسئولان  مدیریت درمان استان را در رفع این مشکل یاری کنند تا عملیات و اقدامات اجرایی در این بیمارستان اجرایی شود.مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به درمانگاه منجیل گفت: برای این درمانگاه مناقصه برگزار شده و در مرحله انتهایی واگذاری نوع قرارداد است.وی  افزود: در مهر ماه عملیات بازسازی و مقاوم سازی این پروژه شروع و در یک سال پروژه فوق اجرا خواهد شد.
هم چنین همزمان با عملیات بازسازی و مقاوم سازی ، جذب نیرو نیز انجام خواهد شد.ابراهیمی  هم چنین گفت: برنامه میان مدت در بیمارستان  رسول اکرم(ص ) عملیاتی و تعداد تخت های این بیمارستان از ۲۰۰ به ۲۳۲ تخت افزایش یافته است.هم چنین جذب نیرو نیز برای خدمات رسانی بهتر انجام شده است.وی  با اشاره به درمانگاه فومن افزود:چارت تشکیلاتی درمانگاه فومن تکمیل ، مناقصه بازسازی درمانگاه برگزار و تجهیز کارگاه نیز انجام شده و به زودی درمانگاه فومن به یک درمانگاه شبانه روری تبدیل خواهد شد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان در ادامه عنوان کرد: سازه جدید درمانگاه لاهیجان در حال ساخت بوده و مجتمع پلی کلینیک نیز احداث می شود .هم چنین تبدیل کاربری زمین از درمانی به اداری انجام شده و در پاییز سال جاری فاز اجرایی پروژه فوق انجام می شود.وی با اشاره به بیمارستان شهید املاکی لنگرود افزود: پروانه و مجوزهای بیمارستان شهید املاکی لنگرود به زودی اخذ می شود.
ضریب اشغال تخت های این بیمارستان به بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال در آینده می رسد. علاوه بر این ، سی تی اسکن و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بزودی خریداری می شود.ابراهیمی در خاتمه خاطر نشان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در راستای بهسازی فضاهای درمانگاهی برای معلولان اقدامات مثبتی انجام داده و جز ۱۷ دستگاه برتر در این راستا است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه