روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر - شماره 4681

مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری:

۱۸۰۰۰۰ متر از خطوط لوله در شرکت آغاجاری توپکرانی شد

  در راستای بازرسی سلامت خطوط لوله عملیات تخصصی توپکرانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شد.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: در راستای بازرسی سلامت خطوط لوله جریانی بیش از ۱۸۰۰۰۰ متر توپکرانی از ابتدای سال جاری تا کنون توسط کارکنان خدمات عملیات  انجام شده است.
مهندس جواد تقی زاده تشریح کرد : شرکت نفت و گاز آغاجاری با وجود بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله جریانی بعنوان گذرگاه حیاتی نفت جنوب شناخته شده است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در جهت نگهداری و حفاظت از خطوط لوله ، رفع رسوبات ایجاد شده ، اندازه گیری قطر داخلی و شناسایی میزان خوردگی و.... بیش از ۱۸۰۰۰۰ متر از این خطوط توپکرانی شد.
مهندس تقی زاده اجرای ۸۳۰۰۰ متر توپکرانی خط لوله ۲۶ اینچ نفتا از تاسیسات گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ تا پتروشیمی بندر امام (ره)، اجرای ۶۰۰۰۰ متر خط لوله ۴۲ اینچ آغار دالان طی دو مرحله ، اجرای ۶۰۰۰ متر خط لوله مایل ۴۰ ماهشهر را بخشی از این توپکرانی بر شمرد.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت توپکرانی در بررسی داخلی خطوط لوله عنوان کرد : استفاده از توپکرانی یکی از رایج ترین و اقتصادی ترین روش های موجود در صنعت نفت است که در آن توپک را به‌وسیله فشار آب، اکسیژن یا گاز درون لوله‌های انتقال سیالات ارسال می‌کند و اهداف مختلفی از تمیزکاری و رسوب‌زدایی تا جمع‌آوری داده از وضع جوش‌ها و ضخامت لوله را برآورده می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه