روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر - شماره 4681

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران اعلام کرد؛

افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تاکسی در پایتخت

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران از افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در پایتخت خبر داد.
شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن تأکید بر توجه ویژه به ایستگاه‌های تاکسی برقی، اظهار کرد: با توجه به ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران و لزوم ایجاد زیرساخت های لازم جهت شارژ این خودروها،ایجاد و توسعه ایستگاه های شارژ به سرعت در حال انجام است و با توجه به اهمیت موضوع و تأکید شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، کمیته‌ای جهت پیگیری موضوعات مربوط به توسعه ایستگاه‌های شارژ ایجاد شده و با جدیت در حال انجام است.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در طول چند هفته اخیر تعداد ایستگاه‌های شارژ در سطح شهر تهران به ۱۲ ایستگاه افزایش یافته است به نحوی که در برخی از این ایستگاه‌ها بیش از یک دستگاه شارژ سریع DC  با توان ۶۰KW  نصب شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران تأکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده هر دیستپنسر دستگاه شارژ سریع در روز قابلیت شارژ ۱۲ خودرو را دارا می باشد. همچنین در هفته آینده نیز از چند ایستگاه شارژ خودروی برقی بهره برداری می‌شود.
مالکی گفت: تعدادی ایستگاه شارژ نیز توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفته است که تاکسیرانان می‌توانند از این ایستگاه‌های شارژ استفاده کنند. با تدابیر اتخاذ شده مقرر شد تا مدیریت ایستگاه‌های شارژ از طریق اپلیکیشن مربوطه صورت گرفته و امکان رزرو ایستگاه شارژ فراهم شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن تأکید بر این که باید ایستگاه‌های شارژ مخصوص تاکسی در اختیار فقط رانندگان تاکسی باشد، گفت: همچنین سازمان تاکسیرانی پیشنهاد داده که تعدادی از ایستگاه‌های شارژ به صورت اختصاصی برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شوند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران وی، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به فعالیت تاکسی‌های برقی در سطح شهر تهران ایستگاه‌های محل شارژ خودروهای برقی تاکسی به ۱۲ ایستگاه افزایش یافته است و امیدواریم با همکاری دولت تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در شهر تهران طی آینده نزدیک افزایش داشته باشد.

رئیس دیوان عالی کشور:
رژیم صهیونیستی به سقوط نزدیک تر می‌شود
 رئیس دیوان عالی کشور گفت: باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ دشمن و نااهلان در عرصه‌های مهم نظام اسلامی به ویژه دستگاه عدلیه را جدی بگیریم.
به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز گذشته-۷ مهرماه- در جلسه شورای معاونین دیوان عالی کشور با محکوم نمودن تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و با آرزوی پیروزی برای جبهه مقاومت و حزب الله همیشه قهرمان اظهار داشت: باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ دشمن و نااهلان در عرصه‌های مهم نظام اسلامی به ویژه دستگاه عدلیه را جدی بگیریم.
 منتظری در ابتدای جلسه شورای معاونین با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه هفتم نهج البلاغه مبنی بر جدی بودن بحث نفوذ دشمن اظهار داشت: حضرت در این خطبه می فرمایند: اتَّخَذُوا الشَّیْطَانَ لِأَمْرِهِمْ مِلَاکاً وَ اتَّخَذَهُمْ لَهُ أَشْرَاکاً، فَبَاضَ وَ فَرَّخَ فِی صُدُورِهِمْ وَ دَبَّ وَ دَرَجَ فِی حُجُورِهِمْ، فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ، فَرَکِبَ بِهِمُ الزَّلَلَ وَ زَیَّنَ لَهُمُ الْخَطَلَ فِعْلَ مَنْ قَدْ شَرِکَهُ الشَّیْطَانُ فِی سُلْطَانِهِ وَ نَطَقَ بِالْبَاطِلِ عَلَی لِسَانِه. به این معنی که شیطان را ملاک کار خود قرار دادند و شیطان نیز آنان را شریک خود ساخت. پس، در سینه هایشان، تخم گذاشت و جوجه برآورد و بر روی دامنشان جنبیدن گرفت و به راه افتاد. از راه چشمانشان می نگریست و از زبانشان سخن می گفت، به راه خطایشان افکند و هر نکوهیدگی و زشتی را در دیده شان بیاراست و در اعمالشان شریک شد، و سخن باطل خود بر زبان ایشان نهاد.
وی در ادامه با اشاره به این فرمایش گهربار گفت: در روزهای گذشته نیز رهبر فرزانه انقلاب در خصوص موضوع نفوذ دشمن هشدار جدی دادند لهذا همه ما وظیفه داریم نسبت به این خطر بزرگ حساس باشیم و نسبت به نفوذ دشمن باید مراقب بود و از آن جلوگیری نمود، ما هم در دستگاه قضایی باید در این زمینه با برنامه حرکت کنیم و محیط قضائی را مصون از نفوذ نگاه داشته و دشمن را نا امید کنیم.
رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به تجاوز اسرائیل جنایتکار به خاک لبنان به ویژه حملات دیشب این رژیم منحوس به ضاحیه جنوبی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید و روز به روز به اضمحلال و نابودی و سقوط نزدیک تر شده و در منجلابی گرفتار شده که استکبار جهانی هم نمی تواند آن را نجات دهد و جبهه مقاومت قوی تر از گذشته وارد میدان مبارزه شده است.
منتظری با اشاره به حضور هیأت بازرسی معاونت نظارت دیوان عالی کشور در قالب یک گروه ۲۰ نفره از قضات عالی رتبه جهت سرکشی به محاکم و دادگستری های استان اصفهان اذعان کرد: در جهت اجرائی نمودن برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۳ و همچنین پررنگ تر شدن نقش دیوان عالی کشور در سند تحول قضائی این بازرسی‌ها در جهت ارتقاء امور و رفع مشکلات موجود و ارزیابی وضعیت همکاران محترم قضایی که مشغول به خدمت صادقانه هستند، انجام می گیرد.
هیأت اعزامی در حوزه های محاکم خانواده، حقوقی، کیفری، انقلاب، اجرای احکام مدنی و بررسی پرونده های ماده ۴۷۷ و همچنین عملکرد دفاتر دادگاه هاوارد استان اصفهان شده و به مدت یک هفته در استان اصفهان حضور خواهند داشت.

به دستور دادستانی تهران
۵۶ سایت فاقد مجوز فروش الکترونیکی
بلیت هواپیما مسدود شد
 دادستان تهران از مسدود شدن ۵۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیط اینترنتی هواپیما خبر داد.
به گزارش قوه قضاییه، علی صالحی اعلام کرد: در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی و اجرای برنامه‌های نظارتی دادسرای تهران در زمینه حفظ حقوق عامه، طی سه ماه اخیر، ۵۶ سایت فاقد مجوز فروش الکترونیکی بلیت هواپیما که با هدف شکل دهی بازار سیاه و عرضه بلیت در کانال‌های غیر رسمی ایجاد شده بودند؛ شناسایی و به همراه درگاه‌های بانکی مورد استفاده، مسدود شدند.
دادستان تهران افزود: این اقدام در نتیجه نظارت مستمر دادسرای ویژه فرودگاه (ناحیه ۳۰) بر نحوه عرضه بلیط هواپیما صورت گرفت و با پیگیری موضوع از دستگاه‌های متولی، ۵۶ سایت متخلف که اقدام به نمایش و فروش غیرقانونی بلیط هواپیما می‌کردند، شناسایی و جهت توقف فعالیت به دادستانی کل کشور معرفی شدند.
صالحی همچنین گفت: این در حالی است که از اسفند ماه سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۱ سایت و آژانس هواپیمایی دارای مجوز، ولی متخلف نیز به دلیل گرانفروشی بلیط پرواز، طی دستور قضایی به سازمان هواپیمایی، به مدت یک ماه تعلیق شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه