روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر - شماره 4680

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

کنعانی مقدم: حضور ناظران بین المللی در اجرای آتش بس در غزه و لبنان ضروری است


کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: اصولا نباید به طرح ها و وعده های سران رژیم صهیونیستی کمترین اعتمادی کرد چرا که هر لحظه ممکن است نتانیاهو عهد و پیمان را به هم بزند.
حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات با اشاره به اینکه در خصوص هر گونه آتش بس موقت یا دائمی بین اسرائیل و حماس حضور ناظران بین المللی شرط مهمی است گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی همواره عهد شکن بوده است و چون یک طرف توافقنامه آتش بس رژیم صهیونیستی است که پایبندی به تعهدات و تضامینی که مطرح می کند ندارد در مساله آتش بس محور مقاومت باید تضامین اصلی را طلب کند.
وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد کشورهای عربی و اروپایی برای آتش بس 21 روزه باید گفته شود که از دید رژیم صهیونیستی عمدتا آتش بس ها برای تجدید قواست تا بعد از تجدید قوا دوباره کار خود را از سر بگیرند و جنگ را تشدید کنند به این خاطر باید تضامین بین المللی لازم برای عدم شروع جنگ در مهلت زمانی مشخص شده از اسرائیل گرفته شود.
حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی یادآور شد: تا محور مقاومت در موضوع آتش بس تضمین های بین المللی لازم را نگیرد به هیچ وجه صلاح نیست آتش بس را بپذیرد چرا که بعید نیست دامی از سوی آمریکا و اسرائیل برای محور مقاومت پهن شده باشد.
وی در این باره تصریح نمود: اصولا نباید به طرح ها و وعده های سران رژیم صهیونیستی کمترین اعتمادی کرد چرا که هر لحظه ممکن است نتانیاهو عهد و پیمان را به هم بزند.
وی در این باره بیان داشت: در طی نزدیک به یک سال گذشته که از عملیات طوفان الاقصی می گذرد جهان شاهد بی توجهی و عدم تن دادن اسرائیل به   قطعنامه های مکرر شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل بوده است، قطعنامه هایی که مصوب و مورد تاکید بسیاری از کشورهای جهان است اما افکار عمومی شاهد بوده و هستند که رژیم صهیونیستی حاضر به اجرا نیست.
وی در ادامه بحث تصریح کرد: به عنوان مثال در طی سال های گذشته بارها و بارها مصوبات و اخطارهایی درخصوص شهرک سازی اسرائیل و گسترش شهرک سازی در اراضی اشغالی داده شده اما اسرائیل با ویران کردن خانه های مردم فلسطین کمترین وقعی به مصوبات سازمان ملل نگذاشته است پس این موارد به خوبی نشان می دهد به هیچ وجه نباید به اسرائیل اعتماد کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه