روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۳ مهر - شماره 4678

سه روز کاری رئیس جمهوری در نیویورک

رئیس‌جمهور با ۲۰ نفر از رؤسای کشورها دیدار دوجانبه خواهد داشت

  رئیس‌جمهور گفت: مدعیان حقوق بشر چرا وضعیتی که در غزه جریان دارد را فریاد نمی‌زنند؟ آنها حتی در بسیاری از موارد با پررویی از جنایت‌های اسرائیلی‌ها در غزه و کرانه باختری دفاع می‌کنند و در چنین شرایطی دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند.
مسعود پزشکیان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در سفر نیویورک به سر می‌برد، در واکنش به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و احتمال اعلام شمال غزه به‌عنوان منطقه جنگی در کابینه بنیامین نتانیاهو، با بیان اینکه «همانگونه که ایران برای همه ایرانیان است، کره زمین برای همه مردم دنیاست»، گفت: حتی موجودات زنده روی کره زمین حق حیات دارند. آنچه اسرائیل بر سر مردم مظلوم غزه می‌آورد جای تاثر دارد و کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند بدون توجه به ارزش انسانیت، جان انسان‌ها و حقوق بشر، جنایات رژیم غاصب را نمی‌بینند. سؤال ما این است که چرا آنها وضعیتی که در غزه جریان دارد را فریاد نمی‌زنند؟ آنها حتی در موارد متعدد، با پررویی از جنایت‌های اسرائیلی‌ها در غزه و کرانه باختری دفاع می‌کنند و در چنین شرایطی دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند. گفتارها و رفتارهای غرب متناقض، غیرقابل‌قبول و دروغ است.
وی هدف خود از سفر به نیویورک را اینگونه تشریح کرد: ما در این سفر دنبال باورها، اعتقادات و ارزش‌هایی هستیم که سازمان ملل مدعی چاره‌جویی و راهکار برای آنها است. ما در این سفر می‌خواهیم بگوییم اگر راست می‌گویید در عمل نشان بدهید، نه در شعار. وی ادامه داد: حضور در اجلاس سازمان ملل فرصتی برای دفاع از دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران است تا در برابر دیدی که به دروغ از ما ساخته‌اند، بگوییم اگر انسانید و وجدان دارید، همه انسان‌ها را درست ببینید.
اعلام اسامی همراهان رئیس‌جمهور در سفر نیویورک
اعضای تیم همراه رئیس‌جمهور به نیویورک اعلام شدند. در این سفر برخی از معاونان رئیس‌جمهور و یک تیم رسانه‌ای و مستندساز مسعود پزشکیان را همراهی می‌کنند.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، صبح یکشنبه یکم مهر ۱۴۰۳ پس از نواختن زنگ مدرسه‌ای در تهران، برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد.
 با وجود برخی خبرسازی‌ها، در این سفر هیچ‌کدام از پسران پزشکیان حضور ندارند و فقط دختر رئیس‌جمهور وی را همراهی می‌کند.
همچنین محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور، علی طیب‌نیا مشاور عالی رئیس‌جمهور، مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسن مجیدی دستیار رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و سیدمحمد مهدی طباطبایی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور در این سفر حضور دارند. احسان بیسادی، یوسف گوهری و زهره فراهانی نیز به‌عنوان تیم رسانه‌ای و مستندساز، پزشکیان را همراهی می‌کنند.
سنایی: رئیس‌جمهور با ۲۰ نفر از رؤسای کشورها دیدار دوجانبه خواهد داشت
مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در ایکس نوشت: پزشکیان طی سه روز کاری در نیویورک با حدود بیست نفر از رؤسای کشورها از جمله رئیس‌جمهور ترکیه، پادشاه اردن و رئیس‌جمهور فرانسه دیدار دوجانبه خواهد داشت. سخنرانی در نشست سران میثاق آینده و سخنرانی در مجمع عمومی عصر سه‌شنبه در برنامه است.  معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور افزود: دیدارهای بسیاری نیز با اهالی و مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و نمایندگان ادیان و همچنین چند نشست با ایرانیان مقیم آمریکا برگزار خواهد شد. پزشکیان دیدگاه دولت خویش به تعامل با جهان و همچنین نگاهش در زمینه منطقه متحد و قوی را عرضه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه