روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۳ مهر - شماره 4678

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با

روسیه بزرگترین تولید کننده موشک و سلاح‌های استراتژیک است و نیازی به سلاح‌های ایران ندارد

 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: طی هفته های اخیر ناتو به شدت اوکراین را با تجهیز سلاح های مختلف مورد حمایت های جدی خود قرار داده است تا تسلیحات پیشرفته ارسال شده را اوکراین علیه روسیه به کار بگیرد.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات با اشاره به چرایی تحریم های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سوی انگلیس به برخی فضاسازی های غربی ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: در واقع جریان سازی هایی که انگلستان علیه جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر صورت داده والبته در این جریان سازی های منفی شاهد حضور سایر کشورهای اروپایی و آمریکا هستیم بیشتر  فرار رو به جلوی غرب است مثل سایر نسخه های نخ نما شده ای که غربی ها بارها از آن استفاده کرده اند.
وی در این باره خاطر نشان کرد: که در واقع جریان سازی‌هایی که اخیراً علیه ایران صورت گرفته توسط سه کشور اروپایی و تحریم شرکت هواپیمایی ایران ایر پروازها به کشورهای اروپایی بهانه جویی‌ها و فضاسازی‌هایی است که در راستای تحت شعاع قرار دادن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت می گیرد تا بدین وسیله توجه افکار عمومی را از اسرائیل وغزه دور و معطوف به ایران و روسیه کنند. حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: از سوی دیگر آنها تلاش می کنند با بیان و اعمال چنین تحریم هایی به نوعی بتوانند سفر رئیس جمهور را به سازمان ملل متحد  کمرنگ نشان دهند.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل تصریح نمود: موضوع مهم این است که طی هفته های اخیر ناتو به شدت اوکراین را با تجهیز سلاح های مختلف مورد حمایت های جدی خود قرار داده است تا تسلیحات پیشرفته ارسال شده را اوکراین علیه روسیه به کار بگیرد.
وی در این باره افزود: آنچه غربی ها با اتهام زنی به ایران و تجهیز اوکراین با سلاح های پیشرفته خود مورد نظر دارند تلاش برای تغییر معادله جنگ است لذا سعی می‌کنند از طریق اتهام زنی با این موضوع که ایران موشک های پیشرفته خود را در اختیار روسیه قرار داده افکار عمومی را از توجه به فعالیت های خود دور کنند. حسن هانی زاده یادآور شد: در این موضوع شکی نیست که ناتو هدفی جز گسترش دایره جنگ علیه روسیه ندارد. سفر اخیر نخست وزیر انگلیس به واشنگتن و سفر وزیر دفاع آمریکا و وزیر دفاع خارجه آمریکا به کیف در اوکراین و دیدار با آقای زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نشان داد ناتو مترصد برنامه‌ریزی سنگین نظامی علیه روسیه است تا اهداف خود را عملیاتی کند بنابراین برای فریب افکار عمومی مترصد تشدید فضاسازی و جریان سازی علیه روسیه و ایران شده اند تا به نوعی شرایط را برای حمله گسترده علیه روسیه از طریق اوکراین فراهم کنند. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه بیان داشت: به نظر می رسد ناتو برنامه‌های سنگینی علیه روسیه تدارک دیده لذا سعی می‌کند پای ایران را به منطقه و این جنگ بکشاند با این عنوان که ایران موشک های پیشرفته خود را در اختیار روسیه قرار داده در حالی که روسیه بزرگترین تولید کننده موشک و سلاح‌های استراتژیک است و نیازی به سلاح‌های ایران ندارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه