روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳؛

زنگ مهر سال تحصیلی جدید در مازندران نواخته شد

 زنگ آغاز سال تحصيلي با شعار «براي ايران براي مدرسه» در ديار علويان باحضور استاندار مازندران؛ عبدي معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نهضت سواد آموزي؛شريعتي نماينده مردم نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي، کمالي مديرکل آموزش و پرورش مازندران و جمعي از مسئولان استاني به‌صورت نمادين در مدرسه آيت‌الله جباري بهشهر و همچنين تمامي مدارس استان، همزمان با سراسر کشور، طنين‌انداز شد.
همزمان با شروع سال تحصيلي 528 هزار دانش‌آموز مازندراني در مقاطع مختلف روانه کلاس درس شدند.
مديرکل آموزش و پرورش مازندران در اين مراسم گفت: از امروز 528 هزار دانش‌آموز مازندراني در مقاطع مختلف، در مدارس استان تحصيل مي‌کنند.
حسين کمالي تصريح کرد: آغاز بهار علم و دانش، شروع سفر در مسير دانستن، انديشيدن، نگريستن به دنياي اطراف و کنکاش در آن و سرآغازي براي مهرورزي دانش‌آموزان اين آينده‌سازان ايران سرفراز است تا با الگو گرفتن از ارزش‌هاي مقدس اسلام، روحيه فداکاري، خوداتکايي، عزت و سربلندي در آنان پرورش يافته و در دستيابي به قله‌هاي موفقيت، نقش ارزنده‌اي ايفا کنند.
وي بيان کرد: بي‌ترديد تقارنِ باشکوه آغاز سال تحصيلي با هفته دفاع مقدس، يادآور حماسه‌آفريني مردان و زنان غيوري است که خود  شاگردان مکتب ايثار و شهادت بوده و براي حفظ آرمان‌هاي انقلاب اسلامي با رشادت، همت و فداکاري خويش از ميهن عزيزمان دفاع کردند.
مديرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اينکه از مجموع دانش‌آموزان مازندراني 42 هزار نفر کلاس اولي و 45 هزار نفر کلاس هفتمي هستند، افزود: 34 هزار معلم و عوامل اجرايي کار تربيت و تدريس دانش‌آموزان را عهده‌دار هستند و از مجموع مدارس مازندران 11 مدرسه ابتدايي داراي يک دانش‌آموز است که سال تحصيلي در اين مدارس نيز شروع شده است.
کمالي از آماده‌سازي 23 هزار کلاس درس مدارس استان در طرح شهيد عجميان با مشارکت گروه‌هاي جهادي و دانش‌آموزان و معلمان براي شاداب‌سازي و بهسازي فضا‌هاي آموزشي استان خبر داد.
يوسف نوري استاندار مازندران نيز در اين مراسم اظهار کرد: امروز روز شکفتن دانايي بوده و تقارن ربيع و سال تحصيلي مبارک است.
وي افزود: در راه انقلاب بايد ثابت قدم بود و در دفاع مقدس ما توانستيم از نداشتن امکانات با ذهن خلاق عرصه را عوض کنيم و جنگ يک رسانه براي ما شد تا دشمن چشم طمع به کشورمان ندوزد. استاندار مازندران يادآور شد: امروز دفاع مقدس براي کشورهاي جهان الگوسازي شد و استکبار امروز با حرکات مذبوحانه در لبنان و غزه و حزب الله، دست از دشمني برنمي دارد، اما حزب الله و مردم لبنان و غزه با الگوبرداري از ايران اسلامي مقاوم ايستاده است.
وي افزود بيش از 520 هزار دانش آموز مازندران تحصيل را شروع کردند و بايد تلاش کنيم تا به فتح قله‌ها برسيم و پرچم اسلام و توحيد را برافراشته کنيم.
نوري گفت: هدايت حکيمانه امام و امامين انقلاب و رهبري و حضور مؤثر مردم، دفاع مقدس را ماندگار و پيروز کرد.
وي افزود: 36 هزار شهيد دانش آموز يکي از رده‌هاي بالاي شهداي ماست که عزت ماست.
غلامرضا شريعتي نماينده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي در سخناني اظهار کرد: در سال تحصيلي جديد براي همگان آرزوي بهروزي و سربلندي دارم.
وي افزود: امروز به برکت خون شهدا در فضاي امن به تحصيل مي‌پردازيد و بايد قدردان باشيد.
شريعتي گفت: امروز اگر دشمن از قدرت دفاعي کشور مي‌هراسد مديون دانش آموزان و دانشجويان بوده و بالندگي ما در گرو ولايتمداري است و در مجلس از نظام تعليم و تربيت و معيشت معلمان دفاع مي‌کنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه