روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

در قالب طرح تخصیص نفتگاز در مسیر کلید خورد؛

ساماندهی چرخه عرضه و تقاضای نفتگاز

  آذربایجان شرقی -لیلا پاشایی- طرح تخصیص نفتگاز در مسیر بر اساس اسناد حمل بر خط کلید خورد.
این طرح به منظور ساماندهی چرخه عرضه و تقاضای نفتگاز و نیز عدالت در توزیع و صیانت از منابع ملی آغاز شده و در حال اجرا می باشد.
مراحل ششگانه انجام طرح مذکور به ترتیب از صدور اسناد حمل الکترونیکی توسط دفاتر تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کنترل و تایید و نظارت اطلاعات و اسناد توسط سازمان متولی، ارسال اطلاعات و اسناد بصورت وب سرویس و برخط از طریق سیستم جامع پیمایش برای شرکت ملی پخش، محاسبه و اعمال سهمیه در پروفایل کارت هوشمند سوخت، تخصیص سهمیه همزمان با آغاز حرکت تا امکان دریافت انحصاری سهمیه در کلیه جایگاه های مسیر آخرین سند حمل تعریف شده است.
اهداف طرح عبارتند از؛ ساماندهی چرخه عرضه و تقاضای سوخت، پیش بینی نیاز مناطق و نواحی به تفکیک، تخمین دقیق آمار تقاضا و مصرف، مقابله با قاچاق و مصرف نامتعارف سوخت، پیش بینی و تامین بموقع سوخت مورد نیاز بخش های حمل و نقل و مسافربری، توزیع عدالت محور سوخت، صیانت از منابع ملی، افزایش شاخص تاب آوری، مدیریت بهینه مصرف و مدیریت تراز تولید و مصرف سوخت.
شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی ایران به همراه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پلیس امنیت اقتصادی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه