روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

با خاطیان حادثه طبس برخورد می‌شود

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس

  رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: به مردم شهرستان طبس و خانواده متوفیان قول می‌دهیم که بررسی دقیق ابعاد حادثه را انجام دهیم و با خاطیان و مقصران برخورد لازم را انجام دهیم.
محمد جعفر عبدالهی روز یکشنبه 1 مهر با حضور میدانی در محل حادثه معدن طبس به خبرنگاران گفت: همکاران قضایی ما در اولین ساعات وقوع حادثه به منظور بررسی آن در محل حاضر شدند.
وی افزود: علل و عوامل دخیل در حادثه، شناسایی مقصران، رعایت جهات ایمنی برای کارگران در دستورکار دستگاه قضایی قرار گرفته‌ است.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه پزشکی قانونی با ظرفیت کامل برای شناسایی متوفیان در صحنه حضور پیدا کرده‌ است، بیان کرد: کار ترخیص اجساد به قید فوریت در حال انجام است و معطلی را دستگاه‌های خدمت‌رسان از طرف دستگاه قضایی شاهد نخواهند بود.
حادثه انفجار معدن طبس به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.
* دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس
رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به وی دستور داد به سرعت ابعاد مختلف حادثه معدن زغال سنگ طبس مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
در پی وقوع حادثه در معدن زغال سنگ طبس و جان باختن تعدادی از معدن‌کاران، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودین و درمان مصدومین این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.
* دستور دادستان کل کشور برای بررسی علت حادثه انفجار در معدن زغال سنگ طبس و برخورد قاطعانه با مقصران احتمالی
دادستان کل کشور بر برخورد قاطعانه با هرگونه قصور و یا تقصیر احتمالی اشخاص حقیقی یا حقوقی در ریزش معدن زغال سنگ طبس تاکید کرد.
به گزارش قوه قضاییه، به دنبال وقوع انفجار در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس در روز یکشنبه مورخ اول مهرماه که منجر به فوت و مفقودی تعدادی از هموطنان شد، حجت‌الاسلام موحدی در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی، دستور بررسی و رسیدگی هرچه سریعتر این حادثه و ابعاد آن را صادر کرد.
وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان باختگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه، با تعیین بازپرس ویژه و تاکید بر دقت و سرعت در رسیدگی به علل این حادثه مواردی همچون؛ آخرین بازرسی و نظارت‌های انجام گرفته توسط نهادها یا سازمان‌های مسئول قبل از وقوع حادثه، آخرین وضعیت آواربرداری و امدادرسانی به حادثه دیدگان و تعداد دقیق فوت شدگان و ... را با ارائه جزییات کامل خواستار شد.  
موحدی با تاکید بر تشکیل پرونده و تسریع در نجات گرفتاران پس از بررسی‌های کامل، خواستار برخورد قاطعانه با هرگونه قصور و یا تقصیر احتمالی اشخاص حقیقی یا حقوقی در این حادثه شد.
* برخورد سازمان بازرسی با ترک فعل‌های احتمالی در رابطه با حادثه معدن زغال سنگ در طبس
در پی حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ معدنجو در طبس رئیس سازمان بازرسی طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی تاکید کرد که بر نحوه خدمات رسانی به مصدومین نظارت کرده و با ترک فعل‌های احتمالی برخورد کند.
گفتنی است، در پی حادثه در معدن زغال سنگ معدنجو در طبس و فوت، مصدومیت و گرفتار شدن تعدادی از هموطنان، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به مهدی رحیمی بازرس کل قضایی استان خراسان جنوبی، به وی ماموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، خدمات رسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی و ترک فعل‌ها به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه