روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

کنعانی مقدم در گفت و گو با کائنات :

بخشی از برنامه های سفر رئیس جمهور به نیویورک ناظر بر بیان جنایتهای اسرائیل باشد

  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: تریبون سازمان ملل بهترین جایگاه در سطح عالی برای اطلاع رسانی و آگاه کردن افکار عمومی در خصوص جنایات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی است
حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص لزوم تاکید بر جنایت های تروریستی و کشتار جمعی مردم فلسطین در نشست شورای سازمان ملل و توجه دادن بیش از پیش همه دولتها و ملتها در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به نظر می رسد رئیس جمهور ایران و روسای جمهور سایر کشورها که دل در گرو آزادگی و جهانی عاری از خشونت دارند باید تلاش کنند با رونمایی از واقعیت های جنگ غزه اجماعی جهانی علیه نسل کشی و اقدامات تروریستی که اسرائیل در اراضی اشغالی انجام داده ایجاد کنند، پس از این فرصت برای آگاه سازی مردم جهان باید به خوبی استفاده شود.
وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور ایران اسلامی حتما دیدارهای دو جانبه ای با روسای جمهور و حاکمان سایر کشورهای جهان خواهد داشت بخشی ازبرنامه های سفربه سازمان ملل متحد علاوه بر سخنرانی رئیس جمهور باید ناظر بر بیان واقعیت جنایات اسرائیل و بخشی نیز در راستای تامین منافع ملی باشد.
وی افزود: امیدواریم رئیس جمهور ایران مسائل مرتبط با منافع و امنیت ملی، صلح جهانی و مواضع جمهوری اسلامی در خصوص دست یابی به صلح را به صورت شفاف اعلام کند چرا که تریبون سازمان ملل بهترین جایگاه در سطح عالی برای اطلاع رسانی و آگاه کردن افکار عمومی است.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: رئیس جمهور ایران اسلامی در سخنرانی خود باید به اطلاع مردم جهان برساند که اقدامات تروریستی اسرائیل امنیت جهان را به مخاطره افکنده است، لذا بر همه مدافعان صلح واجب است که با افشا کردن جنایات اسرائیل، ضمن بیداری مردم جهان، از مردم فلسطین ومقاومت در برابر اسرائیل دفاع کنند.
وی افزود: انتظار می رود رئیس جمهور در سفر به نیویورک اشاره قابل توجهی به بحث های جانبی برجام و گفت و گوهای مختلفی که برای این موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد داشته باشد البته درچارچوب سیاست های اعلامی مقام معظم رهبری موضوع گفت وگوهای برجامی و توافقات آتی باید دنبال شود.
حسین کنعانی مقدم با اشاره به حمله سایبری رژیم صهیونیستی به لبنان معتقد است: به نظر می رسد بعد از اتفاق لبنان باید پرونده سقوط هلی کوپتر شهید رئیسی از سوی مسوولین مجددا مورد بازنگری وبررسی قرار بگیرد، چرا که ممکن است چنین سیستمی در موبایل افراد حاضر جاسازی شده باشد و این موضوع عامل سقوط بوده است.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: امیدواریم با آگاهی نسبت به اقدامات خرابکارانه ای که اسرائیل در لبنان به نمایش گذاشت بازنگری جدیدی در موضوع شهادت شهید رئیسی در دستور کار مسوولان ذی ربط قرار داده شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه