روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4675

امیر دژاکام:با یک سه‌گانه به فجر می‌آیم

 امیر دژاکام نویسنده و کارگردان سه‌گانه «جنگ‌های داخلی من با خودم» از ساخت اپیزود اول این مجموعه خبر داد و گفت این فیلم نیمه بلند داستان جوانی است که با رویا زندگی می‌کند.
امیر دژاکام کارگردان شناخته شده تئاتر و بازیگر و کارگردان و بازیگردان سینما و تلویزیون درباره ساخت اپیزود اول سه‌گانه «جنگ‌های داخلی من با خودم» توضیح داد: «جنگ‌های داخلی من با خودم» یک سه‌گانه است که فیلمبرداری اپیزود اول آن به نام «نورا» تمام شده و اکنون در مرحله پس‌تولید قرار دارد. این مجموعه روایت بخشی از درگیری‌های انسان با خودش است. همه آدم‌ها این جدال درونی را تجربه می‌کنند و گاهی این درگیری‌ها به سامان نمی‌رسند و تا ابد ادامه پیدا می‌کنند. درواقع وقتی این جدال درونی تبدیل به اثر هنری می‌شود کمی این دغدغه کم‌تر می‌شود. وی درباره دغدغه ساخت این اثر گفت: سه‌گانه «جنگ‌های داخلی من با خودم» از یک جهت دغدغه من برای ورود دوباره به سینما بود. این اثر پنجمین فیلمی است که من ساخته ام و دومین فیلم نیمه بلند من است. تهیه‌کننده این مجموعه خودم هستم و به صورت کاملاً مستقل تولید شده است. این کارگردان درباره داستان «نورا» بیان کرد: «نورا» سرگذشت یک جوان است که مدت‌ها گوشه عزلت نشسته و رویا بافته است. این رویاها آنقدر زیاد می‌شوند که تجسم پیدا می‌کنند و جلوی چشم این جوان ظاهر می‌شوند. می‌توانیم بگوییم که او دیگر با رویا زندگی می‌کند و درواقع رویا برایش به یک امر واقع تبدیل می‌شود.
وی با اشاره به همکاری با جوانان و هنرجویان خودش در این پروژه گفت: من طی ۳۰ - ۴۰ سال گذشته در اکثر پروژه‌ها با شاگردانم کار کرده‌ام و به آن‌ها بسیار افتخار می‌کنم زیرا بخشی از شاگردان من اکنون جزو ستارگان سینما و بخشی دیگر جزو کارگردانان مطرح سینما و تئاتر هستند. من همواره معتقدم که میان نسل جوان حتماً نیروهای بهتر، تازه‌نفس‌تر و بااستعدادتری وجود دارد که می‌توان از این دوستان در کنار نیروهای حرفه‌ای در یک پروژه کمک گرفت. برای این پروژه چون سقف بودجه ما محدود بود کار را با همین جوانان پیش بردیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه