روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4675

در راستای جلوگیری از ارسال 50 میلیون فوت مکعب گاز به مشعل؛

تعمیرات اساسی الكتروكمپرسور كارخانه گاز و گازمایع 400 صورت گرفت

  معاون مدیر تولید گاز و گازمایع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به تعمیرات اساسی الکتروکمپرسور سیکل تبرید کارخانه گاز و گازمایع 400 گفت: اجرای عملیات تعمیر این الکتروکمپرسور از ارسال 40 الی 50 میلیون فوت مکعب گاز به مشعل جلوگیری می‌کند.
محمد منصوری، معاون مدیر تولید گاز و گازمایع با حضور در جمع خبرنگاران از تعمیرات اساسی موفقیت‌آمیز الکتروکمپرسور ردیف الف سیکل تبرید کارخانه گاز و گازمایع 400 خبرداد و اظهار کرد: این کارخانه از مجموعه‌های واحد فراورش گاز در مناطق نفتخیز است که در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون قرار دارد.
به گفته معاون مدیر تولید گاز و گازمایع، این کارخانه با دریافت گازهای مراحل اول و بخشی از گازهای مراحل دوم میدان مارون آسماری و فراورش آن جهت تولید گاز سبک و مایعات گازی، نقش بسزایی در تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی مارون، بندر امام و همچنین تأمین گاز سوخت مورد نیاز کشور دارد. منصوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تعمیرات اساسی الکتروکمپرسور کارخانه گاز و گازمایع 400 خاطرنشان کرد: این تجهیز در تاریخ 29 خرداد 1403 به دلیل اشکال مکانیکی « فاصله گرفتن نقطه اتصال کمپرسور و گیربکس» از مدار عملیاتی خارج شد، توقف این تجهیز موجب کاهش ظرفیت کارخانه 400 و ارسال بخشی از خوراک آن به مشعل شد؛ پس از وقوع این امر جلسات کارشناسی در جهت بررسی کلیه جوانب موضوع و تصمیم‌گیری پیرامون انجام تعمیرات اساسی روی کمپرسور به سرعت برگزار شد.
وی می‌افزاید: مورخ 4 تیر 1403 عملیات تعمیرات اساسی الکتروکمپرسور یادشده با مشارکت مجتمع پتروشیمی مارون به سرعت آغاز و در نهایت این تجهیز پس از تکمیل در محل خود نصب و عملیات راه‌اندازی آن در 6 شهریور 1403 از سر گرفته شد.
معاون مدیر تولید گاز و گازمایع در پایان با بیان اینکه اجرای عملیات تعمیر این الکتروکمپرسور از ارسال 40 الی 50 میلیون فوت مکعب گاز به مشعل جلوگیری می‌کند، گفت: پس از چند اقدام به راه‌اندازی و رفع عیوب مترتب در نهایت با تلاش همکاران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، معاونت‌های گاز و گازمایع و خدمات مهندسی تعمیرات مدیریت تولید، کمپرسور تعمیر شده وارد مدار عملیاتی شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه