روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4675

در گفتگوی اختصاصی با کائنات اعلام شد؛

صرفه جویی ۲۵ درصدی انرژی برق در منطقه هشت عملیات انتقال گاز

    آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی- مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از صرفه جویی 25 درصدی مصرف انرژی برق در پیك بار تابستان سالجاری ( از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه) در این منطقه عملیاتی خبر داد.
فیروز خدائی، با اعلام این خبر گفت: در راستای پایداری انرژی برق، انجام مسئولیت های اجتماعی و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته در پیك بار تابستان، واحدهای ستادی و مراكز بهره برداری خطوط لوله این منطقه عملیاتی علاوه بر صرفه جویی در بخش برق مصرفی صنعتی، با صرفه جویی در بخش اداری و ساختمانی نیز ضمن همكاری با وزارت نیرو، در تامین شبكه برق پایدار نقش بسزایی داشته اند.
خدائی افزود: این منطقه در بخش برق مصرفی صنعتی در طی مدت یاد شده با جایگزین نمودن توربوكمپرسورها بجای الكتروكمپرسورهای 4/8 مگاواتی پر مصرف در تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، مصرف برق خود را به میزان قابل ملاحظه ای كاهش داده و كمك شایانی به پایداری شبكه برق سراسری در فصل تابستان كرده است.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز اظهار داشت: علاوه بر این با تدوین و ابلاغ برنامه زمانی استفاده از مولدهای برق اضطراری، این منطقه در حدود 600 ساعت از مولدهای برق اضطراری استفاده نموده است كه در نتیجه بالغ بر 75000 كیلو وات ساعت در مصرف انرژی در ساعات پیك بار شبكه برق سراسری صرفه جویی صورت گرفته است. وی تصریح کرد: منطقه 8 هشت عملیات انتقال گاز با رعایت ساعات كاری مصوب و ابلاغی ( بر اساس تصویب نامه هیات محترم وزیران)، از سرویس خارج نمودن كلیه سیستم های سرمایشی پس از پایان ساعات كاری مصوب، كاهش روشنایی بخش اداری و ساختمانی و استفاده حداكثری از روشنایی طبیعی روز، تنظیم تابلوهای كنترل كاركرد فن كویلهای اتاقی با استفاده از PLC های قابل برنامه ریزی به نحوی كه امكان استفاده از تجهیزات مذكور پس از پایان ساعات كار اداری مصوب، مقدور نباشد، در کاهش پیک بار مشاركت داشته است.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ادامه داد: عدم استفاده از لامپ های رشته ای پرمصرف و كاهش استفاده از پروژكتورها و چراغ های بخارسدیم (پرمصرف) و جایگزینی با لامپ های كم مصرف و پروژكتورهای كم مصرف از نوع LED، اطلاع رسانی و آگاهی به پرسنل سازمان در خصوص لزوم رعایت دقیق بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی از طرف سازمان های متولی انرژی كشور، از دیگر اقدامات انجام یافته در صرفه جویی مصرف برق در این منطقه عملیاتی می باشد.
خدائی اظهار امیدواری كرد: با استمرار اقدامات پیش بینی شده در سال جاری انتظار می رود با مدیریت و كاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در منطقه و تاسیسات و مراكز بهره برداری تحت پوشش، میزان مصرف برق بیش از پیش كاهش یافته و شاهد همکاری های بیشتری در تامین برق پایدار و مشارکت در کاهش پیک بار باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه