روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4675

در نشست غیرعلنی نمایندگان مجلس با پزشکیان چه گذشت؟

باید دست از اختلاف برداریم!

   در نشست غیرعلنی دیروز مجلس که با حضور پزشکیان همراه بود، ۱۴ نفر از نمایندگان هرکدام به‌مدت یک دقیقه به قید قرعه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور پیش از ظهر دیروز و پس از پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به‌صورت سرزده در صحن مجلس حاضر شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور پزشکیان وارد دستور کار غیرعلنی و غیررسمی شدند.
علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسیه مجلس درباره جزئیات این نشست غیرعلنی گفت که در این جلسه آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت و ۱۴ نفر از نمایندگان هرکدام به‌مدت یک دقیقه به قید قرعه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
وی ادامه داد: این ۱۴ نماینده در این نشست درباره مسائل مختلف ازجمله موضوعات اقتصادی و معیشتی، قطع برق در برخی نقاط، لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی ازجمله ابرپروژه‌های حمل‌ونقلی و ریلی، رسیدگی به مشکلات شهرها و روستاهای مرزی، تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، توجه به قوانین بالادستی در انتصابات دولتی، ناترازی‌های بانکی و... مطالب خود را بیان کردند.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه غیرعلنی غیررسمی همچنین مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به بیان برخی نکات و تبیین موضوعات مختلف برای حل و فصل مسائل مردم پرداخت.
مسعود پزشکیان در مجلس اظهار کرد: قصد سخنرانی ندارم و آمدم به مناسبت هفته وحدت در خدمت شما نمایندگان برای ایجاد وحدت باشم و اگر مشکلاتی وجود دارد، با هم همراهی کنیم. دغدغه‌ها و حرف‌های شما را گوش خواهیم داد و تا جایی که ممکن است آنها را عملی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: اینگونه نیست که بگوییم از مجلس رأی گرفتیم و هر کاری دلمان خواست انجام دهیم. ما به حرف‌هایی که به شما زدیم پایبندیم و به آن عمل می‌کنیم. حرف و نظر و پیشنهاد شما را گوش داده و سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است به آن عمل کنیم.
وی ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه جلو می‌رویم و هرجا نتوانستیم آن را اجرا کنیم، به شما می‌گوییم این بند به این علت قابل اجرا نیست و شما راه‌حل بدهید. ان شاءالله با همدیگر وحدت و انسجام داشته باشیم.
رئیس‌جمهورتأکید کرد: ما صرفا شعار وفاق ندادیم، بلکه معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوز بیگانه بایستیم، وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد و دست از اختلاف بردایم.
وی تصریح کرد که سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و قانون برنامه هفتم توسعه میثاق ماست.
رئیس‌جمهور در پایان افزود: تلاش خواهیم کرد تا جایی که از دست ما برمی‌آید و توان داریم، برنامه هفتم توسعه را اجرا کنیم و جایی هم که نتوانستیم اجرا کنیم، به شما می‌گوییم. هرکسی که مدعی است جلو بیاید و کمک کند و حاضریم اختیار داده تا آنچه ما بلد نیسیتم را اجرا کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه