روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور - شماره 4674

گفتمان وفاق باید چتر نظام را بر سر همه شهروندان باز کند


  معاون سیاسی وزیر کشور گفت: گفتمان وفاق باید حول محور سه پایه ایرانی، اسلامی و انقلابی بودن و رویکردهای اصلی رئیس‌جمهور باشد و چتر نظام را بر سر همه شهروندان ایرانی بگستراند و حداقل دافعه و حداکثر جاذبه را داشته باشد.
علی زینی‌وند معاون سیاسی وزیر کشور، در نخستین نشست با کارکنان حوزه معاونت سیاسی، به ترسیم خطوط کلی راهبردهای این معاونت در دولت چهاردهم پرداخت.
لزوم نگاه به درون در بهره‌گیری از نیروها و انتصابات
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: با توجه به رویکرد دولت چهاردهم و وزیر کشور امیدواریم بیش از گذشته به بدنه کارشناسی وزارتخانه و نیروهای متخصص و جوان موجود توجه شود.
زینی‌وند تصریح کرد: لازمه این کار هم این است که ما باید در به‌کارگیری نیروها در ساختار مدیریتی ابتدا نگاه به درون داشته باشیم و نیروهای باتجربه داخل را در اولویت قرار بدهیم و اگر لازم باشد که از بیرون هم نیرویی بیاوریم، باید نیروهایی با استعداد و علاقه به ماندن و کارکردن در حوزه وزارت کشور باشند تا از آسیب‌های مهاجرت نیروی انسانی بعد از تغییر دولت‌ها مصون بمانیم.
لزوم حمایت از فعالیت‌های حزبی
وی در خصوص لزوم تقویت فعالیت‌های حزبی در کشور گفت: درست است که با وضعیت مطلوب عملکرد ساختارهای حزبی در دنیا متاسفانه فاصله داریم، اما این موضوع نباید ما را از تقویت و پشتیبانی از فعالیت احزاب کوچک‌تر غافل کند. به نظر من اشکالی ندارد که ما از تعدد احزاب پشتیبانی اصولی کنیم و بالاتر از آن، همه احزاب را با دید عادلانه و منصفانه که مد نظر رئیس‌جمهور و مورد تاکید وزیر کشور است مورد حمایت قرار دهیم و زمینه نقش آفرینی آنها را در دولت چهاردهم و آینده سیاسی کشور مهیا کنیم.


ایران با پتانسیل نظامی خود می‌تواند نقش‌آفرین باشد
  نماینده وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران از نظر استفاده از پتانسیل نظامی، خود تنها برای مقاصد صلح آمیز می تواند نقش بسیار مهمی در جامعه بین المللی ایفا کند.
سرهنگ پیتر روزنبرگ روز گذشته در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، درباره شرایط منطقه و جهان، افزود: امروز وضعیت راهبردی سیاسی و نظامی منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار پیچیده و به سرعت در حال تغییر است. عملاً شناسایی منطقه‌ای بدون درگیری، تنش یا اختلافات سیاسی و ارضی غیرممکن است. نماینده وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما با تجاوز و خشونت برخی کشورها علیه دیگران مواجه هستیم، تصریح کرد: در میان تمام این آشفتگی‌ها، شهروندی عادی گم می‌شود - فردی که رنج می‌برد، گرسنگی می‌کشد، می‌میرد یا مجبور می‌شود خانه خود را ترک کند و خارج از مرزهای کشورش پناه بجوید.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تأکید کرد
اراده دولت چهاردهم برای تعامل و رایزنی مستمر با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس
  روز گذشته مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جلسه‌ای با رؤسای نمایندگی‌های ۶ حوزه خلیج‌فارس (عربستان سعودی، عراق، امارات عربی متحده، کویت، قطر و عمان) به جز بحرین داشت. بحرین بعد از قطعی روابط با ایران در پی حمله به سفارت عربستان، اقدام به بستن سفارتخانه خود در تهران و قطع روابط با ایران کرد. البته سوم تیرماه در پی سفر وزیر خارجه بحرین عبداللطیف بن راشد الزیانی به تهران برای شرکت در نوزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و دیدار با سرپرست وقت وزارت امور خارجه علی باقری بیانیه‌ای صادر و دو طرف بر ایجاد سازوکارهای لازم برای آغاز گفت‌وگوهای دو کشور برای بررسی چگونگی از سرگیری روابط سیاسی توافق کردند.
تخت‌روانچی در دیدار با رؤسای نمایندگی‌های این کشورها بر اراده دولت چهاردهم برای تعامل و رایزنی مستمر با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تأکید کرد و گفت که نزدیکی جغرافیایی و پیوندها و مشترکات کشورهای حاشیه خلیج‌فارس زمینه مناسبی برای گفت‌وگو و رایزنی بین ما را فراهم کرده و ضرورت دارد درباره‌ مسائل مورد علاقه همکاری و هماهنگی مستمر داشته باشیم.   معاون وزیر خارجه با برشمردن برخی موضوعات مشترک بین ۸ کشور این حوزه (ایران، عربستان سعودی، عراق، بحرین، امارات عربی متحده، عمان، کویت و قطر) نظیر همکاری‌های اقتصادی، ترانزیت، محیط‌زیست، کشتیرانی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گارد ساحلی، نگاه همه کشورهای منطقه در خصوص این مسائل را یکسان توصیف و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری‌ها از طریق رفت‌وآمد، گفت‌وگو و تعامل تأکید کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه