روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور - شماره 4674

ناکامی ضدانقلاب در سالگرد جنگ ترکیبی ۱۴۰۱


  سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: جریانات ضدانقلاب و معاند با محوریت سلطنت طلبان و منافقین و با کمک رسانه‌های صهیونیستی مانند اینترنشنال تلاش‌های زیادی کردند و فراخوان‌های مختلفی را برای اینکه بتوانند ۲۵ شهریور ماه، به بهانه سالگرد جنگ ترکیبی ۱۴۰۱، کشور را دچار التهابات کنند.
تلاش ضدانقلاب خارج‌نشین برای ایجاد التهاب
وی افزود: از جمله اقدامات آنها دعوت از کسبه به برگزاری اعتصابات در مناطق کردن نشین ما بود و حتی کسبه را تهدید کرده بودن که الحمدلله در تمام مناطق کشور با عکس العمل منفی مواجه شدند و دیروز بازارهای مناطق کردنشین در جنوب آذربایجان غربی و کردستان مشغول فعالیت بودند.
میراحمدی اضافه کرد: معدود افرادی در شهر سقز و دیوان‌دره کسبه‌هایی که مشغول فعالیت شده بودند را تهدید کردند که با حضور دستگاه اطلاعاتی و انتظامی امنیت لازم برای شروع فعالیت این کسبه فراهم شد و بنابراین ما در شهرهای کردنشین کشور هیچگونه همراهی توسط کسبه با جریان‌های معاند و ضد انقلاب را شاهد نبودیم.
آرامش در سراسر کشور حاکم بود
معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: از این جهت ما هوشیاری، آگاهی و بصیرت مردم عزیز ساکن در مناطق کردنشین را تحسین می‌کنیم، این‌ها دست رد محکمی به سینه دشمنان و بدخواهان زدند.
میراحمدی یادآور شد: در سایر استان‌های کشور هم هیچگونه تحرکی در این باره را شاهد نبودیم و مردم عزیز ما کاملا به این موضوع که دشمنان تلاش‌های فراوانی را چه در رسانه‌های خودشان و چه در شبکه‌های ماهواره‌ای و چه در فضای مجازی دارند علیه کشور دارند، آگاه هستند و باید گفت که در مجموع دشمنان ما شکست مفتضحانه‌ای در این عرصه خوردند و هیچ مشکل امنیتی وجود نداشت.

 

معاون اول رئیس‌جمهور:
وفاق ملی؛ راه نجات کشور
 دغدغه رسانه‌های معاند ایجاد تفرقه است
 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز ما بر این باوریم که وفاق ملی، راه نجات کشور است و اگر نتوانیم همدیگر را تحمل و وفاق را دنبال کنیم، دشمن حداکثر استفاده را خواهد کرد.
محمدرضا عارف در سالروز تاسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: در یکی و دو ماه اخیر، دغدغه و تلاش اصلی رسانه‌های معاند، ایجاد تفرقه و از بین بردن وفاق داخل کشور است؛ وفاقی که بین قوه مقننه و قوه مجریه است. رأی مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت چهاردهم، پیام وفاق بود.
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: وفاقی که بین سه قوه و همه نهادهای حاکمیتی وجود دارد، نتیجه راهبردی است که مردم پذیرفتند و امروز وضعیت خوبی داریم، دغدغه همیشگی رسانه‌های معاند، انقلاب ما است که آنها را به این نتیجه رسانده که مهم‌ترین مسیر، ایجاد تفرقه و خالی کردن دل مردم است.
وی تصریح کرد: هم دولت و هم همه دست اندرکاران و مردم باید اعتنا کنند که اختلاف نظرها و بعضاً برخی نظرهای تفرقه‌ای نباید موجب دوگانگی و دودستگی در کشور شود.
وی ادامه داد: امروز اولویت مردم، مسئله معیشتی و مسئله اقتصادی است و گام برداشتن دولت در این راستا به تقویت وفاق ملی کمک می‌کند، چگونگی حفظ وفاق شعار نیست. این عمل است که نشان می‌دهد که این وفاق مورد اعتنای دولتمردان هست یا نیست.
تفکر امام(ره) به ما دیکته می‌کند که به هیچ‌وجه نباید تسلیم شویم
وی تأکید کرد: تفکر امام(ره) به ما دیکته می‌کند که به هیچ وجه نباید تسلیم شد؛ ما باید بر موانع و مشکلات و دشمنی‌ها پیروز شویم.
عارف اضافه کرد: ناترازی‌هایی در زمینه اقتصاد وجود دارد، این شرایط قابل دوام نیست و باید اصلاح شود، مردم هم با امید به اصلاح به این تفکر رأی دادند. اعتقاد ما هم این است که این مسائل قابل حل است و دوات هم تلاش جدی دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شرایط در کشور شرایط بسیار خوبی است، فضای همکاری است و بین دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی رابطه اخلاقی و صمیمانه‌ای وجود دارد که بهترین شرایط برای پرداختن به چالش‌هاست.
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم در کنار کارهایی که دولت انجام می‌دهد از نظرات و خلاقیت‌های نخبگان و استادان دانشگاه‌ها استفاده کنیم، به یاد امام(ره) افتادن نتیجه‌اش احساس مسئولیت بیشتر است.

وزیر اقتصاد در دیدار با دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه:
اجرایی شدن کریدور شمال - جنوب
مورد تاکید دولت ایران است
  وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر پروژه کریدور شمال به جنوب به عنوان یک مسیر ترانزیتی برای تقویت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران، روسیه، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.
عبدالناصر همتی در دیدار با «ایگور لویتین» دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در وزارت اقتصاد، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر پروژه کریدور شمال به جنوب به عنوان یک مسیر ترانزیتی مناسب برای تقویت همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران، روسیه، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد. وزیر اقتصاد کشورمان گفت: انتظار داریم روسیه از پروژه بزرگ کریدور شمال - جنوب به صورت جدی حمایت کند.
وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری سایر کشورها در این مسیر حمایت می‌کند و آمادگی دارد با ارائه مشوق‌های خاص سرمایه‌گذاری، مشارکت سایر کشورها در این پروژه را تسهیل کند. همتی گفت: امیدواریم شاهد گسترش سرمایه‌گذاری‌های روسیه در ایران و به خصوص در نفت و پروژه‌های زیر ساخت لجستیکی و ترانزیتی باشیم.
روسیه برای راه آهن رشت- آستارا بودجه‌ اختصاص می‌دهد
«ایگور لویتین» دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه نیز، ضمن تبریک بابت انتخاب همتی به‌عنوان وزیر اقتصاد کشورمان، از اختصاص بودجه‌ای برای اجرای پروژه رشت به آستارا توسط رئیس جمهور این کشور خبر داد و گفت: حجم باری که از محل این پروژه قابل انتقال است، بالغ بر ۱۵ میلیون تن است که تا ۳۰ و ۵۰ میلیون تن نیز قابلیت بهره‌برداری دارد. وی از دستور ویژه رئیس جمهور کنفدراسیون روسیه برای اجرای هر چه سریع‌تر پروژه کریدر شمال - جنوب خبر داد و گفت: مطابق دستور، اجرای این پروژه شروع شده و بانک «و ت ب» روسیه در حال اجرای آن است. لویتین اظهار داشت: در حال حاضر بخش اول پروژه کریدر شمال - جنوب و در واقع بخش فنی آن به پایان رسیده و ما نیازمند هماهنگی با وزارت اقتصاد بابت ورود به بخش اجرا هستیم.

چه كسانی از دولت
در شورای حقوق و دستمزد حضور دارند؟
  در جلسه عصر یكشنبه، ۲۵شهریور ۱۴۰۳ هیأت دولت، وزرای آموزش و پرورش و كشور برای عضویت و وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز به‌عنوان ناظر در شورای حقوق و دستمزد انتخاب شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پیش از این در جلسه علنی یكشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳، مسلم صالحی را با ۲۲۳ رأی و جباركوچی نژاد را با ۲۰۰ رأی به‌عنوان ناظران مجلس در شورای حقوق و دستمزد انتخاب كرده بودند.
به‌منظور ایجاد هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای كارمندان دستگاه‌های اجرایی، شورای حقوق و دستمزد با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، و دو نفر از وزرا كه توسط هیأت وزیران انتخاب می‌شوند، تشكیل می‌شود. همچنین، دو نماینده از كمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر در این شورا حضور خواهند داشت.
تمامی دستگاه‌های اجرایی، چه مشمول این قانون باشند و چه نباشند، موظفند پیش از هرگونه تصمیم‌گیری در مراجع قانونی مربوطه درباره تعیین یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای كارمندان خود یا هر نوع پرداخت جدید، مجوز شورای مذكور را دریافت كنند. مصوبات و تصمیمات این شورا پس از تأیید رئیس‌جمهور قابلیت اجرایی خواهند داشت. براساس «تصویب‌نامه جایگزینی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به‌عنوان عضو منتخب هیأت وزیران در شورای حقوق و دستمزد» مصوب ۲۳ تیر ۱۳۹۵، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به جای وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان عضو منتخب هیأت وزیران در این شورا منصوب می‌شود. وظایف دبیرخانه شورای حقوق و دستمزد بر عهده سازمان مربوطه خواهد بود. هیأت وزیران و سایر مراجع دارای اختیار تنظیم مقررات پرداخت، موظفند قبل از هرگونه تصمیم‌گیری نظر مثبت این شورا را اخذ کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه