روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور - شماره 4673

وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

فاصله با نقطه مطلوب در حوزه دیجیتالِ فضای کسب و کار

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دیجیتالِ فضای کسب و کار کشور افتاده است، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، بر سرعت گرفتن ضرب آهنگ تلاش‌ها در این حوزه تاکید کرد.
به گزارش کائنات، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشور و هیات رییسه نصر تهران اعلام کرد: برای همکاری در رفع ناترازی های انرژی و افزایش بهره وری در فضای صنایع، معادن، نفت و سلامت با استفاده از «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» آمادگی داریم.
وی به فرصت ها و ظرفیت های گسترش فعالیت ها و همکاری ها در فضای بین الملل از جمله بازار کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و خواستار طراحی «نقشه راه عملیاتی» برای حضور فعال و حداکثری در این کشورها شد.
*افزایش تعامل با کشورهای آسیای میانه
وزیر ارتباطات به سفر اخیر خود به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای اسکاپ اشاره کرد و اظهار کرد که کشورهای آسیای میانه به همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های زیرساختی، استارتاپ ها، توسعه سامانه ها، سرویس ها و اقتصاد فضایی علاقه مند هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد که برای افزایش بهره وری و عایدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضروری است از ظرفیت کشورهای منطقه استفاده و بازارهای جدید با کارکردهای متعدد ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد که علاوه بر تمرکز بر استفاده حداکثری از ظرفیت کشورها و قدرت های اقتصادی نوظهور نظیر «بریکس»، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی ( اکو) و «اسکاپ» به عنوان یکی از پنج کمیسیون منطقه ای سازمان ملل متحد را افزایش خواهیم داد.
*باور به حضور بخش خصوصی در حوزه فاوا
وی با بیان اینکه به حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باور دارم، تصریح کرد: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بخش خصوصی اعتماد شد و شاهد مشارکت شش یا هفت شرکت دانش بنیان در فعالیت های سازمان ثبت هستیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه