روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور - شماره 4671

دیدار احمدیان با لوکاشنکو

لوکاشنکو از پزشکیان برای سفر به بلاروس دعوت کرد

  دبیر شورای‌عالی امنیت ملی پس از شرکت در اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشور‌های عضو گروه بریکس در سن پترزبورگ روسیه، در راستای دیپلماسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت همتای خود وارد مینسک پایتخت بلاروس شد و با لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس دیدار کرد.
لوکاشنکو در این دیدار از پزشکیان برای سفر به بلاروس دعوت کرد.
پوتین: از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کنیم
پیش از این نیز علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرده بود، روز پنجشنبه در فضایی صمیمی با رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرد. ولادیمیر پوتین در این دیدار تأکید کرد که روسیه از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کند.
رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار، روابط دو جانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی توصیف کرد و افزود: خصلت روابط ایران و روسیه آن است که ما متحدیم.
پوتین یادآور شد: باید توجه داشته باشم که در سال‌های اخیر روابط دوستانه روسیه و ایران پویایی بیشتری پیدا کرده است.
وی افزود: همه این پیشرفت‌ها در مناسبات، عمدتاً با حمایت رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله آقای سیدعلی خامنه‌ای اتفاق می‌افتد. از شما می‌خواهم بهترین و مهربان‌ترین آرزوهای من را به ایشان برسانید.
رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به برگزاری نشست آتی سران گروه بریکس طی روزهای اول تا سوم آبان ۱۴۰۳ افزود: روسیه منتظر رئیس‌جمهوری جدید ایران در نشست بریکس در کازان خواهد بود.
وی ادامه‌داد: در جریان نشست بریکس در کازان با رئیس‌جمهوری ایران دیدار جداگانه‌ای خواهم داشت.
رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به روند تدوین موافقتنامه همکاری‌های جامع بلندمدت دو کشور اظهار داشت: روسیه منتظر سفر جداگانه رئیس‌جمهور ایران برای امضای توافقنامه جدید مشارکت راهبردی است.
وی با بیان اینکه روسیه مصمم به همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف است، یادآور شد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در ۶ ماهه نخست سال‌جاری میلادی، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.
پوتین با ابراز خرسندی از اینکه همکاری با روسیه برای رئیس‌جمهور جدید ایران نیز یک اولویت است، توسعه کریدور شمال-جنوب را از پروژه‌های دارای اولویت دو کشور خواند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه