روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4670

در تالار وحدت برگزار می‌شود؛

اعلام جزییات تازه‌ترین کنسرت ارکستر «نوای آفتاب»

  تازه‌ترین کنسرت ارکستر «نوای آفتاب» به رهبری امین سالمی با اجرای مطرح‌ترین موسیقی فیلم‌های سینمای ایران و جهان در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ارکستر، قطعه‌های ارکستر «نوای آفتاب» به رهبری امین سالمی از مطرح‌ترین فیلم‌های سینمای ایران و جهان مشخص شد. این ارکستر در ششم و هفتم مهر با اجرای قطعه‌هایی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران و جهان روی صحنه تالار وحدت می‌رود. ضمن اینکه سامانه بلیت فروشی این کنسرت نیز از روز گذشته آغاز شده است. امین سالمی رهبر این ارکستر گفت: برای این کنسرت که به صورت بی‌کلام اجرا می‌شود ۹ قطعه از قطعه‌های اجرایی کنسرت گذشته و ۸ قطعه جدید نیز از دیگر برگزیده‌های مطرح سینمای ایران و جهان انتخاب شده اند. دراین اجرا ۴ قطعه ایرانی، یک قطعه آذری، یک قطعه از سینمای ترکیه و بقیه قطعه‌هایی از سینمای جهان هستند.
وی ادامه داد: قطعه‌هایی فیلم‌های سینمایی «چشم ببر» با آهنگسازی دان پریستون، «سینما پارادیزو» با آهنگسازی انیو موریکونه، «لئون حرفه‌ای» با آهنگسازی اریک سرا، «پدرخوانده» با آهنگسازی نینو روتا، «بازی تاج و تخت» با آهنگسازی رامین جوادی، فیلم سینمایی «عصر جدید» با آهنگسازی چارلی چاپلین، سریال «ابن سینا» با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی، فیلم «قیصر» به آهنگسازی اسفندیار منفردزاده در این کنسرت اجرا می‌شوند. ضمن اینکه فیلم «۳:۱۰ به یونا» با مویسقی مارکو بلترامی، «تایتانیک» به آهنگسازی جیمز هورنر، سریال «پوآرو» با آهنگسازی کریستوفر گانینگ و استیون مک‌کیان، فیلم سینمایی «داستان عشق» با آهنگسازی فرانسیس له، «رومئو و ژولیت» با موسیقی نینو روتا، «ایزل» با آهنگسازی تویگار ایشیکلی، «آرشین مال آلان» با موسیقی اُوزِئیرحاجی‌بیگف و ۲ قطعه آخر از فیلم‌های سینمایی «گرگ‌ها» و «مادر» نیز از دیگر آثار به صحنه‌رفته در این کنسرت هستند. کنسرت مایستر داریوش حجازی و مدیر ارکستر جابر ماجدی هستند و تنظیم و ارکستراسیون قطعه‌ها توسط محمدرضا آقایی و امین سالمی صورت گرفته است که هر ۲ تهیه‌کننده برنامه نیز هستند. در این اجرا ۳۶ نوازنده می‌نوازند که بخش کلاسیک مشتمل بر ارکستر زهی و فلوت و پیانو، بخش پاپ شامل گیتار کلاسیک، گیتاربیس، ‌اینوک و هارمونیکا و ساکسفون، ‌درامز و کونکا و پرکاشن و گروه سازهای ایرانی شامل تار، سه‌تار، سنتور، قانون، ‌تمبک و دف است.

تمدید مهلت ارسال اثر
به هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
  علاقه‌مندان برای شرکت در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مهلت دارند، آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با توجه به درخواست تعدادی از صاحبان آثار برای آماده شدن نسخه نهایی فیلم‌های خود، شورای برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» مهلت دریافت آثار را تمدید کرد.
بخش‌های جشنواره شامل مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، «غزه، فلسطین، مقاومت»، بخش‌های جنبی ملی و بین‌الملل و بزرگداشت می‌شود؛ امکان ثبت‌نام در سایت برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» امکان‌پذیر است. در مقدمه فراخوان این دوره از جشنواره آمده: «دنیای امروز، دنیای عبور از یک جانبه‌گرایی و تک‌صدایی است؛ جهان روزهای سخت و لحظه‌های غرورآفرین، «سینماحقیقت» فرصتی برای شنیده شدن پژواک جهان چندصدایی است. با این رویکرد، امسال در بخش «غزه، فلسطین، مقاومت» به آثاری با موضوع مقاومت، فجایع انسانی و نسل کشی در غزه توجه خواهیم کرد. همچنین می‌کوشیم کاشف استعدادهای تازه و آثار خلاقانه و تماشایی در سینمای مستند باشیم.» در بخش ملی آثاری می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند، که بعد از فروردین ۱۴۰۲ تولید شده باشند و ۲ قدردانی هم در جشنواره «سینماحقیقت» انجام خواهد شد. علاقه‌مندان، فیلمسازان و متقاضیان ارسال اثر برای حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، طبقه اول (کدپستی: ۱۵۵۶۹۱۶۶۱۳) مراجعه کرده یا با تلفن ۸۸۵۲۸۳۱۴ تماس بگیرند. هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آذر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه